קטן אבל מטריד: הכירו את פשפש המיטה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 21/3/2018 09:07 ● ערב ערב 2854
סביר להניח שאתם לא ממש רוצים להכיר אותו, ואפשר להבין למה. פשפש המיטה הוא יצור קטן למדי אבל טורדני להפליא, כזה שאף אחד לא רוצה להכיר מקרוב וכולנו מקווים שלא ניתקל בו לעולם. מצד שני, גם ההתעלמות מהבעיה לא פותרת אותה, כמובן. אז מי הוא אותו פשפש מיטה מפורסם, איך נזהה אותו ומה הופך אותו למטרד?
קטן אבל מטריד: הכירו את פשפש המיטה

 

איך הוא נראה?

 

האמת היא שיהיה לכם די קשה לזהות אותו בעצמכם, פשוט משום שאותו פשפש מיטה הוא יצור קטן במיוחד שגודלו לא יעלה על 6 מ"מ. אם בכל זאת נדמה לכם שאתם מזהים פשפש מיטה תדעו זאת בזכות הצבע שלו (חום-צהוב, לעתים חום-אדום). האוכל שלו הוא הדם שלנו, וזו גם בדיוק הבעיה הגדולה איתו. הוא מתחבא במיטה כפי שהשם שלו בוודאי רמז לכם מבעוד מועד, ושם שהוא פועל, ממתין לטרף, יונק את הדם. בעקבות הפעולה התוקפנית הזו תמצאו על הגוף סימני גירוד ועקיצה לא מאוד נעימים. המידות שלו כמובן מקשות עלינו לאתר אותו, מה שמקשה עלינו להתמודד איתו.

 

איך מדבירים אותו?

 

כאמור, פשפש המיטה קטן מאוד ולמעשה קשה לנו לגלות איפה בדיוק הוא מסתתר כדי לבצע הדברה. גם אם הצלחתם לאתר את מקום מושבו ונעזרתם בפתרונות ביתיים לצורך הדברת פשפש המיטה כדאי לקחת בחשבון שהבעיה לא נעלמה לחלוטין. הסיבה? הפשפש עלול לארוז בפינה אחרת בבית (למשל בארון הבגדים שלכם) וגם אם ריססתם היטב ייתכן בהחלט שנותרו כמה ביצים שממתינות לבקוע. כשהן ישלימו את מלאכתן יצוצו כמה פשפשים חדשים. עד 300 מהם, אם תהיתם.

 

אז מה כן עובד?

 

בדומה להתמודדות עם מטרדים אחרים כמו חרקים או מכרסמים, גם כאן מומלץ להיעזר בחברה מקצועית. הדברת פשפש המיטה דורשת דיוק ומקצועיות פשוט משום שזו הדרך היחידה לוודא שהבעיה נעלמת במלואה, בלי שאריות, ביצים או פשפש אחד קטן שיעשה נזק גדול ויתרבה בקצב משוגע. מאחר והם קטנים וממזרים לא קטנים, הם דורשים עבודה רבה, דיוק מרבי וגם לא מעט סבלנות. למעשה, מדבירים מקצועיים יבחרו לשלב בדרך כלל בין כמה שיטות הדברה שונות כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר. אם הדברת חרקים היא פשוטה יחסית ויכולה להסתיים גם בפעולת ריסוס פשוטה לעבר המקום שבו אותר המקק – המורכבות הנלווית להדברת פשפש המיטה דורשת ניסיון, מומחיות ומשאבים מתאימים. בשביל זה יש את המקצוענים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש