החיבור הסינרגטי בין אדריכלות ועיצוב פנים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/6/2018 18:25 ● ערב ערב 2866
אדריכלות ועיצוב פנים הם שני תחומים שמשלימים זה את זה, וביחד מייצרים סינרגיה. בהתאם ישנו יתרון משמעותי לעבודה עם אדריכל שהוא גם מעצב פנים בהשוואה לעבודה עם שני אנשי מקצוע בנפרד – כלומר איש מקצוע שהוא רק אדריכל (או אשת מקצוע שהיא רק אדריכלית, כמובן) ואיש מקצוע שהוא רק מעצב פנים.
החיבור הסינרגטי בין אדריכלות ועיצוב פנים

 

על מה אחראים אדריכלים?

 

אדריכלים אמונים על תכנון קווי יסוד, כלומר הקונסטרוקציות החיצוניות של הבתים, החלוקה למרחבים שונים בכל בית וההפרדה הפיזית והתפישתית בין החללים. בהתאם תהליך ההכשרה של אדריכלים מתמקד במידה רבה בפן ההנדסי של הבנייה, בתכונות של חומרים וגם במבחר רחב של סוגיות שמשיקות לכך כמו חשמל, אקלים, נוף, תנועה ועוד. עוד מרכיב בהכשרתם של אדריכלים הוא היבטים סביבתיים, תרבותיים, חברתיים, ארגונומיים ועוד. אדריכלים חייבים ללמוד במשך 5 שנים וכן לעבור סטאז' של 3 שנים.

 

על מה אחראים מעצבי פנים?

 

עיצוב פנים הוא תחום שהתפתח מהאדריכלות, ועל כן ישנה גם סינרגיה בין אדריכלות ועיצוב פנים ולא מעט אדריכלים שהם גם מעצבי פנים. עיצוב הפנים מתמקד בתכנון החללים הפנימיים בכל סוגי המבנים – למגורים, למסחר, לעסקים וכו'. עיצוב פנים לוקח בחשבון הן היבטים פונקציונליים והן היבטים אסתטיים, ובמסגרתו מוקדשת תשומת לב רבה לכל פרט ופרט במרחבים הפנימיים בלי קשר לקונסטרוקציה החיצונית. בניגוד לאדריכלים, מעצבי פנים בישראל לא חייבים בלימודים, סטאז' או הכשרה ספציפית, ולמעשה כל אדם יכול להכריז על עצמו כמעצב פנים. יחד עם זאת ישנם לימודים במוסדות שונים המכשירים אנשי ונשות מקצוע לתחום נחשב ומבוקש זה, כשבחלק מהמקרים מדובר על קורסים קצרים ובמקרים אחרים מסלולים של שנה או אפילו שנתיים.

 

מדוע ישנה סינרגיה בין אדריכלות ועיצוב פנים?

 

אנשי ונשות מקצוע שהם גם אדריכלים וגם מעצבי פנים מספקים לנו למעשה מענה כולל ומושלם לכל הצרכים שלנו כשאנחנו רוצים בית חדש. במצב שכזה, התכנון האדריכלי לוקח בחשבון מראש את כל השיקולים הרלוונטיים מבחינת עיצוב הפנים המבוקש, כך שהקונסטרוקציות החיצוניות והחלוקה לחללים שונים הן האופטימליות – אם במקרים אחרים התכנון האדריכלי מציב בפני מעצבי הפנים אילוצים ומגבלות (שאמנם ניתן להתגבר עליהן עם ידע מקצועי, יצירתיות וניסיון, אולם בכל זאת הן מהוות מגבלות), הרי שכשישנו חיבור בין אדריכלות ועיצוב פנים אין שום מגבלה והתכנון של החללים הפנימיים יהיה אידיאלי, הן מבחינת ההתאמה לצרכי בני הבית השונים והן מבחינת האסתטיקה הרצויה.

עוד יתרון של שכירת מומחה שאמון על אדריכלות ועיצוב פנים גם יחד הוא החיסכון בעלות השירות – במקום לשלם בנפרד לאדריכל/ית ובנפרד למעצב/ת פנים, משלמים רק לאדם אחד. באופן דומה ישנו חיסכון בזמן, ואפילו משמעותי מאוד, שכן כל הפעולות הנדרשות והממשקים מול כל הגורמים (אינסטלציה, חשמל, תשתיות אחרות) מבוצעות בעזרת אדם אחד בלבד.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש