היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 20/6/2018 15:00 ● ערב ערב 2868
כל אירועי התרבות באילת בין התאריכים 22-28/6/18
היכל התרבות

 

פסטיבל הפיסול השני - אמנים יוצרים אהבה

 

החל מהשבוע ובמשך כשלושה שבועות יחצבו, יבקעו, יחתכו וילטשו, שישה אמנים בינלאומיים, בבשרה של אבן פראית עד שתהפוך ליצירה מופתית. סימפוזיון הפיסול הבינלאומי שנערך באילת, זו הפעם השנייה ביוזמת העירייה, יעסוק השנה בנושא 'אהבה'. לקראת ט"ו באב, יוצבו יצירותיהם של הפסלים לאורך טיילת 'דרך הגיא' הצופה למפרץ אילת מהכיכר המערבית ובכך יחברו בין פסל האהבה, שהוצב לאחרונה בגשר השחמון העליון ובין כיכר האהבה שתמוקם בצומת חטיבת הנגב/דרך הגיא

בשבועות הקרובים (עד ה- 5/7/18), יהפוך השטח הפתוח ברחוב 'דרך הרים' בסמוך לכיכר הכניסה המערבית לסדנת אמנות תחת כיפת השמיים, בה יפסלו הפסלים שישה פסלי אהבה. צוות היוצרים יכלול, כאמור, פסלים מהארץ ומהעולם וביניהם פסלים שיגיעו במיוחד מאוקראינה, מגיאורגיה, מהודו, מטורקיה וכמובן מישראל. במהלך תקופה זו, יוכלו התושבים לצפות בגושי אבן ענקיים אשר הופכים אט אט לפסלי חוצות מרהיבים.

לטובת יצירת הפסלים, שונעו לאילת - אבני גיר גליליות בגובה 2.5 מטר לערך ובמשקל חמישה טון כל אחת. במהלך הפסטיבל, יסתתו האמנים ויפסלו פסלים סביבתיים בדמויות שונות הקשורות לעולם האהבה והנתינה. עם סיום עבודות הפיסול, יוצבו כאמור הפסלים לאורך טיילת 'דרך הגיא'. 

גם הפעם, במהלך ימי פסטיבל הפיסול, יחברו תלמידי מגמת האמנות אל הפסלים, ישמעו על היצירות ויטעמו מן החוויה. בנוסף, יוזמן גם הציבור למתחם, בו חובבי אמנות ובכלל, אשר מעוניינים להיפגש עם האמנים ויעמדו מקרוב אחר עבודתם. מנהל הפרויקט, אדם כץ, ציין: "זוהי הזדמנות נהדרת עבור התושבים לבוא ולראות, להרגיש ולמשש, לדבר עם האמנים השונים ולהיווכח כיצד גוש אבן גלילית הופך אט אט לפסל חוצות. ייחודיות המיזם היא בקבלת הצצה לתהליכי היצירה ממש בתחומי העיר בשונה משוטטות במוזיאון".
כזכור, בסימפוזיון הפיסול הראשון שהתקיים במתחם הלגונה בשנת 2015 בסימן 'ים ומדבר', יצרו הפסלים עשרה פסלים סביבתיים העשויים כולם אבן גלילית, וכולם הוצבו לאורך הטיילת. אלה התווספו לכ - 60 פסלים הפזורים ברחבי העיר, לאורך הטיילות, על איי תנועה ובכיכרות.


 

מיזם 'בימות פיס'  - פותחים את הקיץ עם מופע של הזמרת דקלה 

 

בתאריך ה-26/6/2018, יום שלישי, בטיילת צפונית ליד קניון 'מול הים' ייהנו תושבי אילת מהופעה של הזמרת דקלה, אשר תופיע במסגרת מיזם 'בימות פיס' של מפעל הפיס ● מופע מרגש זה יפתח את אירועי הקיץ בעיר
'בימות פיס', מיזם התרבות הגדול והחשוב של מפעל הפיס, התרחב השנה משמעותית ויוצא לדרך בימים אלה. מפעל הפיס יעניק במסגרת הפרויקט ל-200 רשויות ברחבי הארץ, במהלך החודשים יוני-דצמבר 2018, הזדמנות ליהנות ממופעי תרבות מבוקשים, תוך בחירת סוג המופע המתאים להם, מתוך היצע נרחב של 90 אמנים מהשורה הראשונה, כולל אמנים אהובים מהחברה הדתית והערבית.
המיזם מתקיים זו השנה השמינית ומאפשר לתושבי הפריפריה ליהנות מהופעות חיות של מיטב האמנים הישראלים במחיר סמלי במיוחד (לעומת כניסה למופעי האמנים העומד על פי רוב על מאות שקלים). מטרת "בימות פיס" הינה להעשיר את ההיצע התרבותי על כל גווניו לתושבי הפריפריה, ולאפשר למגוון רחב ביותר של אמנים ישראלים ליהנות מהאפשרות  להופיע בפני קהל נרחב בכל רחבי הארץ. חלק מהמופעים יתקיימו אף ללא תשלום.


 

מופע אקוסטי - מאור כהן

 

מאור כהן, מוסיקאי יוצר, הרפתקן מוסיקלי ראשון במעלה, פיטר פן של הרוק הישראלי ושחקן מוערך, במופע סולו אקוסטי בו יבצע את מיטב שיריו בביצועים מפתיעים. מ'זקני צפת' ששם הכל התחיל, דרך להקת 'הזבובים' שהבליחה ופוצצה להיטים, פרוייקט בודלר האיכותי והמדובר, האלבום האקספרימנטלי המשובח של 'צמד ראות', 'הבליינים' ההומוריסטי והשנון ועד אלבומי הסולו עם הבלדות המקסימות שהפכו ללהיטים שכולם מכירים. ועכשיו מאור מגיע ל'חוף של מוש' בפעם הראשונה. במופע זה מציג מאור את הפן האקוסטי (אך לאו דווקא רגוע) יותר שלו, מספר סיפורים ואנקדוטות מעולמו הפנימי ומאחורי הקלעים. כי אין כמו לסגור את החודש בהופעה מרתקת. 
יום חמישי, 28.6.18, החוף של מוש. לבירורים: 052-8550184. מחיר כרטיס 75 ש"ח לאדם. ניתן לרכוש כרטיסים פיזית בחוף של מוש. מספר המקומות מוגבל.


 

מועדון הסרט הטוב - סטלין מת

 

השנה היא 1953. סטלין בשיא כוחו: מוציא להורג את כל מי שעולה על רוחו, שולט ביד ברזל ומטיל אימה על העם הרוסי ועל העולם כולו. עד שבוקר בהיר אחד הוא נמצא על רצפת משרדו ללא רוח חיים והמירוץ מתחיל. בימים שלאחר מכן תנסה כל צמרת השלטון הרוסי להיראות ממלכתית ומכובדת תוך כדי שחבריה דוקרים זה את זה בגב, זוממים ומנסים, כל אחד לעצמו, להשיג כמה שיותר כוח ומעמד.

יום שלישי, 26.6.18, ב- 19:05, תיאטראות אילת.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש