אייל כצל'ה – כך מתמודדים עם משבר במסגרת יעוץ זוגי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/4/2018 10:42 ● ערב ערב 2858
זוגיות היא מסע למרחקים ארוכים, ותוך כדי המסע עלינו להתמודד עם לא מעט אתגרים, קשיים וזעזועים, כאלה שגם אייל כצל'ה מכיר היטב. מי שמלווה זוגות במשבר במסגרת תהליך של יעוץ זוגי יודע לספר מה גורם להם, איך נוצרים המשברים האלה וגם אילו כלים יכולים לעזור לנו להתגבר עליהם. אז לפני שאתם מרימים ידיים, אולי הגיע הרגע לעצור ולחשב מסלול מחדש?
אייל כצל'ה – כך מתמודדים עם משבר במסגרת יעוץ זוגי

 

יעוץ זוגי לאחר בגידה

 

אחד הנושאים המשמעותיים ביותר, זה שנחשב על ידי רוב הזוגות כנושא שעשוי לחסל את מערכת היחסים (ואפשר להבין את התחושה הזו) הוא בגידה. אין ספק שהבגידה יוצרת משבר אמון לא קטן בזוגיות, וזה נכון בכל שלב ובכל נקודת זמן. כשהיא מתגלה היא יוצרת תחושה של חוסר אמון, היא מעוררת כעס, וככל הנראה גם רגשות שליליים אחרים. אנחנו עוסקים בהאשמות, בחילופי מילים ואולי גם בוחנים את עצמנו, כועסים על עצמנו או בטוחים שזה קצת הגיע לנו (או שזו קצת אשמתנו). למרות שסערת הרגשות הללו היא טבעית ומובנת  אפשר אם רוצים לשמור  את הזוגיות א=והמשפחה ללמוד כיצד לצאת מהמצב. יעוץ זוגי יכול לעזור לנו להבין את זה טוב יותר, ולשנות את המציאות.

 

למה דווקא יעוץ זוגי?

 

אייל כצל'ה, מי שליווה לא מעט זוגות במשבר ובתהליכי פרידה, יודע גם עד כמה יעוץ זוגי יכול לשנות את המצב. לא מעט זוגות נוטים לחשוב שהמעבר מאושר לאומללות הוא חד כיווני, שהמסלול הזה הוא חד סטרי ואין כל דרך לעשות פרסה ולחזור אחורה. יעוץ זוגי דווקא פועל אחרת. זהו תהליך שיוביל אתכם מהאומללות בחזרה אל האושר, וכדי לעשות את זה אתם צריכים כלים נכונים, התבוננות מעמיקה על הזוגיות ועל כל אחד מכם. היד התומכת שתלווה אתכם, תקשיב, תייעץ, תתמוך ותחזק, היא זו שתעזור לכם לראות את המציאות בצורה טובה ונכונה יותר, לבצע התאמות ולצאת לדרך חדשה, נקייה וברורה יותר.

 

משבר הוא לא תמיד הסוף

 

האם כל יעוץ זוגי מבטיח לכם סוף מאושר כמו זה שעליו גדלנו בסיפורי האגדות? הסוף הטוב הזה כנראה קיים באמת באגדות, ואם נבחן מה קרה לנסיכים ולנסיכות רגע אחרי שהטקסט הסתיים והספר נסגר, כנראה נגלה שגם הם היו זקוקים לייעוץ זוגי, גם הם התווכחו, גם הנסיך ישן מפעם לפעם על הספה (או בחדר האורחים) וגם שם היו משבר אמון או שניים. או יותר. אז יכול להיות שבסוף התהליך תחליטו שאין מקום לדרך משותפת, אבל זוגות רבים מגלים שהתהליך הזה עוזר להם לשקם את האמון, לבנות מחדש את הזוגיות ואפילו לצאת חזקים הרבה יותר. זה בהחלט שווה את הכל, לא?


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש