באילת – נעים לעשות עסקים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 6/6/2018 13:18 ● מה נשמע 551
לצד אירוח עשרות כנסים בעיר אילת, נערך השבוע בעיר כנס אילת השני לעסקים שהפיקה העירייה, בו השתתפו כ – 400 בעלי עסקים ועוד עשרות מציגים, שציידו את בעלי העסקים במידע ובכלים ● הכנס שנערך במלון 'מלכת שבא', עסק השנה בעסקים בעידן החדש
באילת – נעים לעשות עסקים

במהלך הכנס קיבלו בעלי העסקים כלים כיצד לנהל עסק בעידן המודרני וכיצד להתמודד עם דור העובדים החדשים. את מבואת הכנס מילאו עשרות מציגים, ביניהם יחידות העירייה (רישוי עסקים, אגף הכנסות, מינהל ההנדסה, היחידה לאיכות הסביבה, מרכז צעירים, האב אילת, תאגיד התיירות ותאגיד המים והביוב), סניף אילת של מעוף הזרוע הביצועית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, בנקים ועוד. במהלך הכנס שמעו בעלי עסקים הרצאות, ביניהן "מעידן העובדים לעידן היוצרים" על ההתמודדות עם תעסוקת הדור החדש. ״הפסיכולוגיה שמאחורי הטכנולוגיה" על ניהול זמן וחלוקת הקשב בעידן המסכים. ״עתיד העסקים" על הכלכלה החדשה בעידן הדיגיטלי. עוד במסגרת הכנס התקיים פאנל בנושא העסקים באילת בהשתתפות מרצי הכנס: קרן ליטני, יעל מן שחר וד״ר אשר עידן, רכז פרויקט עיר חכמה בעירייה - אלעד טופל, סמנכ״ל תפעול בריף הדולפינים - עומר ארמוזה ומנכ״ל עמותת המסעדות והברים באילת - אדם יוספה. בסיום הכנס נהנו כולם מהמופע "פסיכי לגמרי" עם נמרוד הראל. את הכנס הפיק האגף לפיתוח יזמות בעירייה בניהולה של מרלן רוזנפלד, בהפקה של מורן אביגיל עמר. את הכנס הנחה השחקן והקומיקאי ירון לוי סבג.
אלי לנקרי, סגן וממלא מקום ראש העירייה, שיזם והוביל את התוכנית העירונית לקידום עסקים באילת ואת קיומו של הכנס, עדכן את בעלי העסקים ביישום התכנית הכוללת הקמה של האגף לפיתוח כלכלי ויזמות, בניית מסלול מהיר במתכונת של one stop shop, פטורים והטבות לבעלי עסקים, תעדוף עסקים אילתים במכרזי העירייה, עידוד קנייה מעסקים מקומיים, בניית חבילת סיוע לעסק ירוק, פלטפורמה אינטרנטית לעסקים, תחרות שנתית נושאת פרסים לעסקים מצטיינים ועוד. ״העסקים הם הלב הפועם של כלכלת העיר, הם עוגן כלכלי, מנוע צמיחה ומקור תעסוקה חשוב לעיר״ אמר לנקרי והדגיש, כי לצד פעולות העירייה נדרש גם מבעלי העסקים לפעול למען הצלחתם בדגש על שירות, קביעת מחירים הוגנים ושמירה על הפטור ממע״מ. עוד בדבריו הציג לנקרי נתונים של רשות המסים, לפיהם בעשור האחרון ישנה מגמה חיובית בתוספת העסקים באילת. קרי סך העסקים שנפתחים באילת פחות מספר העסקים שנסגרו. לפני רישומי מע״מ בשנת 2010 היו באילת 5,375 עסקים ובשנת 2018 6,058. ״אלה כאמור מלמדים על מגמה חיובית הנשמרת במהלך השנים האחרונות וזה המדד לצמיחה כלכלית״ אמר לנקרי. בעניין זה ראוי לציין, כי העיר אילת דורגה במקום החמישי בארץ מבין הערים הידידותיות לעסקים קטנים ובינוניים זאת בהתאם לסקר של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה.
ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי פרס בפני בעלי העסקים האילתים את האתגרים עמם מתמודדת אילת, הניצבת בעת הזו בפני מהפיכה של ממש שתקדם את אילת וכלכלתה. בתוך כך עדכן ראש העירייה את בעלי העסקים לגבי שדה התעופה החדש הנבנה בצפון העיר ולגבי התכניות לפיתוח שטח שדה התעופה המתפנה. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש