פרסומת
דלג

בעלי אילת קרוואנס: ''מתחם הקרולינות אינו מתאים לקרוואנים''

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● 5/4/2018 07:58 ● ערב ערב 2857
לאיציק וחזי בעלי אילת קרוואנס חשוב מאוד שיבינו שהם מעוניינים לפעול לטובת התושבים ולהביא לאילת תיירות אחרת שאינה נשארת בבתי המלון ● ''נכבד כל החלטה של ראש העירייה'' ● הם אומרים שבוע לאחר שכל האישומים שהגישה כנגדם עיריית אילת בוטלו לאחר שהציגו חוזי שכירות חתומים ● מה שפגע בהם היתה בעיקר הדרך בה פעלה העירייה שפינתה אותם מעכשיו לעכשיו ומבלי שהעניקה להם שהות להתארגן מול לקוחותיהם ● כן - מלינים השניים על החופזה בה הוקם מתחם הקרולינות שממוקם מעבר לשתי חומות וכביש ועל כן אינו מתאים לצרכי הקרוואניסטים ● ''לא לחינם לא ניגש איש למכרז מתחם הקרולינות'', הם הסבירו השבוע ל'ערב ערב'
בעלי אילת קרוואנס: ''מתחם הקרולינות אינו מתאים לקרוואנים''
''מדובר בתיירות מסוג אחר שחשוב לפתח''. הקרוואנים מחפשים בית

בוטלו הדוחות שהגישה עיריית אילת כנגד בעלי אילת קרוואנס בשל כך שהציבו ללא היתר בחודש ספטמבר 2016, קרוואנים על קו המים בחוף הדרומי, מדרום לחוף המגדלור, זאת לאחר שבעלי החברה הציגו בפני העירייה חוזים וחשבוניות של שוכרי הקרוואנים במועדים הרלבנטיים. חלק נוסף מרצועת החוף הזו נוקתה לאחרונה מקרוואנים (החלק הקודם "נוקה" בשנה שעברה) ועיריית אילת הפכה למעשה את עמדתה לגבי מדיניות האכיפה במקום. אם בעבר הותרה במקום הקמת קרוואנים, אך נאסרה הקמתם של אוהלי איגלו קטנים, כיום, ובתום מאבק ציבורי שהתנהל ברשתות החברתיות, הועברו הקרוואנים למתחם הקרולינות בחוף הדרומי שהוכשר זמנית לשם כך, ובחוף הדרומי הוכרזה מדיניות אי אכיפה של חוק העזר כנגד הקמתם של אוהלי איגלו. עם זאת גם הפסח הזה עדיין ניתן היה למצוא קרוואנים החונים על קו המים בהיתר לאורך 200 מטר שמחוף המגדלור דרומה. 
בשיחה עם 'ערב ערב' קבלו בעלי חברת אילת קרוואנס על כי עיריית אילת לא אפשרה להם להתכונן מבעוד מועד לקראת הפסח הזה והוציאה את הודעתה על איסור חניית הקרוונים בחלק מהחוף הדרומי, בסמוך לחג. עוד הם טוענים כי חניון הקרולינות שהוכשר אינו מתאים לצרכי הקרוואנים והוא נבנה בחופזה וללא תכנון או מכרז. עם זאת הדגישו השניים כי הם אינם נגד ראש העירייה והם מעוניינים לפעול בנושא לטובת תושבי העיר, זאת לאור החשיבות שיש לתת לענף תיירות הקרוואנים. 
בשיחה עם 'ערב' השבוע הם אמרו: "הדרישה של העירייה היתה להראות שאנחנו עובדים בצורה מסודרת ושלא נהגנו בשרלטנות בחופים, ועל כן הצגנו בפני העירייה קבלות, חשבוניות ותצהירים של האורחים שלנו שהתארחו בקרוואנים בתאריכים הרלבנטיים ולאור זאת הם ביטלו לנו את כל הדוחות. בנוגע להכשרתו של מתחם הקרולינות בחוף הדרומי כמתחם קרוואנים חלופי, אמרו השניים: "התזמון של העניין הזה הוא קלוקל ולא נכון. כחברה גדולה אנחנו מצפים שגם אם צעד כזה מבוצע מכוונות טובות, הגיעה לנו התראה מבעוד מועד בשביל לכבד את פעילותנו העסקית שפועלת ברישיון. גם בשנה שעברה הם נקטו לפני החגים באופן דומה והודיעו על כך ממש מעכשיו לעכשיו בחופשת הפסח, ציפינו שיסיקו מסקנות מהעוול שנגרם לנו בשנה שעברה ושהשנה היו מודיעים לנו חודשיים שלושה לפני כדי שנערך בהתאם עם ההזמנות. אנחנו כמובן שנכבד את ההחלטה רק שיאפשרו להיערך בצורה הוגנת. 

מכשירים חניון זמני לקרוואנים

 


 

זה פגע בהזמנות?
בוודאי, נאלצנו לבטל הזמנות ולהחזיר כספים ללקוחות, אבל חשוב לנו להדגיש שאנחנו מכבדים כל החלטה שלקח ראש העיר לטובת התושבים אבל יש דרך לבצע את ההחלטה. ואנחנו עדיין כולנו תקווה שכל העניין הזה יוסדר יותר מקצועית ולא מתחם קרולינות  שהוא בכלל לא פרקטי לצרכינו. 

מה לא מתאים בו?
מתחם הקרולינות יצא לפני כמה זמן למכרז ואף אחד לא ניגש, משום שאנחנו מבינים את הצורך הבסיסי של הקרוואניסט וזה לא להיות מאחורי שתי חומות וכביש וחוף בתשלום (הכוונה לחוף השמורה ר.נ). קרוואניסט רוצה גישה לחוף. אין בעיה שזה יהיה מעבר לכביש ללא חומות, אבל זה לא יתכן שיזרקו אותם למתחם מול חוף אלמוג שהם הכשירו אותו בארבעה ימים וקוראים לזה מתחם לקרוואנים, מצטער זה לא מתחם לקרוואנים, זה פתרון זמני.

יכול להיות שזה כי יש עוד חצי שנה בחירות?
עזוב כרגע את הבחירות בצד, לא פעם ולא פעמיים נאמר לנו שמעוניינים לקדם מכרזים מוסדרים לעגינת קרוואנים, איפה זה? לא פעם ולא פעמיים נפגשנו עם ראש העיר מרצון טוב לקדם את תיירות הקרוואנים באמצעות מכרזים וזה לא התקדם. חשוב לנו שהדברים שאנחנו אומרים ישמעו ממקום חיובי ולא ממקום של הכרזת מלחמה, אנחנו מעוניינים לשתף פעולה ולקדם את הנושא ביחד עם ראש העירייה.


מה נדרש על מנת שזה יהיה מתחם קרוואנים ראוי?
צריך לראות איך עושים את זה באירופה. אנחנו עיר תיירות, אנחנו צריכים להוביל את נושא תיירות הקרוואנים, לברך עליה, משום שהיא מביאה לי ולך כסף ולא רק למלונות. הם מביאים מה שנקרא "כסף חי". משפחה בת חמש שש נפשות שיורדת בקרוואן קונה את האוכל שלה באילת, יוצאת למסעדות. זה לעודד תיירות מסוג אחר, כזו שלא מפרנסת את בתי המלון אלא שמה כסף על השולחן שלי ושלך. 

 

משתלם לעבור על החוק

אז כמה שווה חניה לא חוקית בקרוואן על קו המים בחוף הדרומי? הרבה פחות ממחירו של חדר ממש ממש זול בחופשת הפסח באילת. נאשם אחר שהואשם כי החנה שלא כדין קרוואן על קו המים בחוף הדרומי בספטמבר 2016, הגיע להסדר טעון לפיו ישלם 300 שקל בשני תשלומים. תיק אחר אותו מנהלת העירייה בעניין דומה עוסק ב-22 דוחות שהאמירו לחוב של למעלה מ-20 אלף ₪. בכתב ההגנה טענה הנאשמת כי עיריית אילת לא מסרה את הדו"חות כדין, לא צרפה צילומים של הקרוואנים לרבות מספרי הרישוי שלהם, ובכל מקרה היא טענה כי יש בידה להציג חוזי שכירות חתומים ומגובים המעידים כי במועדים הרלבנטיים היו הקרוואנים מושכרים ועל כן חנו  על החוף כדין. הדיון נדחה  לסוף החודש לקראת הסדר טעון.


חדשות אילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש