יהדות - פרשת תזריע – מצורע

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 12/4/2018 22:40 ● מה נשמע 543
לפעמים נדמה לי שיש אנשים שאין להם טיפת בושה, ועזות הפנים והחוצפה שלהם זועקים עד לשמיים. מגיעים חבורה של מינים (כך מוגדרים חורשי מזימות רעות על פי חז"ל) ומלשינים על חיילי צה"ל, שנמצאים על הגדר בעזה ומגנים עלינו וגם על אותם החצופים בגופם ממש, מסכנים את חייהם בכל רגע ורגע על מנת שנוכל להמשיך את שיגרת חיינו בבטחה, כאשר מולם, בעבר השני של הגדר ניצבים חיות טרף שוחרי רע החפצים לבולענו חיים
יהדות - פרשת  תזריע – מצורע

 

פרשת  תזריע – מצורע


לפעמים נדמה לי שיש אנשים שאין להם טיפת בושה, ועזות הפנים והחוצפה שלהם זועקים עד לשמיים. מגיעים חבורה של מינים (כך מוגדרים חורשי מזימות רעות על פי חז"ל) ומלשינים על חיילי צה"ל, שנמצאים על הגדר בעזה ומגנים עלינו וגם על אותם החצופים בגופם ממש, מסכנים את חייהם בכל רגע ורגע על מנת שנוכל להמשיך את שיגרת חיינו בבטחה, כאשר מולם, בעבר השני של הגדר ניצבים חיות טרף שוחרי רע החפצים לבולענו חיים. ואותם חצופים מחרפים ומגדפים את חיילינו שהם חיילים בצבא הטרור !!! מה קורה כאן? איזו חוצפה. אבל כל ההתנהגות הדוחה שלהם היא עוד סימן מובהק לכך שאנחנו נמצאים בזמן הגאולה. איך אפשר לדעת אם אנחנו נמצאים בימים שלפני ביאת המשיח? חז"ל נתנו לנו מספר סימנים, שאם הם מתקיימים, נדע שהמשיח ממש קרוב. ומה הם הסימנים? "לפני שיבוא המשיח: חוצפה יסגא (תתגבר) והיוקר יאמיר ( מחירי הדירות בשמיים), הגפן תיתן פריה (ולמרות זאת) היין יהיה ביוקר, ומלכות תהפך למינות (רומא תתנצר) .. יראי חטא ימאסו (ישנאו את הרבנים), האמת תהיה נעדרת (תרבות של שקר), נערים פני זקנים ילבינו (זה במקרה הטוב אם לא ידקרו אותם), זקנים יעמדו מפני קטנים, בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אוייבי איש אנשי ביתו (רצח במשפחה, אונס במשפחה), פני הדור כפני הכלב (פירש רש"י- המנהיגים יהיו עזי פנים, בלי בושה, ראש ממשלה גנב ונשיא אנס, והעשירים- קמצנים), הבן אינו מתבייש מאביו ועל מה יש לנו להשען – על אבינו שבשמיים. כל אחד מהדברים שאמרו חז"ל מתקיים בדור שלנו במלא עוזו. 
השבת נקרא בתורה את פרשת 'מצורע'. בזמנים מתוקנים, כשהיה לנו בית מקדש, היינו במדרגה רוחנית כל כך עליונה ואם חלילה היינו טועים, חוטאים, מיד יכולנו לתקן את מעשינו ולכפר על חטאינו. שלא נטעה, הצרעת שהתורה מדברת עליה לא הייתה מחלה. לצרעת אמנם היו סימנים של פצעים ודלקת, אך מי שלקה בצרעת לא הלך לרופא ולא נזקק לטיפול רפואי. הכהן היה מתבונן במצורע ולפי הסימנים שנתנה התורה הוא היה אומר למצורע אם הנגע נשאר או עבר. מה קשור הכהן לצרעת וכי הכהנים עברו הכשרה רפואית? התשובה היא שלא, הכהנים אינם רופאים והסיבה שהם קובעים את חומרת הצרעת היא מפני שהצרעת איננה מחלה. הצרעת הייתה באה כעונש לכל אדם שמדבר לשון הרע או רכילות, כל מי שהיה מוציא שם רע על חבירו היה לוקה בצרעת. מצורע = מוציא רע. הצרעת הייתה התרופה ולא המחלה. אדם שלקה בצרעת ידע שהוא חטא בלשון הרע ועכשיו כשהוא מודע לחטאו הוא היה יכול לעשות תשובה ולתקן את החטא וממילא הצרעת הייתה מסתלקת ממנו בלי רופאים ובלי תרופות. עונש מיידי ותיקון מיידי של החטא אפשרי רק כאשר האדם נמצא בדרגה רוחנית גבוהה ביותר, רק מי שהוא איסטניס רוחני סובל מיד מכל רבב שדבק בו, אבל אם האדם מתרחק כל כך מבורא העולם כיצד יצליח לחוש פגיעות רוחניות ? מפתחים עם הזמן חיספוס רוחני ולא מרגישים שמשהו לא בסדר איתנו. רבי שמעון בן לקיש אומר בגמרא : " כיוון שעבר אדם עבירה ושנה בה (חזר ועשה אותה שוב פעם ) נעשית לו כהיתר " כלומר ברגע שמתרגלים לחטא כבר לא מרגישים שעשינו משהו שהוא לא בסדר, החטא נראה לנו טיבעי וכדבר שבשיגרה. משקרים כי אי אפשר אחרת , השקר הופך לנורמה מקובלת בממשלה, בצבא, במשטרה, בוועדות השמה בכל מקום. מתחצפים לכל אחד טיפת כבוד מינימלית לזולת מתפרשת כחולשה. אם חפצי חיים אנחנו חייבים לחזור לשורשים שלנו, לערכים שעל פיהם חיו אבותינו ואבות אבותינו . רק ע"י שמירת התורה נוכל לחיות בחברה מתוקנת.  


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש