דיו למדפסת – האם לקנות מקורי או תואם?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 21/3/2018 08:49 ● ערב ערב 2854
למרות שאנחנו מדפיסים היום פחות מאשר בעבר, גם בגלל המודעות הסביבתית וגם בזכות הטכנולוגיה שמאפשרת לנו לקרוא מסמכים ומיילים מכל מקום, בכל שעה – אנחנו עדיין מחזיקים במשרד ובבית מדפסת. יש לכך חשיבות לא מבוטלת, דרך אגב. תלושי שכר, דוחות ללקוחות, מכתבים וגם נתונים פיננסיים, את כל אלה אנחנו צריכים לשמור בעותק קשיח, וגם על החומרים המקצועיים אנחנו מעדיפים לשמור כמו שצריך – בארון, ולא רק ברשת. מצד שני, רכישת מדפסת טובה היא רק הצעד הראשון, והעלות המשמעותית שנלווית אליה היא עלות הדיו עצמו. זה בדיוק המקום לשאול את השאלה המתבקשת – האם עדיף לרכוש דיו למדפסת שהוא מקורי בלבד, או שמא דיו תואם יעשה את העבודה?
דיו למדפסת – האם לקנות מקורי או תואם?

 

היתרון של הדיו התואם: מחיר

 

אם המטרה העיקרית שלנו היא לחסוך בעלויות, דיו למדפסת שהוא דיו תואם, הוא ללא ספק פתרון פשוט ונוח יותר. מחיר דיו או טונר למדפסת תלוי במידה רבה בשאלה האם הוא מקורי או לא, כאשר המקורי יקר יותר. עוד לפני שניכנס לשאלה למה ההבדלים הללו קיימים מלכתחילה, אין ספק שאם המטרה שלכם היא להוזיל עלויות, דיו תואם ישיג את המטרה הזו. עם זאת, חשוב לבדוק את עלות הדיו המקורי ואת עלות הדיו החלופי, רק כדי להבין באיזה פער מדובר. יש אמנם מקרים שבהם הפער יהיה גדול מאוד, אבל ישנם גם מצבים שבהם תמצאו ראשי דיו מקוריים ותואמים במחירים כמעט זהים.

 

היתרון של הדיו המקורי: איכות

 

הזכרנו את הפער במחיר וגם הזכרנו שיש סיבות שונות לכך. הסיבה המרכזית היא, כמובן, איכות. כשאנחנו רוכשים דיו למדפסת שהוא מקורי, כלומר מבית היוצר של חברת המדפסות ממנה רכשנו את המדפסת עצמה (בין אם מדובר ב-HP, סמסונג או קאנון), אנחנו נהנים מהדפסה טובה יותר. זוהי נקודה חשובה במיוחד בקרב בעלי עסקים ומי שמדפיס מסמכים צבעוניים באיכות גבוהה. תמונות, למשל, מודפסות ברמה טובה יותר באמצעות דיו מקורי. מצד שני, אם אתם מסתפקים בהדפסת מסמכים פשוטים לצרכים אישיים, בהחלט ייתכן שתוכלו לחסוך בעלויות ולוותר על האיכות לטובת דיו חלופי שיעלה לכם פחות. אם בכל זאת בחרתם בדיו או טונר מקורי ודאו שאתם רוכשים דיו למדפסת הספציפית שלכם, שכן לא כל דיו למדפסת HP יתאים לכל מדפסת של המותג, אלא לדגמים מסוימים בלבד. אם החלטתם להשקיע ולרכוש דיו איכותי, לפחות תעשו את זה נכון.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש