פרסומת
דלג

פרסום ראשון: שמיים פתוחים

מאת: מירב לוי דיאמנט למערכת ערב ערב באילת ● צילום: מערכת ערב ערב ● 5/4/2018 08:34 ● ערב ערב 2857
לא רק חברות תעופה נוספות יתווספו לרשימת הנוחתות באילת עם פתיחתו של שדה התעופה – 'רמון' בערבה, אלא כבר יש מי שגם מתכנן לפתוח בשדה החדש בית ספר לתעופה אזרחית ● מאחורי היוזמה שורה של אנשים בעלי שם בעולם התעופה, שהבינו כי אם חסרים היום בעולם ובארץ טייסים, אין כמו לעשות את זה בשדה החדש ● עכשיו רק נותר להם לקבל את האישורים הנחוצים, וגם השמים מבחינתם כבר לא יהיו הגבול ● ראש העירייה מאיר יצחק הלוי: ''מבחינתי זו יוזמה ברוכה''
פרסום ראשון: שמיים פתוחים
באילת כבר פועל בית ספר לטיס במטוסים קלים – 'סקיי דייב'

מקורות יודעי דבר יודעים לספר לנו כי כבר למעלה מ – 50 איש נרשמו כמיועדים להצטרף לבית הספר הראשון לתעופה אזרחית המתוכנן להיפתח בשדה התעופה החדש 'רמון'. באם יושגו כל האישורים הנחוצים ממשרד התחבורה, הרי שמדובר באקדמיה הראשונה בארץ לתעופה אזרחית שתהווה בית ספר פרטי לטייסים פרטיים שיוכלו לשמש בטיסות מסחריות. יוזמה זו באה בעקבות המחסור החמור בטייסים בעולם ובכלל זה בארץ. מאחורי היוזמה עומדת שורה של אנשים בעלי שם בעולם התעופה, ביניהם הרמטכ"ל לשעבר ומי ששימש כמפקד חיל האוויר דן חלוץ, שישמש כנשיא האקדמיה, צביקה מושקוביץ, יו"ר חברת 'הדקה ה-90', שמיועד לשמש כיו"ר האקדמיה, יוטסי אלמלם, טייס, יזם ואיש עסקים שאמור לשמש כמנכ"ל האקדמיה ועוד שורה של אנשי עסקים וטייסים, ביניהם מוזכרים גם שמותיהם של קובי מור, מנכ"ל רשות שדות התעופה בעבר ומי ששימש כמנהל שדה התעופה באילת ושמות טייסים שונים ב'אל על'.
אמנם בימים אלו עסוקים היזמים בניסיון להשיג את כל רישיונות התעופה הנחוצים לפתיחת האקדמיה המדוברת, רישיונות אותם לא קל להשיג בארץ ויש המדברים על משך זמן של כארבע שנים לטובת קבלת רישיון הפעלת בית ספר בקנה מידה קטן יותר, ואולם יש הסוברים כי מאחר ומדובר באנשי מפתח בעולם התעופה בארץ ומאחר והמחסור בטייסים חמור, יהיו לשר התחבורה, ישראל כץ כל הסיבות לזרז את מתן הרישיונות כך שעל פי התכנונים זמן קצר לאחר שיפתח שדה התעופה 'רמון', תפתח גם האקדמיה לטיס.

 

בראש היוזמה, דן חלוץ, לשעבר מפקד חיל האוויר ● צילום: וויקיפדיה


בשבוע שעבר הגיעו כמה מהמושכים בחוטים למשרדו של ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי כדי לשתפו בסוד העניינים ולקבל את ברכתו להצלחת הדרך. "מדובר ביוזמה ברוכה מבחינתי", אמר השבוע מאיר יצחק הלוי ל'ערב ערב' והזכיר את המחסור החמור בטייסים בכל העולם. באותה נשימה הבהיר יצחק הלוי, "לאורך כל השיחה עם היזמים, ביקשתי לדעת איך בית הספר לטיסה של רוי ריטר שלנו ('סקיי דייב' אילת ) מתחבר ליוזמה או בכל מקרה לא ייפגע ממנה. אמנם אנחנו חיים בשוק פתוח וחופשי, והם לא צריכים את האישור שלי, אבל היה לי חשוב לשמוע את העמדה שלהם וגם לעדכן את רוי בנושא, והם לחלוטין מודעים לזה". ראש העירייה אף הדגיש את חשיבות פתיחת האקדמיה לטיס באילת, מתוך משיכת הון אנושי ברמה גבוהה לעיר.
על פי התוכניות האקדמיה תפעל בעיר בתנאי פנימייה כשהלימודים העיוניים שיימשכו כמה חודשים טובים יתקיימו בקמפוס אוניברסיטת 'בן גוריון' בעיר. בסך הכל אמור הקורס עד להוצאת רישיון הטייס להימשך כשנתיים, כשלדברי ראש העירייה מאחר ומדובר בסטודנטים לטיס שילמדו בעיר בתנאי פנימייה, כבר נוצר קשר עם בתי מלון בעיר, מתוך כוונה כי מי מהם שיבחר לעבוד בעיר ימצא בה תעסוקה וישתלב בבתי המלון. נכון להיום מדברים היזמים על שני סבבי לימוד שבכל אחד מהם אמורים לקחת חלק כ-50 סטודנטים. ולמרות שאישורי משרד התחבורה טרם התקבלו, בקרב היזמים כבר יש מי שיודע לספר שיש רשימת המתנה מתוכה רק 50 איש יעברו את המבדקים הקפדניים בדרך לקורס המיוחל. ואם תהיתם רק כדאי שתדעו כי עלותו המשוערת על קורס הטיס הפרטי תעמוד על כ – 220 אלף ₪. "זה אמנם לא זול", הסביר השבוע אחד היזמים, "אבל בהתחשב בסכומים שיוכלו הטייסים להרוויח אחרי הוצאת הרישיון המיוחל, הרי שזה יותר ממשתלם".
עלות הקמת האקדמיה מוערכת בכ-1.5 מיליון דולר, סכום הכולל בין השאר גם רכישה של כמה מטוסי אימון שישמשו את הסטודנטים לטיס. עכשיו כל שנותר הוא להשיג את כל האישורים הנחוצים ולהמתין לפתיחתו המיועדת של שדה התעופה 'רמון'.
ועד כמה אקדמיה כזו לטיסה אזרחית עלולה לפגועה בבית הספר האילתי לטיס של רוי ריטר?

בתגובה לעתיד לבוא אמר ריטר: "בית הספר לטייס באילת 'סקיי דייב' הכשיר בשנה החולפת 11 טייסים, אנחנו ממשיכים להכשיר טייסים, והכל רץ נורמאלי".
את תגובת משרד התחבורה לא קיבלנו עד לסגירת הגיליון.


חדשות אילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש