פארק המצפה התת ימי - בואו לפגוש את דיירי הים האדום

מאת: אביבה דקל ● 13/7/2018 04:20 ● ערב ערב 2871
גרים באילת, התעוררתם בבוקר וכבד לכם על הלב? עלו על הרכב או על אוטובוס וסעו למצפה התת ימי ותשכחו מהדאגות ● הילדים משועממים ובוכים שאין מה לעשות באילת? קחו אותם למצפה התת ימי ותנו להם ליהנות מהצבעים ומהצורות של הדגים והאלמוגים ואל תוותרו על בריכת הכרישים ● אורחים מגיעים אליכם, קחו אותם למצפה התת ימי ומובטח לכם שגם אתם וגם האורחים לא תאמינו איך הזמן עובר כשנהנים
פארק המצפה התת ימי - בואו לפגוש את  דיירי הים האדום

צילום: בועז סמוראי

זכות גדולה ניתנה להם לתושבי אילת שהמצפה התת ימי הוא במרחק נגיעה מביתם. המצפה התת ימי זו אטרקציה המושכת אליה תיירים מכל רחבי העולם, וישראלים מכל קצווי הארץ מגיעים לאילת במטרה לבקר בו ורבים מתושבי אילת מבקרים במקום שוב ושוב, ושילתים זכאים להנחה של 50% ובנוסף - לאפשרות לעשות מנוי משפחתי בסך 199 ₪ לשנה לכל המשפחה.
 

קצת היסטוריה


כאשר הציג מוריס קאן לפני למעלה מ- 40 שנה את חלומו הגדול על הקמת מצפה תת ימי באילת, היו רבים שהרימו גבה וניבאו לו כישלון. כמובן שנבואות הזעם לא התגשמו, אבל איש לא צפה אז את גודל הצלחתו של הפרויקט ואת ייחודו. במשך השנים שחלפו מאז הקמתו, הפך פארק המצפה התת ימי למקום עליה לרגל של מאות אלפי תיירים, והוא מהווה אטרקציה בינלאומית יחידה מסוגה בעולם.
כל ביקור במצפה הוא חוויה מדהימה - כל הדגים, האלמוגים, כל היופי המסתתר במעמקי ים סוף יתגלו לעיניכם באולם 'שונית ים סוף' העגול, ומבעד לחלונות הקומה התחתונה של המגדל הנמצאת בטבורה של שונית אלמוגים המהווה שמורת טבע בעומק 12 מ' מתחת לפני הים

 


.

מתחדשים כל הזמן

 

למרות ייחודו, המוניטין הבינלאומי שלו והמבקרים המגיעים אליו מכל רחבי תבל, דואגים אנשי פארק המצפה התת ימי להוסיף, לחדש ולהביא עוד אטרקציות לפארק. האטרקציה האחרונה והבולטת ביותר היא בריכת הכרישים הגדולה והמרשימה ביותר במזרח התיכון שנפתחה בהשקעה של 30 מיליון ₪ לפני כשלוש שנים. עולם הכרישים הינו מרכז מבקרים בו ניתן לפגוש את כרישי ים סוף פנים אל פנים. בכניסה - חלון מרכזי ענק שדרכו ניתן לראות את הכרישים בבריכה בה חיים בהרמוניה 18 פרטים שחלקם יגיע לאורך ארבעה מטרים, ואיתם בבריכה אלפי דגים ואלמוגים. את הבריכה חוצה מנהרה שקופה שקירותיה ותקרתה עשויים חומר אקרילי שבה עוברים המבקרים כשלצדם ומעליהם שוחים הכרישים ובעלי החיים שבבריכה. בהמשך נמצא אולם תצוגה מרהיב של דגמי כרישים שונים כשלצד כל דגם עמדות אינטראקטיביות ודיגיטליות שבאמצעותן יוכל המבקר ללמוד על אורח חייהם והרגלי התזונה של הכרישים. כאן יגלו המבקרים שהכריש הינו יצור ימי מופלא - אולי המרתק ביותר בטבע. המבקרים בפארק מוזמנים לצפות מדי יום בהאכלת בעלי החיים בבריכת הכרישים.

 

אטרקציות נוספות בפארק

 

  • בריכת הבועות: בריכת הכרישים הישנה הפכה לבריכה שאפשר לצלול בה תמורת תשלום בעזרת מדריך צלילה כשלצד הצוללים שוחים חתולי ים, צניניות כסופות גדולות ומגוון דגי השונית. הפעילות בבריכת הבועות נמשכת 45 דקות וכוללת תדריך קצר, ציוד צלילה וצלילה בבריכה. הצלילה עצמה נמשכת 15 דקות, והיא מתבצעת ללא מכלי חמצן כדי לא להכביד על הצוללים. החמצן מגיע לצוללים באמצעות מיכל חמצן שמחוץ לבריכה.
  • סיורי ילדים: בקיץ נערכים מדי יום סיורי ילדים ללא תשלום. סיורים אלה מיועדים לילדים בכל הגילאים וכוללים פעילויות שונות כמו: האכלת צבים והסברים טקטיים על שונית האלמוגים בכיתות הלימוד, ובסיום הסיור - מקבלים הילדים חוברת פעילויות של 'פוד קיפוד' במהדורה מיוחדת למצפה.

אז בפעם הבאה שאתם מחפשים משהו חווייתי, חינוכי, מהנה ומרגש – בואו למצפה התת ימי ותנו לעצמכם ליהנות.

מיקום: חוף אלמוג. שעות פתיחה: 08:30-16:00. טלפון: 08-6364200.  אתר www.coralworld.co.il


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש