הומאופתיה - אלרגיות אביב

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 7/3/2018 14:24 ● מה נשמע 538
יחד עם פריחת האביב, מפוארת ככל שתהיה, כך פורח לו גם גופנו... האוויר מתמלא באובך ואבק, אבקנים מתפזרים לכל עבר, פרחים חדשים פורחים בסביבתנו, וגם אנחנו, מבוגרים וילדים כאחד, מגיבים כמו כל יצור חי אחר בטבע לשינויים של תקופות המעבר
הומאופתיה - אלרגיות אביב

 

אלרגיות אביב


יחד עם פריחת האביב, מפוארת ככל שתהיה, כך פורח לו גם גופנו...
האוויר מתמלא באובך ואבק, אבקנים מתפזרים לכל עבר, פרחים חדשים פורחים בסביבתנו, וגם אנחנו, מבוגרים וילדים כאחד, מגיבים כמו כל יצור חי אחר בטבע לשינויים של תקופות המעבר. קדחת השחת (hey fever) היא התופעה האלרגית הנפוצה ביותר בתקופה זו והאלרגנים השכיחים ביותר הגורמים לה הם אבק הבית ואבקות פריחה. חלקי הגוף המושפעים במידה הגדולה ביותר לשאיפת האבק או אבקת הפריחה והם- העיניים, האף, הסינוסים ודרכי הנשימה העליונות. 
מחקרים רבים מוכיחים כי להומיאופתיה יש השפעה מיטיבה עם תופעת האלרגיה העונתית. ההומיאופתיה אינה משתמשת בחומרים כימיים, אלא בתמציות מאד מדוללות של חומרים טבעיים (צמחים ומינרלים) ובכך מתערבת בפעילות של המערכת החיסונית ומתקנת את פעילותה.
כאשר האלרגיה היא אקוטית וחד פעמית אפשר להיעזר בתרופות ההומאופתיות הבאות ביעילות רבה. אולם אם האלרגיה חוזרת על עצמה מידי שנה או לאורך השנה, רצוי לפנות לאבחון אצל הומאופת מוסמך, להתאמת תרופה אישית.
הצעד הראשון להתמודדות עם האלרגיה מתייחס למניעה וטיפול בסביבת המגורים שלנו. כמובן שאם וכאשר ידוע המקור לתגובה האלרגית רצוי להימנע ככל שניתן ולא להיחשף לאותו מקור. 
בשלב שני יש להפטר מקרדית אבק הבית, עובשים ופטריות למינהן, במהירות האפשרית 
בשלב השלישי יש לדאוג לחיזוק מערכת החיסון הכללית כך שתגובתה בפני הפולשים הזרים תהיה אמידה יותר.  
נטורופתיה

  • ויטמין C - לפחות 1000-2000 מ"ג של כדורי ויטמין C בכל יום.
  • ויטמין B5 (חומצה פאנטוטאנית)- יתכן שאלרגיה קבועה נגרמת בשל חוסר בחומצה זו השייכת לקומפלקס הויטמינים B .ניתן למצוא אותה בכמות מרוכזת במזונות: שמרי בירה, כבד בקר, ביצים, אבוקדו, בשר בקר ועוף.
  •  ויטמין D - ידוע כמחזק מערכת חיסון גם לילדים וגם למבוגרים
  • פרופוליס/ פולן דבורים(להזהר מרגישות)
  • דבש וקינמון- מדענים גילו שדבש מכיל מספר ויטמינים וברזל בכמות גדולה. שימוש קבוע מחזק את כדוריות הדם הלבנות שנלחמות בחיידקים ובמחלות וירליות.
  • שום- האנטיביוטיקה של הטבע. יעיל גם במצבים של נזלת כרונית, הצטננות, ואסטמה.
  • תמצית זרעי אשכוליות- נלחמת בוירוסים, חיידקים, פטריות ואלרגנים

הומאופתיה
Allium cepa - הרמדי הנפוצה ביותר לטיפול בקדחת השחת.
הפרשה מיימית-שופעת מהעיניים ומהאף. ההפרשה מהאף יכולה לצרוב את האף והשפה העליונה. התעטשויות אלימות, יכול להיות גם אף סתום עם כאבי ראש. הרעה- בחדר חם ובערב. הטבה- באוויר הפתוח. 
Arsenicum album - הפרשה מיימית צורבת. אף סתום מטפטף, צד ימין סתום יותר. דגדוג תמידי באף הגורם להתעטשות, צמרמורות. 
הרעה- קור/אוויר קר. הטבה- חדר חם, משקאות חמים.
Euphrasia - דלקת עיניים- מגרדת, שורפת. העיניים שורפות, כואבות, רגישות לאור, מצמוץ תמידי, הפרשה יבשה. מתעורר עם עיניים עצומות מההפרשה. התעטשויות רציפות, נזלת מיימית. 
הרעה- בוקר, רוח חמה, רוח בכלל. הטבה- לילה, שכיבה.
Sabadilla - התעטשויות אלימות ומתישות. גירוד ודגדוג מתמיד בתוך האף. נזלת מיימית מרובה. אף סתום. הפרשה צורבת המאדימה את העיניים. כל התעטשות מייצרת דמעות.
הרעה: אוויר פתוח, קור, אבקת פרחים. הטבה: חום, משקאות חמים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש