על תכשיטים ומחירים - לפי מה נקבע המחיר?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/2/2018 09:24 ● ערב ערב 2851
כאשר רוכשים תכשיט חשוב לדעת מה משפיע על המחיר שלו. שימו לב לכך בעת הקניה כדי שתדעו לקנות בחכמה, ולדעת על מה בדיוק אתם משלמים.
על תכשיטים ומחירים - לפי מה נקבע המחיר?

תכשיטים זה לא עסק זול, את זה כולנו יודעים. אך האם שמנו לב לפרמטרים שמשפיעים על המחיר? האם הבנו מה גורם תכשיט להיות יקר יותר? חשוב לדעת לפני שפונים לרכוש שרשרת זהב. כך תבחרו שרשרת מוצלחת ויפה שתשמש אתכם לאורך זמן בשמחה ובהנאה מרובה.

 

שרשראות זהב – המחירים

 

כולנו מודעים לכך שחומרי הגלם מהם מייצרים את התכשיטים הם יקרים ואפילו יקרים מאוד. הזהב הינו מתכת יקרה שנשקלת בגרמים והיא משפיעה במידה רבה על המחיר של התכשיט. ואם משולבים בתכשיט גם יהלומים? הרי המחיר נוסק מעלה בצורה דרמטית. אמנם כמות הזהב או גודל היהלום משפיעים על המחיר. אך לא רק אלו. שימו לב לכך שכאשר מוכרים זהב ישן שוקלים את הזהב, והתמורה שלו נקבעת בדיוק לפי המספרים שעל צג המשקל. ואילו בעת הקניה זה לא כך. מדוע?

היות ותכשיט עבר תהליך ייצור ועיצוב המחיר שלו מושפע מעלויות חומרי הגלם בתוספת עלויות הייצור וההשקעה שנעשתה בזהב - עד לעיצוב המושלם של התכשיט. זו הסיבה לכך שניתן לגלות תכשיטים מעוצבים שאמנם לא מכילים כמות גדולה של זהב, אך המחיר שלהם עשוי להיות יקר. העיצוב והתכנון של שרשרת זהב משפיעים במידה רבה על המחיר. יש לציין כי כמו בתחומים רבים אחרים גם לאופנה יש מה לומר על המחיר. כך שדגם חדש שזה עתה הגיח למדף התכשיטים עשוי לעלות מחיר יקר יותר, מתכשיט שכבר שוהה על המדף כמה עונות. וזה ברור. מוצר חדש ועכשווי תמיד יקר יותר ממוצר ישן. שרשראות זהב מעוצבות בסגנון עכשווי יעלו מחיר יקר יותר משרשרת מיושנת.

רוצה לרכוש תכשיטים? מתעניינת על שרשרת זהב יפה? שרשראות זהב הם תכשיט מהמם שתורם הרבה מאוד למראה של מי שעונדת אותם. שימו לב לבחירה חכמה ומוצלחת שתתברר ככזו גם לאורך זמן. כאשר תשמחו לענוד את התכשיט.

 

כיצד תזהו תכשיטים נצחיים?             

 

תכשיט בעיצוב עדין, קלאסי או בעיצוב אישי מותאם, הוא תכשיט בעל פוטנציאל לשמש כתכשיט נצחי. ויש סוד אחד נוסף.

קל להתאהב בתכשיטי יוקרה כמו שרשרת זהב, אולם לעתים קשה לשלם את המחיר הגבוה בידיעה שהתכשיט ישמש לזמן קצר ולאחריו הוא ייחשב כמיושן ולא אופנתי. אולם, לצד כל קולקציות התכשיטים המתחדשות מעונה לעונה, אפשר תמיד למצוא תכשיטי יוקרה מיוחדים ועל זמניים, שיוכלו לשמש אתכם לשנים ארוכות.

 

מה כלול בקטגוריית תכשיטים נצחיים

 

יש תכשיטים שתמיד יהיו בשימוש, כמו שרשראות זהב עדינות, או עגילי פנינה. בנוסף, תכשיט בעיצוב קלאסי הם בעלי פוטנציאל לשמש כתכשיטי נצח. למשל שרשרת זהב עם תליון לב פתוח משובץ ביהלומים קטנים, או שרשרת פנינים המשמשת כלות בערב החתונה וממשיכה איתן לשנים הבאות. גם טבעת אירוסין עם יהלום עגול מרכזי בדומה לצמידים לגבר נחשבת לתכשיט קלאסי ועל זמני. תליונים מסורתיים כמו מגן דוד, חמסה או סמל יודאיקה אחר, יכולים גם הם לצבור ערך עם השנים ולהוות תכשיט בעל משמעות לבעליו.

כדי שתכשיט יוכל לשמש לשנים רבות, הוא צריך קודם כל לענות לטעם האישי של בעליו. טעם אישי הוא דבר שלא משתנה במהרה וגם אם מדי פעם אוהבים לחדש ולהתאים לקו האופנה העכשווי, הרי שמדי פעם נחמד לענוד דווקא את אותה שרשרת זהב שקיבלת במתנה מאמך או מבן זוגך. מלבד טעם אישי, יש חשיבות גבוהה גם לרמת הגימור של התכשיט ולאיכות חומרי הגלם. זהב ויהלומים הם חומרי גלם שעתידים לככב בצמרת עולם התכשיטנות במשך שנים רבות קדימה ואין להם מתחרה. גם לעבודת העיצוב והשיבוץ יש משמעות וככל ששיבוץ האבנים יבוצע בדיוק ובקפדנות, כך התכשיט יוכל לשמש את בעליו בגאווה ולהוות מקור לשמחה וסיפוק. רמת הגימור של תכשיט מעידה על טיבו וגם על המעצב העומד מאחוריו, וזה הסוד של תכשיט מסורתי ואיכותי. תכשיט המגיע עם חותמת שם ידועה, הוא תכשיט שיוכל לשמש אתכם לשנים ארוכות ולהפוך לתכשיט שתמיד תשמחו לענוד.

הסוד הבא טמון בקטגוריה המוכרת לכולם המכילה צמיד טניס, אך לא בהכרח מבינים את המשמעות שלה. מדובר בתכשיטי וינטג', בהם דווקא המראה העתיק הוא זה שהופך אותם למיוחדים ומבוקשים. המשמעות של זה היא ששרשראות זהב שנקנו על ידי הסבתא לפני עשרות שנים, יכולות לשמש את הנכדה כתכשיט וינטג' מעניין וייחודי, שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר.

 

ההשקעה בתכשיט בעיצוב על זמני, היא השקעה משתלמת בתכשיט שישמש את בעליו לשנים רבות, ויוכל גם לעבור הלאה לדורות הבאים.

 

לא על היהלום לבדו

 

היהלום הוא אבן החן היקרה והמבוקשת ביותר בעולם. אולם ישנן אבני חן נוספות, אשר יכולות לעטר בכבוד ובגאווה את תכשיטי היוקרה שלכן.

יהלום הוא ידידה הטוב ביותר של האישה, אך אין זה אומר שאי אפשר ליהנות מיופיין של אבני חן נוספות. הכרות עם תכונותיהן של אבני החן השונות והתבוננות במראה המיוחד שהן יכולות להעניק לכל שרשרת זהב שתענדי לצווארך, ישכנעו אותך שיש אפשרויות נוספות שכדאי לבחון.

תכשיטים בשיבוץ אבני חן: ספיר, אודם ואמרלד

מה שהופך אבני חן ליקרות, זו בעיקר דרגת הקשיות שלהן ודרגת הקשיות הגבוהה ביותר של מינרלים, מיוחסת לארבע אבנים: יהלום, אמרלד, אודם וספיר. מלבד דרגת הקשיות, יש חשיבות גם לתכונות נוספות, כמו: שקיפות, ברק וצבע. האקוומרין והטופז המוכרות, משתייכות לקבוצת אבני חן המוגדרת כ"חצי יקרות" ולמרות שגם אותן ניתן למצוא בתכשיטי יוקרה רבים, לא נרחיב לגביהן במאמר זה. צבע האבן ומידת השקיפות משמשים גם להערכת שווי האבן ולתכונות אלו מצטרפים גם משקל האבן, אשר נמדד בקראט, וצורת החיתוך והליטוש. אבני חן הן אוצר טבע נדיר ואיכותן יכולה לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של עולם התכשיטנות. לכן אין זה פלא שמחירן של אבני חן יכול לעבור במקרים מסוימים גם את מחירי היהלומים.

אבן הספיר היא אבן חן יקרה ויפהפייה בגוון כחול, אבן האודם כשמה כן היא, בעלת גוון אדום או ורדרד ואבן האמרלד ידועה בצבע הירוק העז המאפיין אותה. דמייני שרשרת זהב עם תליון משובץ באבן אודם גדולה במרכזו, או טבעת עם אבן ספיר בוהקת. אלו תכשיטים מיוחדים המוסיפים צבע ויופי לכל אישה, ולאט לאט תיווכחי שאת מתחברת למראה המיוחד שלהן מהר יותר ממה שחשבת. לא סתם עיטרו אבני החן את הכתרים של מלכים ברחבי העולם ואת הענקים שנהגו נשות המעמד העליון לענוד באירועים מיוחדים. מאז ומעולם שויכו שרשראות זהב מעוטרות באבני חן צבעוניות, לאוסף תכשיטי יוקרה של נשים רבות ונחשבו לפריט המסמל מעמד וטעם.

 

שרשראות זהב, טבעות, עגילים וצמידים. כל סוגי התכשיטים מקבלים ניצוץ מיוחד ואחר כאשר משבצים בהם אבני חן יקרות.

המאמר בחסות www.pasternakworkshop.co.il


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש