כך תתמודדו עם שלפוחית רגיזה בשגרת היום-יום שלכם

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/3/2018 14:39 ● ערב ערב 2855
הדרך להתמודד עם שלפוחית רגיזה היא לשנות הרגלי שתייה ולתרגל שליטה בתחושת הדחיפות. הנה המדריך שילווה אתכם מהצעד הראשון
כך תתמודדו עם שלפוחית רגיזה בשגרת היום-יום שלכם

תסמונת השלפוחית הרגיזה נגרמת בגלל פגיעה בתפקוד כיס השתן. הפגיעה מתאפיינת בחוסר יכולת של האדם להתאפק ולעיתים מתלווה לכך תכיפות יומית ולילית בהטלת שתן. התכיפות הגבוהה היא זו שפוגעת באיכות החיים, מורידה את הביטחון העצמי ודורשת התאמות מבחינת שמירה על שגרה.

על מנת להתמודד עם שלפוחית רגיזה בשגרת היום-יום צריך קודם כל להבין איך היא משפיעה עליה. ראשית, התסמונת מלווה בקשיים נפשיים ולעיתים קרובות במבוכה, פחד, בושה, כעס ודיכאון. שנית, אצל מבוגרים למשל, היא כרוכה בהוצאות כספיות על מוצרי ספיגה למבוגרים ועל ימי היעדרות מהעבודה. בנוסף, כאשר היא מלווה באיבוד שתן עלולה התסמונת להשפיע על הבריאות הכללית ולגרום להופעת בעיות עור, דלקות ונפילות.

 

כמה מותר לשתות?

 

למזלם של גברים ונשים שסובלים מתסמונת שלפוחית רגיזה, יש דברים שאפשר לעשות כדי להפחית את הפגיעה באיכות החיים כבר באופן מיידי.

קודם כל, צריך להקפיד על שתיית 6-8 כוסות מים ביום. זה נראה מפתיע ממבט ראשון כי שתיית מים לכאורה גורמת לתפוקת שתן מוגברת, אך ההיגיון מאחורי ההמלצה אומר שדווקא שתייה מועטה היא זו שתגרום למיעוט שתן, להקטנת השלפוחית ולהחרפת התסמינים.

מצד שני, כן צריך להיזהר משתיית כמויות גדולות בפעם אחת כי במקרה כזה השלפוחית תתמלא מעל ליכולתה בזמן קצר בלבד. המלצות נוספות בהקשר הזה הן להימנע מאלכוהול וקפאין שמגבירים את ייצור השתן ומגרים את כיס השתן, להפחית בשתייה משעות הערב ולשתות את רוב הנוזלים בחצי הראשון של היום.

ההמלצות תקפות גם עבור מי שנוטל תרופות לטיפול בשלפוחית רגיזה היות ולוקח זמן עד שהן פועלות. התרופות הן בעלות שחרור מושהה ויכול להיות ששווה לנסות כמה סוגים לפני שמוצאים את התרופה היעילה ביותר.

 

איך שולטים בתחושת הדחיפות?

 

הקפדה על ההנחיות לעיל תקל על התמודדות שגרתית עם תסמונת השלפוחית הרגיזה, אך היא לא מונעת את הצורך בתרגול השליטה על תחושת הדחיפות. מטרת התרגול היא לדכא את תחושת הדחיפות על ידי כוח רצון וכך לנטרל את החלק הארי של הפגיעה באיכות החיים.

הדרך הנכונה לתרגל שליטה בדחיפות היא למצוא תנוחה נוחה, להתרכז בהרפיית האזורים שמחוץ לאגן – כמו שרירי דופן הבטן – ולשאוף עמוק כדי לנשוף אוויר מספר פעמים. במידה ותחושת הדחיפות עדיין קיימת, יש לכווץ במהירות ובחוזקה את שרירי רצפת האגן ולנסות הסחות דעת קוגניטיביות כמו פתירת תרגילים במתמטיקה, ציטוט שירים, משחקים וכדומה.

שכנוע עצמי הוא מרכיב עיקרי בשליטה בתחושת הדחיפות במהלך התמודדות עם תסמונת השלפוחית הרגיזה. בעזרת שכנוע עצמי ניתן לחזק את כוחה של המחשבה, לקבוע את הקצב ולדחות במספר דקות את ההתפנות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש