מה תפקידו של מנטור עסקי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/7/2018 14:35 ● ערב ערב 2872
רבים הם בעלי העסקים אשר זקוקים לאוזן קשבת, לאדם אשר יקשיב לכל צרותיהם ויעזור להכווין לדרך הנכונה. לעיתים הם טועים וחושבים שהאיש שהם זקוקים לו הוא יועץ עסקי, אך זהו תפקיד עבור אדם אחר. אדם אשר הוא אכן יועץ עסקי במקצועו אך עליו לחבוש כובע אחר כאשר הוא ממלא את התפקיד הנ"ל.
מה תפקידו של מנטור עסקי

הכובע אותו היועץ צריך לחבוש נקרא מנטור עסקי  ולעיתים קרובות אנשים נופלים בפח של יועצים עסקיים כאשר הם מציגים עצמם גם בתור מנטורים עסקיים אך האמת היא שזוהי אומנות נפרדת.

היכולת לדעת מתי בעל העסק זקוק להכוונה עסקית ומתי הוא זקוק למעשה לאוזן קשבת היא אכן יכולת ייחודית למנטורים עסקיים, ולא כל יועץ עסקי יכול לבצע אותה.

מרבית היועצים העסקיים הינם אכן בעלי ידע ואף ניסיון בתחום ויידעו לתת את העצה הנכונה על מנת לעזור לעסק לצמוח ולהתפתח, אך מעטים הם היועצים העסקיים אשר יודעים גם לעשות עצירה בין כל השיחות על העסק ולתת לבעל העסק לדבר ולשפוך את שעל ליבו. רק לאחר שבעל העסק יפרוק את עולו באוזני אדם ניטראלי מבחינתו, רק אז, יכול היועץ העסקי להתחיל להבין את מקורן של בעיות העסק והסיבות בגללן הוא אינו מצליח להתפתח, להרוויח או כל בעיה אחרת.

בעולם העסקי ישנה תחרות רבה, אין זה סוד, על מנת שעסק יוכל להצליח ולשגשג הוא חייב יד מנחה אל הכיוון הנכון. יועץ עסקי יכול לעזור במספר דברים:

  1. תכנית עסקית – בראש ובראשונה, הכנת תכנית עסקית היא מטלה הכרחית על מנת שבעל העסק יוכל לדעת כיצד עליו להתנהל. ישנם סוגים שונים של תכניות עסקיות, חלקן מתפרסות על פני שנה וחלקן על פני מספר שנים. המטרה של התכנית העסקית היא להציב יעדים ברורים למהלך פרק הזמן המוגדר ויעדי ביניים על מנת לוודא שהעסק נמצא במסלול הנכון.
  2. תזרים מזומנים – היועץ העסקי חייב לעזור לכם מהו תזרים מזומנים וכיצד להכין אחד כזה עבור העסק שלכם על מנת שתוכלו להבין כיצד לנהל היטב את הכסף שעובר דרך העסק שלכם – רווחים, הוצאות וכו'.
  3. העסקת עובדים – ללא ספק עסק אשר מעוניין לצמוח ולייצר רווחים חייב במוקדם או במהרה להעסיק עובדים, ואחת מיכולותיו של יועץ עסקי היא לדעת לבחור אילו עובדים הכי מתאימים לעסק שלכם ומעבר לכך, לאילו עובדים אתם זקוקים בכלל ועם אילו הכשרות או ניסיון

 

ישנם עוד תפקידים רבים שיועץ עסקי יכול לעזור לבעלי עסקים איתם ואנחנו יכולים לדון עליהם עוד רבות, אך מה שחשוב כרגע הוא שנבין את ההבדל בין יועץ עסקי למנטור עסקי.

למעשה למנטור העסקי יש את כל התפקידים של יועץ עסקי, אלה שהרחבנו עליהם וגם אלו שלא, ונוסף על כך הוא מלווה את בעל העסק בצורה אישית וידידותית, אוזן קשבת לבעל העסק או הארגון לפרוק את עולו ובכך הוא בעצם יכול לבצע את תפקידו בצורה טובה יותר מכיוון שהוא יכול לזהות מקורות של בעיות אשר יועץ עסקי כלל לא היה מזהה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש