דיור מוגן – נפש בריאה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/2/2018 09:31 ● ערב ערב 2851
ההתקדמות והחדשנות בעולם המדע והרפואה מביאה לעלייה באיכות החיים, עלייה בתוחלת החיים וכתוצאה מכך מתחילים להתעורר צרכים שונים של דיור ושגרת חיים. אחד הפתרונות הפופולריים ביותר בתחום הדיור הוא הנושא הדיור מוגן. אז מהו דיור מוגן? אך דיור מוגן מתקשר לבריאות ונפש? כל זאת במאמר לפניכם:
דיור מוגן – נפש בריאה

העלייה בתוחלת החיים מביאה למצב בוא אנשים המגיעים לגיל פנסיה נמצאים במצב שכוחם במותניהם, הם מלאי חיים, סקרנים והם יודעים שכעת יש להם זמן רב לנצל. היציאה לפנסיה בגיל הפרישה מביאה קשישים רבים להתחיל לדאוג לשגרת היום יום שלהם וכן לפתרון דיור ראוי בשבילם. בין פתרונות הדיור הרבים יש את פתרון הדיור מוגן.

 

מהו דיור מוגן?

 

דיור מוגן הוא בית הורים המתאים לקשישים מעל גיל 67 (לערך). דיור מוגן אינו מתאים לכל קשיש אלא לאלו הנמצאים במצב של עצמאות מלאה ואינם זקוקים לתמיכה ועזרה רצופה. דיור מוגן נחשב לפתרון איכותי ויוקרתי לקשישים רבים ומעניק להם שגרת חיים מעניינת במיוחד, שירותים מגוונים לרווחת הדיירים ופעילות שונות בשגרת היום יום שלהם.

 

איך דיור מוגן קשור לאיכות חיים, נפש ובריאות?

 

דיור מוגן מתקשר בצורה ישירה לעלייה באיכות החיים ותרומה לנפש ולבריאות הקשישים. רשתות דיור מוגן רבות בישראל, מציעות מגוון עצום של שירותים לדיירים. שירותים אלו עוזרים באופן ישיר לאותם קשישים, גורמים להם לעניין וסקרנות, תורמים לשמחת החיים ובאופן כללי מעלה את המורל.

מגורים בדיור מוגן מאפשר ליהנות ממגוון רחב של עולמות. הקשיש נהנה משגרת חיים עצמאית בה הוא יכול לבחור מה הוא עושה במהלך היום, צוות הבית אינו מתערב בשגרת החיים של הדיירים ומשאיר להם עצמאות מלאה. מאידך, אותו קשיש יכול ליהנות מהפעילות והשירותים המוצעים לו בבית כגון הרצאות עם מרצים מקצועיים, סדנאות העשרה ויצירה, בריכת שחייה, חדר אוכל עשיר, שירותי אחזקה, טיולים ופעילויות מחוץ או בתוך הבית, שירותי רפואה ועוד.

קשר נוסף המקשר בין נושא הדיור מוגן לבין בריאות, איכותי חיים ונפש הוא שגרת היום של אותו קשיש. האויב הגדול ביותר של קשישים הוא השעמום וחוסר המעש. הישיבה הארוכה בבית, הגעגוע למשפחה וחוסר מעש יכולים להביא למצב של חוסר טעם בחיים, של בדידות ודיכאון.
דיור מוגן נותן פיתרון בדיוק לתחושות אלו. בזמן שהות בדיור מוגן הקשיש נמצא עם אנשים באותו גיל שלו כך שהוא יכול להעביר את הזמן עם חברים במשחקי קלפים, משחקי שולחן ועוד. בנוסף, הקשיש יכול לצאת לטיולים, להזמין משפחה וחברים, ליהנות מסדנאות מעניינות וכדומה. כל אלו ושירותים נוספים המוצעים לקשיש מביאים לחיים פעילים ואקטיביים דבר הקריטי לשמירה על מצב נפשי טוב.

 

לסיכום

 

דיור מוגן הוא מוסד שונה לחלוטין מבית אבות. בעוד שבית אבות נחשב למוסד אפור ולא נעים, דיור מוגן הוא ההיפך הגמור מבית אבות. החיים בדיור מוגן תורמים לעלייה במורל, מעלים את תחושת הבדידיות ומצמצם את הגעגועים למשפחה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש