יהדות - פרשת 'חוקת'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 20/6/2018 13:05 ● מה נשמע 553
השבוע נפתח משפטם של 2 נערים החשודים שזרקו בקבוק תבערה על ביתם של משפחת דוואבשה בכפר דומא וגרמו למותם של 4 מבני המשפחה. הנערים הללו היו עצורים במשך 3 שנים בלי משפט, מעצר עד תום ההליכים, כאשר הם טוענים במשך כל הזמן הזה שהם עונו עינויים פיזיים ונפשיים קשים ביותר על ידי חוקרי השב"כ על מנת שיודו במעשה. השב"כ הכחיש באופן חד משמעי את דבר העינויים
יהדות - פרשת 'חוקת'

 

פרשת 'חוקת'


השבוע נפתח משפטם של 2 נערים החשודים שזרקו בקבוק תבערה על ביתם של משפחת דוואבשה בכפר דומא וגרמו למותם של 4 מבני המשפחה. הנערים הללו היו עצורים במשך 3 שנים בלי משפט, מעצר עד תום ההליכים, כאשר הם טוענים במשך כל הזמן הזה שהם עונו עינויים פיזיים ונפשיים קשים ביותר על ידי חוקרי השב"כ על מנת שיודו במעשה. השב"כ הכחיש באופן חד משמעי את דבר העינויים. לדברי השב"כ לא היו דברים מעולם- הנערים הודו מתוך רצון  חופשי ומבלי שהופעל עליהם כח כל שהוא, לא פיזי ולא נפשי. הכחשה גורפת. והנה למרבה הפלא קבע בית המשפט מיד עם פתיחת המשפט כי 2 הנערים שחשודים ברצח של ערבים בכפר דומא אכן עונו במרתפי השב"כ ואין ערך להודאות שלהם במעשה. אם כי השופטים "החכמים" הסבירו שההודאות שנתנו הנערים אחרי שסיימו לענות אותם הן קבילות. ברצינות? באיזה בית משפט בעולם היו מקבלים הודאות שהתקבלו אחרי עינויי תופת? אולי בסדום. פרט " שולי " נוסף שהתקשורת שוכחת לציין, משום מה, הוא  שבשבוע שקדם לשריפת הבית של משפחת דוואבשה שבו נשרפו בני המשפחה, התרחשו עוד 2 שריפות של בתים של חמולת דוואבשה באותו כפר, על רקע סכסוך חמולות, וב-3 השנים שעברו מאז  השריפה המדוברת נשרפו עוד 5 בתים של חמולת דוואבשה באותו כפר ממש, על רקע אותו סכסוך.  מעניין איך כולם, החל מהשוטרים וחוקרי השב"כ, המשך בתקשורת וכלה בפרקליטות ובבית המשפט, כולם מתעלמים מהעובדות הללו . מדוע? כי זה נוח לענות 2 נערי גבעות עד שיודו בפשע שהם לא ביצעו?!?   
אני מודיע כאן חגיגית עוד בטרם יחל המשפט, זהו משפט מכור, עם פסק דין וגזר דין שנכתבו מראש והכל נועד לרצות איזה שהוא מצפון מזוייף, כולל של נשיא המדינה, שחרץ את דינם של הנערים הללו כשקבע באמירה אומללה "בני עמי בחרו בדרך הטרור". מי אמר לך שאלו היו בני עמך? אולי היו אלו בני החמולה השכנה של משפחת דוואבשה שחיסלו איתם חשבון? צבועים חסרי אחריות נמאסתם. כשיגיע היום וה' ישיב שופטינו כבראשונה, אז נוכל לראות כיצד הצדק נעשה והאמת תצא לאור.
השבת נקרא את פרשת 'חוקת'. בסופה של הפרשה מסופר על מלחמות קשות מאוד שניהלו בני ישראל כנגד 2 מלכים ענקים ועוצמתיים, סיחון מלך האמורי, ועוג מלך הבשן. אל הקרב שהתנהל מול סיחון יצאו בני ישראל ומשה רבנו בראשם ללא כל פחד והם אכן ניצחו את סיחון ניצחון חד משמעי. אך כאשר הגיע תורם של בני ישראל להילחם נגד עוג מלך הבשן, בני ישראל מפחדים. עוג היה ענק במובן הפשוט של המילה, נראה כמו מפלצת. אף אחד מאתנו לא היה רוצה להיתקל ביצור המפחיד הזה שנקרא "עוג מלך הבשן". באופן מפתיע אפילו משה רבנו חושש מעוג, עד כדי כך שהקדוש ברוך נאלץ לומר למשה – אל תפחד ממנו, אני אמסור אותו בידך. כל הגובה, הגודל והחוסן של עוג, זה הכל שקר. מהו גודלו העצום של עוג מול אין סופיותו של בורא העולם? איזו משמעות יש לגודל השקרי של עוג אל מול אמיתתו של הקדוש ברוך הוא? לשקר אין רגליים ( בגמרא מסופר שאכן משה היכה את עוג ברגלו וכך הביא למפלתו ). 
גם למשפטי שקר אין רגליים ואפילו כאשר עומדים מול מערכת עצומה של כל משרדי הממשלה, משטרה, שב"כ, פרקליטות בית משפט ותקשורת עויינת, שכולם ביחד נראים כגוף ענק שראשו מגיע עד לשמיים, ומי יכול להילחם נגד ענקים שכאלה. דווקא אז חוזרת ומתעוררת קריאתו של ה' למשה רבנו: "אל תירא אותו כי בידך נתתי אותו". בסוף האמת עוד תצא לאור ותנצח.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש