מבולבלים מהמשכנתא? טיפים חשובים לפני שתחתמו

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 20/7/2018 17:11 ● ערב ערב 2871
החלטתם לקנות דירה וזקוקים למשכנתא? מוצאים את עצמכם נתקלים לראשונה בחייכם במונחים לא מוכרים, גרפים ואפיקי הלוואה? זה הזמן לנשום עמוק ולהבין קודם מה חשוב שיהיה במשכנתא, מה הסיכונים וכיצד להקטין אותם ומהי בכלל ההלוואה שמתאימה לכם.
מבולבלים מהמשכנתא? טיפים חשובים לפני שתחתמו

 

טיפים חשובים ללווה המבולבל

 

קניית דירה היא אחת ההשקעות המשמעותיות ביותר בחייו של זוג. ככזו, היא דורשת מחויבות למטרה, עמידה בהתחייבויות הכספיות ובלוחות הזמנים ואחריות להחזיר אותה במלואה, עד לרגע בו הדירה שלכם פסקה להיות בת הערובה של הבנק והפכה לקניינכם הבלעדי.

כדי להמנע מטעויות שיכולות לעלות לכם ביוקר, וזו לא קלישאה, ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים שכדאי שתעשו בהם שימוש, עוד לפני שחתמתם על הסכם ההלוואה.

  • מחשבון משכנתא- אחד הדברים הטובים שהביא לנו האינטרנט הוא הגישה למחשבונים דיגיטליים ברשת, שמאפשרים לנו לקבל לפחות מושג ראשוני בנוגע לשאלת השאלות- כמה כסף נצטרך להחזיר לבנק בכל חודש. עוד לפני שניגשנו לבנק, עוד לפני ששוחחנו עם היועץ של הבנק, אנחנו יודעים לפחות את טווח הסכומים שאנו נדרשים להם. בעזרת מחשבון משכנתא תקבלו תמונת מצב עדכנית וברורה, ועם נתונים שאולי לא ידעתם שאתם נדרשים להם כדי להבין כמה באמת עולה המשכנתא שלכם.

תוכלו למצוא ברשת אתרים שיש בהם מחשבונים כאלו. באמצעות המחשבון תקבלו תמונה רחבה יותר של המצב, עם הסבר חישוב הריבית במסלול ההלוואה, ממה מורכב החזר זה, קרן וריבית, ואף דוחות שונים שיסייעו לכם לקבל מושג נרחב יותר על המשכנתא שלכם.

  • ייעוץ משכנתאות- אתם הולכים לבנק כדי לבקש משכנתא ומולכם יושב יועץ מטעם הבנק. עם כל הכוונות הטובות יש לו אינטרס מאד ברור לשכנע אתכם לקחת הלוואה דרך הבנק אותו הוא מייצג ובתנאים של הבנק, שלא תמיד הם אופטימליים ולא לטובתכם. מה עושים? הולכים לקבל ייעוץ משכנתאות חיצוני, אובייקטיבי ומקצועי, שיועץ מכיר את כל האופציות וכל המסלולים, לומד להכיר את  היכולות הכלכליות שלכם ובונה לכם משכנתא שמותאמת במדויק עבורכם, זאת לאחר שתקבלו הסבר מקיף ומעמיק על כל  מסלול, על היתרונות בתמהיל, שהוא שילוב של כמה מסלולים בהלוואה אחת שמטרתו להפחית סיכונים, ועוד מונחים שכדאי שתכירו מראש.
  • השוואת מחירים- כשאתם קונים מכונית, מקרר או כרטיס טיסה אתם עושים השוואת מחירים? בוודאי! על אחת כמה וכמה כשמדובר בהשקעה גדולה ורצינית כמו הלוואה לרכישת בית. אתם תגלו שהבנקים יציעו לכם הצעות אטרקטיביות כדי שההלוואה תתבצע אצלם, לכן חשוב להשוות בין ההצעות השונות, ובעיקר להבין את השורות הקטנות. אחרי שתקבלו ייעוץ משכנתאות מקצועי שאינו דרך הבנק, יהיה לכם קל יותר לזהות את היתרונות והחסרונות בהצעות שיעמידו בפניכם הבנקים. חפשו יועץ מקצועי ובלתי מוטה שילווה אתכם בתהליך, גם בהשוואת המחירים.

 

מגיעים הכי מוכנים

 

אחרי שתלמדו את סוגי המסלולים שיציעו לכם הבנקים, למשל בריבית קבועה או משתנה, מסלול צמוד מט"ח, הלוואת בלון ואחרים, ואחרי שתבינו את המשמעות של כל אחד ואחד מהמסלולים, אחרי שתבדקו אותם באמצעות מחשבון משכנתא ותקבלו הנחיה והסברים מיועץ משכנתאות חיצוני, רק אז תוכלו להרכיב לעצמכם את המשכנתא האופטימלית, בהתאם ליכולות ולצרכים שלכם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש