קונים בית? כל מה שחשוב להכיר לפני המשכנתא

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/4/2018 10:21 ● ערב ערב 2857
אחד הרגעים המיוחדים והמרגשים ביותר הוא ללא ספק הרגע שבו אנחנו רוכשים בית או קונים דירה חדשה. בישראל זה אולי נחשב לרגע מיוחד עוד יותר, לפחות לנוכח העובדה שעבור רבים מדובר באתגר לא קטן, אבל אם הגעתם אל המטרה הזו אתם בוודאי משתוקקים לקדם את התהליך, לחתום על החוזה ולצאת למסע קניות באיקאה. מצד שני, בדרך ליעד יש עוד החלטה לא קטנה בכלל שצריך לקבל. רגע לפני שאתם חותמים על המשכנתא ומתחייבים לתשלום חודשי שילווה אתכם במשך שני עשורים או יותר, הנה כמה נקודות למחשבה.
קונים בית? כל מה שחשוב להכיר לפני המשכנתא

 

מה מחיר הדירה שלכם בפועל?

 

השאלה הזו אולי נשמעת לכם קצת משונה, אבל אם תחשבו על זה לרגע – מחיר הדירה שלכם הוא ממש לא מחיר הקנייה. הסיבה פשוטה: למחיר הזה תצטרכו להוסיף עוד כמה פרמטרים כמו דמי תיווך (אם יש), שכר הטרחה שתשלמו לעורך הדין, מס רכישה, עלויות הובלה, רכישת ריהוט חדש, ביצוע שיפוצים אם צריך וגם התחברות לגז ולחשמל. כל זאת ועוד לא הזכרנו במילה את המשכנתא עצמה ואת העלויות הנלוות אליה. אם כן, רגע לפני שאתם מקבלים החלטות גדולות כדאי להיעזר במחשבונים המקוונים, למשל מחשבון משכנתאות שיאפשר לכם לזהות את מחירו הסופי של המהלך הזה – ולקבל החלטות בצורה חכמה וטובה יותר.

 

 

גמישות בניהול המשכנתא

 

נושא נוסף שרצוי לקחת בחשבון הוא מידת הגמישות שתקבלו בזמן (הרב) שצפוי עד לפירעון המשכנתא שלכם.  זה למשל הזמן לבדוק האם תוכלו לקבל "חופשה" קצרה מתשלום המשכנתא ולהאריך את תקופת ההלוואה בהתאם לצורך. גם היכולת שלכם להפיק דוחות משכנתא בעצמכם, דרך האינטרנט, היא חשובה במיוחד. חוץ מזה, אם אתם עוברים מבית אחד בבעלותכם לבית אחר שתרצו לרכוש, בהחלט ייתכן שהאפשרות לבצע גרירת משכנתא תהיה נוחה ונכונה יותר. בדקו את הנושאים הללו מראש, לפני שתבחרו במסלול כזה או אחר.

 

כל המסמכים שתצטרכו

 

לבסוף, זכרו שלקראת הגשת הפניה והבקשה לקבלת הלוואת משכנתא תצטרכו להגיש שורה של מסמכים נדרשים – וכדאי להכיר את הרשימה הזו מראש. לצד טופס הבקשה וצילומי תעודת הזהות תצטרכו לרוב מסמכים נוספים, בהם אישורים על הכנסות קיימות ונוספות, צילום חוזה הרכישה שלכם, נוסח רישום המקרקעין העדכני וגם מסמכים נוספים שעשויים להידרש בהתאם למצבו הנוכחי של הנכס. ככל שתגיעו מוכנים יותר לתהליך, גם ברמת הידע האישי שלכם וגם ברמת הבירוקרטיה, התהליך הזה יהיה יעיל, פשוט ומדויק הרבה יותר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש