כל סוגי המדרסים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/3/2018 20:44 ● ערב ערב 2852
יותר ויותר ישראלים, הן צעירים והן מבוגרים נדרשים לנעול נעליים עם מדרסים. זה מתחיל כבר בגיל צעיר, ובמקרים מסוימים זה יכול להיות כל החיים. יש אנשים שמגלים בגיל מאוחר יחסית, שהם זקוקים למדרסים מסיבות שונות.
כל סוגי המדרסים

 

כל סוגי המדרסים נועדו לעשות דבר אחד, להקל על התנועה בזמן הליכה או ריצה, במילים אחרות, להקל על השימוש ברגל, הן מבחינת נוחות, הן מבחינה מניעת כאבים והן מתוך כוונה להימנע מכל אפשרות של העצמת הבעיה ברגל. על כן, אנחנו יכולים לראות סוגים שונים של מדרסים אשר מותאמים למשתמשים בהם.

כאן המקום להסביר, כל סוגי המדרסים נמכרים במכונים אורתופדיים שונים, כשכל מי זקוק למדרס מסוים, עובר בדיקת התאמה ובאופן הזה הוא יכול לרכוש מדרס מדויק למבנה כף הרגל ולגודל שלה. לצד סוגי מדרסים אלו, אנחנו יכולים למצוא גם מדרסים כלליים אשר מותאמים באופן רגיל, כללי יותר. הבעיה היא, שאלה מדרסים פחות איכותיים ואינם מומלצים, מאחר והם אינם מעניקים לרגל את התמיכה שהיא צריכה על פי המצב שלה.

כשאנחנו בוחנים את כל סוגי המדרסים אשר נמצאים בקרב המכונים השונים אנחנו יכולים לראות מספר תכונות שונות. למשל, אנחנו יכולים למצוא רמת קשיחות וגמישות שונה, אנחנו מגלים מדרסים עם תמיכה בחלקים שונים של כף הרגל, כמו כן אנחנו יכולים למצוא מדרסים בגבהים שונים.

המדרסים גם עשויים מחומרים שונים, כך למשל אנחנו יכולים למצוא מדרסים שעשויים משהם, סיליקון, גומי, וכן מג'ל. המדרסים מותאמים באופן ספציפי לסוג הנעל גם ולא רק לכף הרגל, על כן אנחנו יכולים למצוא למשל, מדרסים אורטופדיים שמותאמים לנעלי ספורט ומיועדים, בין היתר, לספורטאים מקצועיים וחובבים, למשל, לכאלה שעוסקים בריצות, גולף, טניס, כדורסל וענפי ספורט אחרים שכוללים עבודה מאומצת עם הרגליים.

כיצד בוחרים מכון אורתופדי

כפי שציינו, על מנת לרכוש מדרסים ברמה גבוהה, אי אפשר להסתפק במדרסי מדף, כלומר מדרסים כלליים עם תמיכה אוניברסלית ללא התאמה אישית לכף הרגל. יש לרכוש אך ורק מדרסים אחרי התאמה ספציפית לכף הרגל, בהתאם לבדיקות שמתבצעות במקום.

ההתאמה מתבצעת על משטחים מסוימים שיוצרים דגמים של כף הרגל בעת עמידה, וכך ניתן לדעת בדיוק כיצד לייצר את המדרס בצורה נכונה. כפי שניתן להבין, המדרס מותאם באופן שונה ממטופל למטופל, לא מדובר בסוג מדרסים אחיד לכולם.

כל סוגי המדרסים, כאמור, בנויים מחומרים שונים. בחירת החומר מתבצעת על פי מבנה כף הרגל וסוג הבעיה איתה היא מתמודדת, בין אם זה פלטפוס, יציבות לא נכונה, רגל שצריכה תמיכה בקשת, קריסה ועוד.

לסיום חשוב לומר, מלבד ההבדלים בין מדרסים רגילים למדרסים בהתאמה אישית, הרי שיש מדרסים מיוחדים שמותאמים לחולי סכרת שזקוקים להם. גם מדרסים אלה ניתן לרכוש במכונים אשר מתמחים בייצורם על פי התאמה אישית.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש