פרסומת
דלג

המהפך של 'ימין הרצוג'

מאת: אביבה דקל ● צילום: מערכת ערב ערב ● 25/7/2018 11:14 ● מה נשמע 559
'מהפך'. במילה אחת אפשר להגדיר בדרך הטובה ביותר את מה שעבר במהלך השנה החולפת על בית הספר 'ימין הרצוג' בעיר ● לצד שדרוג פיזי שעבר בית הספר, כולל חיזוק מפני רעידות אדמה, עבר בית הספר מהפך גם בניהול ובארגון ● לאחר שנים לא פשוטות בהן ידע בית הספר עליות וירידות על רקע תחלופת המנהלים שהייתה בו, דבר שגרם חוסר יציבות, בעיות משמעת ובעיות בסדר ובארגון, בשנה האחרונה החל מהפך, שבעקבותיו שופר המצב לאין ערוך ● המורים וההנהלה החלו לקבל מכתבי תודה של הורים במקום תלונות אליהן הורגלו
המהפך של 'ימין הרצוג'

צילום: מאיר אוחיון

מנהל בית ספר 'ימין הרצוג' הרב דוד נענה יכול לחייך בחופש הגדול הזה ואין פלא. לאחר תקופה לא טובה שידע בית הספר ימין הרצוג העיר, באה לו העדנה. "אנו רוצים להודות לך כבוד הרב, על שיפור גדול בבית הספר, על המשמעת והסדר ועל הקניית ערכים טובים לילדים". כך כתבו למנהל בית הספר בסיום שנת הלימודים האחרונה ההורים כפיר וליאת כהן.
יניב רגב, יו"ר וועד ההורים מספר: "היכולת להצלחה מורכבת במיוחד מהמוטיבציה של האנשים, כי אנשים עושים את כל הבדל בין 'טוב' ל'מצויין'. השנה בית החינוך התכבד בשיפוץ, במנהל חדש, בוועד הורים שמבין את האחריות לעשות. בבית החינוך 'ימין הרצוג' לומדים חמשת ילדיי וזה עונג צרוף לשמוע מפיהם על השינוי הגדול, על תחושת המוגנות, הערכים והשמחה המתקיימים בבית החינוך". 

 

תחושת סיפוק אצל המורים והתלמידים

 

שינוי מבני וניהולי


בית הספר 'ימין הרצוג' באילת, הוא בית הספר היחיד בעיר שהוא דתי ממלכתי שקיימת בו חטיבת ביניים. "תפקיד החטיבה בעיניי הוא לבנות אצל הבנים המסיימים כיתה ח' הכנה בנפש הנער לקראת הישיבה התיכונית", ממשיך ואומר יו"ר וועד ההורים יניב רגב. "לבנות כתה ו', מסייע בית החינוך לקראת המעבר לאולפנה. נקודת החוזק של בית הספר, היא בהמשכיות שיש לנערים ונערות במסגרת דתית, לתפארת העיר אילת".
התחלת השינוי היה בשיפוץ יסודי שעבר המבנה בו שוכן 'ימין הרצוג', במימון של עיריית אילת ומשרד החינוך. בית הספר לבש פנים חדשות, דבר שהשפיע לא רק על החוץ אלא גם על התלמידים שהגיעו בשנה החולפת למבנה מתוחזק וראוי. יחד עם השינוי הפיזי, הגיע לבית הספר מנהל חדש, בעל ניסיון בתחום החינוך והאירגון – הרב דוד נענה, שעבר עם משפחתו לאילת מתוך תודעת שליחות עמוקה, רצון להשתלב בקהילה ושאיפה לקדם את בית הספר מכל הבחינות – הן מבחינת האקלים הבית ספרי, הן מבחינה פדגוגית והן מבחינה חברתית. לאור נחישותו ומסירותו של המנהל החדש נרתם גם צוות המורים לעבודה, וכולם החלו מגיעים לבית הספר בכוחות מחודשים ורצון עז לקדם את בית החינוך.
בפגישה עם הרב דוד נענה, הדגיש הרב שבמושגיו בית הספר הוא בית חינוך, ומשמעות ההגדרה של 'בית חינוך' היא, שעוסקים בו לא רק בהישגים וציונים, כי אם בבניית יסודות של אהבת תורה וקיום מצוות, יסודות של ערכים ומידות טובות תוך כדי שמירה על רמת למודים גבוהה ועמידה בדרישות משרד החינוך. כיום נהנים תלמידי בית החינוך מתחושת מוגנות ושייכות, דבר שנובע מתוך הסדר והארגון הקיימים, ומתוף שפע הפעילות החברתיות המתקיימות לאורך השנה: כינוסי ראש חודש, ימי שיא, שירים והצגות ועוד. זאת מלבד הלמידה בכיתות, שמשולבת בנאה וחוויה.  

 

נשארים בסוף יום. פרויקט 'מעמיקים בקודש'

 

לחזק את שייכות התלמידים


בהווה מונה בית החינוך 'ימין הרצוג'  310 ילדים, הלומדים בכתות של 20 תלמידים בממוצע בכתה, דבר המאפשר למחנכים ולמורים להקדיש תשומת לב אישית לכל ילד. בין התלמידים גם כאלו המגיעים לא רק ממשפחות דתיות, כי אם ממשפחות מסורתיות, המעוניינות שילדיהם יתחנכו על ערכי התורה, עם ישראל, ואהבת ארץ ישראל. הבנים והבנות לומדים בכתות נפרדות,  ואילו החצרות משותפות לכולם. בית החינוך מחולק ליסודי, מכתות א'-ה', וחטיבת ביניים מכתות ו'-ח'. הרעיון לצרף את כיתה ו' לחטיבה נבע מרצון לעבות את החטיבה וליצור בתלמידים הלומדים בה גאוות יחידה והרגשת שייכות. 
למטרה זו מונה צוות מיוחד לתלמידי החטיבה ובראשם רכז שכבתי, ונבנתה עבור התלמידים תוכנית מיוחדת של פעילויות חברתיות כמו: טיול גיבוש בהרי אילת, חידון חנוכה ייחודי, ולקראת החגים שיחות הכנה רוחנית לחג המתאימה לגילם, שונה מהשיחות שניתנות לתלמידי כתות א'-ה'.  
תוכנית בולטת נוספת שהיא ייחודית לבנים ב'ימין הרצוג' היא התוכנית 'מעמיקים בקודש' - התלמידים בכתות השונות יכולים לבחור להישאר בסיומו של יום לימודים לשעתיים של לימוד תורה מרצונם החופשי. ההשתתפות בתוכנית זו היא מתוך בחירה, ולמרות זאת, הרוב המוחלט של התלמידים בוחר להשתתף בה. 
הבנות מקבלות גם הן יום בשבוע של לימוד תורה בדרך חווייתית המתאימה לבנות, ומשלבת בתוכה יצירה אמנותית, ריקוד, שירה וכו'. בנוסף מקבלות הבנות אחת לחודש פעילות בנושא החגים. השנה, בכתות היסודי, היה הנושא השנתי- חגיגות השבעים למדינת ישראל, כחלק מתפישת הציונות הדתית הרואה בהקמת המדינה התגשמות חזון הנביאים. כל חודש נלמד נושא אחר: קיבוץ גלויות, התיישבות, חקלאות, בטחון ועוד. הילדים למדו שירים, סיפורים והיסטוריה בנושא, ואחת לחודש התכנסו,  שרו את השירים, הציגו הצגות בנושא שנבחר ושוחחו עליו. 
בנושא קיבוץ הגלויות לדוגמא, הועמדו בחזית הכתות תלמידים עולים חדשים, הלומדים בבית הספר, וכל אחד מהם סיפר מאין בא ואיך השתלב בארץ. גם למידה חווייתית זו קידמה את האקלים הבית ספרי וחיזקה את תחושת השייכות אצל התלמידים.  

 

ותודה ששיניתם


לקראת סיומה של השנה, פתח הצוות המקצועי של כיתות א'-ב' בבית הספר, קורס מוכנות לילדי הגנים, לקראת המעבר לבית הספר. הקורס כלל חמישה מפגשים, בהם הכירו הילדים את צוות המורים לקראת שנת הלימודים הראשונה שלהם, מתוך רצון לרכך את המעבר עד כמה שניתן.
אם תשאלו את צוות המורים בבית הספר על השנה שחלפה, תשמעו מכולם את תחושות הסיפוק שבעשייה המשמעותית ובשינוי שעבר 'ימין הרצוג', שינוי בו חשו לא רק המורים, אלא גם ובעיקר התלמידים וההורים. 
וראייה לכך- לקראת סוף השנה החליטו ההורים לבטא את תודתם לצוות המורים על המאמצים הרבים שנעשו ועל התוצאה המבורכת, וכיבדו את המורים בטקס הענקת מדליות בשערי בית החינוך ובארוחת בוקר מפנקת. "אנו עם הפנים קדימה לקראת השנים הבאות. נמשיך לקדם את בית החינוך מכל הבחינות, על מנת שנהיה לאות ולמופת בעיר", אמר מנהל בית הספר הרב דוד נענה. "אני מודה לאנשי אגף החינוך בעיריית אילת, לעומד בראשה וכן למפקחי משרד החינוך על הליווי, האמון והתמיכה לאורך השנה. הסלוגן שלנו אומר: "ימין הרצוג – מקום שטוב לגדול בו", ואני שמח שכעת הדברים מורגשים, בזכות העבודה המאומצת של הצוות החינוכי.


חדשות אילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש