פרסומת
דלג

הסתיימה בפשרה תביעת הדיבה בעולם העיתונות הרוסית באילת

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● 29/6/2018 09:44 ● ערב ערב 2869
התקבלה בחלקה תביעת הדיבה שהגיש מיכאל רבינוביץ' בעליו של העיתון הרוסי "מידעון אילת" ● ולאחר שהצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק ללא הוכחות ועל פי שיקול דעתו ● פסק השופט אורינוב כי סרגיי יונס, בעליו של העיתון אילת LIVE ישלם 5000 ₪ שיתרמו לעמותת "אנוש" באילת ● תביעה נוספת בין השניים בגין הפרת זכויות יוצרים עודה מתנהלת

הסתיימה בפשרה תביעת הדיבה שהגיש מיכאל רבינוביץ', בעליו של העיתון הרוסי היוצא לאור באילת 'מידעון לאילת', כנגד מתחרהו סרגיי יונס, בעליו של העיתון המתחרה 'אילת לייב'. הפשרה הושגה במהלך הדיון המקדים לתביעה, לאחר שהצדדים נאותו לקבל את עמדת בית המשפט להכריע בסוגייה במקום ומבלי להזקק לשלב ההוכחות 
כזכור תבע רבינוביץ' את יונס בשל שורת פרסומים בעיתון ובסדרת מיילים, בהם האשימו יונס כי שימש בעברו כסוכן ק.ג.ב וכן באי סדרים בעמותת 'נושיט יד לילדי אילת' בראשה הוא עומד. מכתב התביעה עולה כי החל מחודש דצמבר 2016 החל יונס מפרסם כתבות בעיתון 'אילת לייב' וכן שלח הודעות אימייל למחלקת הקליטה של עיריית אילת, היועץ המשפטי של העירייה ומבקר המדינה, ובהן טען כי מיכאלוביץ' הוא "סוכן ק.ג.ב מושחת ותאב בצע, הגונב מכספי העמותה אותה הוא מנהל – 'נושיט יד לילדי אילת' וזאת תוך סילוף דו"חות העמותה ומתן שוחד לעובדי ציבור למטרות לא חוקיות". 
כך למשל נטען בתביעה, "פרסם יונס במהלך חודש אוגוסט השנה כי רבינוביץ "חי עוד בתקופה של מולדתו סומגאיט (אזרביז'אן) שבה הוא התרגל שהוא כל יכול, כיוון שאיש הקשר שלו מארגון ק.ג.ב כיסה את כל העקבות, על מנת שהוא יוכל להעביר לו מידע ולהלשין". בחודש מאי השנה נטען פרסם יונס כי: "לקראת הבחירות לרשות העירונית אני מתכוון לפרסם חומר מארכיון ה-ק.ג.ב של המלשין רבינוביץ בסומגאיט ובבקו, שלחתי בקשה לאישור לפרסום מידע מארכיון המסמכים של ה-ק.ג.ב". 
בפרסום אחר האשים את מיכאלוביץ כי הוא נוטל לכיסו כספים המוקצים לעמותה שהוא מנהל למטרת סיוע לילדים עם בעיות סמים. עם זאת הדגיש יונס באותו הפרסום כי: "אין לי מידע על סכומי כסף אשר מועברים מההונאות של רבינוביץ במועדון הזה לנבחרי ציבור, אך אנו עובדים על זה ונספר לכם הכל בפרסומים הבאים".

בפרוטוקול הדיון שנערך השבוע בבית המשפט השלום באולמו של השופט תומר אורינוב, שקיבל תוקף של פסק דין, נקבע כי: "לסילוק סופי ומלא של טענות הצדדים, התביעה מתקבלת בחלקה באופן שהנתבע יבצע את הפעולות הבאות:  יפרסם בגיליון הבא של העיתון אילתLIVE  שבבעלותו מודעת התנצלות בדפוס, בת חצי עמוד, בנוסח כדלקמן: "אני מביע התנצלות על שכיניתי בפלטפורמות שונות את מר מיכאל רבינוביץ' בעליו של מגזין "מידעון אילת" בשפה הרוסית, בכינוי "שטינקר של הק.ג.ב ובכינוי מלשין רבינוביץ' סומגאיט ובבקו". הנתבע (יונס) יישא תרומה לעמותת "אנוש" באילת בסך 5000 ₪ אשר תשולם ב-10 תשלומים שווים ורצפופים ישירות לחשבון הבנק של העמותה וזאת החל מיום 10.7.2018 ובכל 10 לחודש שלאחר מכן. בתום התשלום האחרון ישלח הנתבע הודעה לבית המשפט על ביצוע התשלום. ככל שלא יישא הנתבע בתרומה, הוא ישלם לתובע סך של 10,000 ₪ וזאת עד לא יאוחר מיום 10.8.19. יתר הטענות הנטענות ויתר רכיבי התביעה נדחים בזאת". בנסיבות העניין לא נפסקו לצדדים הוצאות.


חדשות אילת

שתפו את הכתבה בפייסבוק

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש