איך לבחור פוליסת ביטוח רכב?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/3/2018 14:44 ● ערב ערב 2855
הדרך הנכונה לבחור פוליסת ביטוח היא להתאים אותה למאפייני הנהג וסוג הרכב. במאמר הבא נסביר איך עושים את זה ונביא טיפים לחיסכון בהוצאות
איך לבחור פוליסת ביטוח רכב?

לפי נתונים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בסוף שנת 2015 נעו בישראל מעל 3.1 מיליון כלי רכב ממונעים ובהם רכב פרטי, משא, היסעים, חקלאי ודו-גלגלי. כתוצאה מכך, מספר התביעות שטופלו על ידי חברות הביטוח הגיע תחת פוליסת ביטוח רכב חובה למספר שיא של כ-42 אלף, בעוד בפוליסות ביטוח רכב רכוש עצמי טופלו 194 אלף תביעות ובפוליסות רכב רכוש צד ג' עוד 163 אלף תביעות.

כמו כן, חברות הביטוח שילמו באותה שנה כ-750 מיליון ש"ח בגין כלי רכב גנובים, 2.6 מיליארד ש"ח על תביעות אובדן להלכה ואובדן גמור להלכה וכ-350 מיליון ש"ח באמצעות בידול בהשתתפות עצמית. לשם השוואה, התשלום למוסכים בגין תיקון היה 1.8 מיליארד ש"ח והתשלום לשמאים 150 מיליון ש"ח.

מהנתונים לעיל אפשר להבין למה פוליסת ביטוח רכב היא מוצר ביטוחי נפוץ. מנגד, רבים עדיין לא יודעים כיצד לבחור אותו מה בכלל ההבדל בין ביטוח חובה, מקיף וצד ג'.

 

כמה עולה ביטוח חובה?

 

פקודת רכב מנועי בישראל קובעת שעל כל רכב להיות בעל פוליסת ביטוח חובה. זה ביטוח שנועד לכסות נזקי גוף והוא כולל פיצוי בגין כל ההוצאות הרפואיות, לרבות אובדן כושר השתכרות, כאב וסבל. לעומת זאת, ביטוח רכב מקיף – שנקרא גם רכוש – מכסה נזקי רכוש בלבד. כאן ההבדל הוא בין ביטוח מקיף שמכסה נזקי רכוש לרכב המבוטח, לבין ביטוח צד ג' שמכסה נזקי רכוש שנגרמו לרכב אחר או לכל צד ג' אחר עד לסכום הנקוב בפוליסה.

החל מאפריל 2001 כבר אין תעריף אחיד עבור ביטוח לרכב וכל חברה נדרשת לקחת בחשבון את מאפייני הרכב והנהג. כתוצאה מכך, מבוטחים זהירים משלמים פחות ממבוטחים מסוכנים וישנם פערים של עשרות אחוזים בין עלויות הביטוח בחברות השונות. באופן עקרוני, מחשבון לביטוח חובה משקלל נתונים על סוג הרכב וסוג הבעלות, מין וגיל הנהג הצעיר ביותר שצפוי להשתמש ברכב וכלול בפוליסה, סוג הדלק, נפח המנוע, מספר כוחות סוס, סוגי מערכות בטיחות וכדומה.

 

מהי "פוליסה תקנית"?

 

פוליסת ביטוח רכוש היא פוליסה תקנית שבה התנאים הבסיסיים קבועים וחברת הביטוח רשאית רק להוסיף כיסויים, אך אינה רשאית לגרוע מתנאי הפוליסה. בנוסף, המבוטח לא חייב לרכוש את כל הכיסויים בפוליסה כמקשה אחת ויש לו כוח מיקוח מול החברות.

בעת בדיקת החלופות מומלץ לבדוק את דמי הביטוח, התנאים והגבלות עלות ההרחבות לכיסוי. רצוי להתייחס גם לאפשרות לפריסת תשלומים, להתאים את תנאי הפוליסה לגיל הנוהגים והוותק שלהם ולהתמקח על גובה ההשתתפות העצמית, המיגון והכיסויים שניתן לקבל ללא תשלום נוסף או תמורת תוספת פרמיה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש