להתראות קמטים, שלום פנים חלקות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/4/2018 23:00 ● ערב ערב 2859
מילוי קמטים הוא טיפול קוסמטי הקיים כבר שנים רבות, במטרה להצעיר ולהחליק את עור הפנים
להתראות קמטים, שלום פנים חלקות

 

עם השנים צורת המילוי ומתיחת הפנים משתנה. כאשר משנה לשנה החידושים בתחום מבטיחים תוצאות טובות יותר, מראה טבעי ולא מנותח וזמן התאוששות קצר ביותר, עד מצב שבו  כלל לא נדרש זמן התאוששות.

 

הקולגן או החומצה ההיאלורונית מתחברים לשכבות הפנימיות של העור ומזינים אותו

 

מה המשמעות של מזותרפיה כחלק מאסתטיקה רפואית הקשורה לקמטים?  קיים הבדל בין סוגי המילוי בשיטת מילוי הקמטים, והאם מדובר בניתוח, במתיחת פנים, או במילוי. היום משתדלים להימנע מניתוח ככל האפשר, משום שהתוצאות המושגות ללא ניתוח טובות באותה מידה ומצריכות זמן החלמה קצר יותר.

אולם, יש מקרים המחייבים ניתוח, כמו במצב של נפילת עפעפיים למשל, במצב של נפילה חמורה כל כך, יש צורך בהתערבות כירורגית שתפקידה להגן על העין הנותרת חשופה עקב צניחה דרסטית של העפעף.

מתיחת פנים יכולה להיעשות על ידי חוט, מדובר בחוט שפותח מחומר מיוחד המוחדר משני נקודות לפנים ומאפשר הרמה של הפנים מבפנים, כך שהמראה לאחר הניתוח נותר טבעי.

 

השם מילוי קמטים בדומה לשימוש ב אימפקט מעיד על אופן הטיפול. מחדירים חומר מיוחד לקמט במטרה למלא את השקע שנוצר. החומר המוזרק יכול להיות סיליקון, קולגן או חומצה היאלורונית. לאחר ההזרקה החומר מתחבר עם שכבת העור הפנימית ומעבה אותה, כך שהגמישות חוזרת לפנים והקמטים מוחלקים. התוצאה היא טבעית ביותר ולא נותרות כלל צלקות לאחר הטיפול, זמן ההתאוששות יהיה מיידי לאחר סיום הטיפול ובמקרים נדירים מספר שעות לאחר הטיפול. לא צפויים כאבים בשיטת ההזרקות וניתן לחזור לשגרת חיים רגילה מיד לאחר הטיפול.

קיימים סוגי מילויים שונים שניתן לחלקם למילוי זמני או למילוי קבוע. חומר המילוי משפיע על משך החזקת המילוי ומתי יידרש חידוש למילוי קמטים וגם על המחיר של הטיפול כמובן.

 

מרפאת קוסמטיקה בעלת שם לא תניח למטופל/ת להחליט בעצמם על המילוי ועל שיטת העלמת הקמטים, אלא תבצע התאמה של הטיפול למצב הקמטים בפנים ולמצב העור, תוך בחינת גיל העור וכמה מגמישות העור אבדה. במידה ויוחלט על מילוי קמטים, תתבצע התאמה של חומר המילוי לעומק הקמט ולגיל המטופל, על ידי התייעצות עם פלסטיקאי בכיר או קוסמטיקאי מומחה בתחום.

 

מילוי שקעים מתחת לעיניים – כדאי גם לדעת

 

אנחנו נוטים לייחס אותם לעייפות, אך האמת היא ששקעים מתחת לעיניים נוצרים גם בנסיבות אחרות.

שקעים מתחת לעיניים, או כמו שרגילים לכנות אותם "שחורים מתחת לעיניים", משווים לפנים מראה מבוגר ולא מטופח. בעוד שרבים מאתנו נוטים לייחס את הסימנים השחורים לעייפות ולמתח, יש סיבות נוספות שיכולות לגרום למראה זה.

באילו סיבות מדובר?

כחלק מטיפול פנים הגורמים המשפיעים על הופעת שקעים מתחת לעיניים כוללים פיגמנטציה כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש, דלדול בשרירי הפנים, נסיגת עצמות לחיים, שינויים הורמונאליים, ירידה במשקל וכל סיבה הגורמת לשינוי ברקמות השומן, איבוד נפח וגמישות של העור.  גורמים אלו משפיעים על אזורים נוספים בפנים ובכלל הגוף, אך באזור שמתחת לעיניים יש להם השפעה רבה, שכן העור מתחת לעיניים דק במיוחד ואינו מכיל רקמות שומן בכמות גבוהה.

האם ניתן להעלים שקעים אלו?

בנוסף לענין  הפיגמנטציה הרפואה האסתטית מציעה חומרי מילוי שקעים מתחת לעיניים, המסייעים להעלים את השקעים ולטשטש את העור באזור זה. כיצד מתבצע הטיפול? השלב הראשון הוא לקבוע פגישה עם רופא מומחה, במהלכה ישאל הרופא שאלות ויאסוף נתונים חשובים לגבי המטופל. לאחר מכן, הרופא יסקור בפניכם את הסוגים השונים של החומרים המשמשים למילוי שקעים מתחת לעיניים, וייתן הסבר קצר על היתרונות והחסרונות של כל חומר. באופן כללי כדאי לדעת שישנם חומרים המוזרקים ישירות לתוך אזור השקע, וחומרים המוזרקים מסביב ומשפיעים על השקע באמצעות שיתוק שרירי ההבעה הנמצאים באזור זה.

שיטת מילוי נוספת היא באמצעות טיפול בגלי רדיו ולייזר, המאפשרים להחליק את העור ולשמר את התוצאות לתקופה ארוכה יחסית. השלב הבא הוא שלב הטיפול, במהלכו מאלחשים את האזור מתחת לעיניים ומזריקים את חומר המילוי שנבחר.

יכול להיות שזה כל כך פשוט?

כמו בכל טיפול אסתטי אחר, יעילות הטיפול תלויה ברופא המבצע. לכן חשוב לברר היטב לגבי רופאים המתמחים במילוי שקעים מתחת לעיניים ולתאם פגישת ייעוץ עם אחד מהם. מעבר לכך, הטיפול אינו נטול תופעות לוואי וכדאי לדעת שלאחריו תיתכן אדמומיות ונפיחות, אך מדובר בתופעות קלות שאמורות לחלוף תוך מספר שעות מתום הטיפול.

מכיוון שהופעת השקעים יכולה להתרחש גם בגיל צעיר, טיפולים למילוי שקעים מתחת לעיניים נחשבים למקובלים גם מגיל 20 ומעלה.

 

היווצרות שקעים מתחת לעיניים – למה זה קורה והאם ניתן לטפל בכך?

 

באופן שונה מעניין של הסרת שיער יש שתי סיבות עיקריות להיווצרותם של שקעים מתחת לעיניים. הסיבה הראשונה היא כמובן הגנטיקה. לכל אחד מאתנו יש מטען גנטי אחר והמטען משפיע במידה רבה על מראה העור שלנו, כולל מבנה פנים שקוע מתחת לעיניים. הסיבה השנייה היא ההזדקנות הטבעית של העור. ככל שאנו מתבגרים, העור שלנו מאבד מהאלסטיות שלו והופך לדק ויבש יותר. אצל חלק מהאנשים נוצרים שקעים וקמטים באזורים מסוימים, כולל אזור הפנים והעיניים, אשר הולכים ומעמיקים ככל שהשנים עוברות. אמנם היווצרות שקעים מתחת לעיניים אינה מהווה סכנה, אך היא משווה לאדם מראה עייף וחולה באופן קבוע ולכן אנשים רבים מעוניינים להעלים אותם.

 

האם ניתן למנוע את התופעה או לטפל בה?

אם הייתה דרך למנוע את הזדקנות עור הפנים בצורה טבעית, אין ספק שרבים היו קופצים על המציאה, אך נכון לעכשיו לא נמצאה דרך כזו וכל שנשאר לנו לעשות זה לפנות לפתרונות הרפואה האסתטית ולראות מה יש לתחום להציע כטיפול למילוי שקעים מתחת לעיניים. כאן דווקא מצפים לכולנו הפתעות וחידושים רבים.

אחד הטיפולים המוכרים ביותר למילוי שקעים מתחת לעיניים, הוא הזרקת בוטוקס. הזרקת בוטוקס מסייעת לשתק את השרירים מסביב לעיניים, ועל ידי כך להשיג מראה חלק ומתוח של העור. דרך נוספת למילוי שקעים מתחת לעיניים היא באמצעות הזרקה ישירה  לקמט של חומרי מילוי אחרים, כמו סוגים של חומצה היאלורונית. חומרים אלו מופקים ממקור טבעי ולכן נחשבים לבטוחים לשימוש ויעילים לחידוש תאי העור והצערת עור הפנים. בעוד שהתוצאה המתקבלת מהזרקת בוטוקס יכולה להימשך חודשים ספורים בלבד, הזרקה ישירה של חומצה היאלורונית יכולה להוביל לתוצאות ארוכות טווח, שישמרו עד לשנה.

שיטת טיפול אחרת, שאינה כרוכה בזריקות, היא טיפול באמצעות גלי רדיו. באמצעות מכשיר מיוחד מחממים את אזור השקע ועל ידי כך מעודדים יצירת קולגן בתאים וברקמת העור. התוצאה היא עור חלק, רענן וזוהר. באופן דומה ניתן לטפל גם באמצעות לייזר, כאשר בשני המקרים מדובר בטיפולים ללא כאבים וללא צורך בהרדמה.

יש יתרונות רבים בטיפולים אלו, אך היתרון העיקרי אלו התוצאות המידיות המתקבלות ופרק הזמן הארוך יחסית שהן נשמרות.

מוטרדים ממראה השקעים מתחת לעיניכם ומעוניינים לטפל בכך? מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית במרפאת אסתטיקה מובילה, ולקבל הסבר מפורט לגבי סוגי הטיפול האפשריים.

 

dr-barak.co.il  מאמרים נוספים ניתן לקרוא ב


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש