איך שומרים על תנועה חלקה של ההליכון שלכם?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/7/2018 14:44 ● ערב ערב 2872
קיום שגרת אימונים על הליכון חשמלי יכולה להיות מופרעת על ידי תקלות שונות שנגרמות כתוצאה משחיקה. תקלה ברצועת ההליכון היא תקלה שכיחה שהפתרון לה הוא פשוט – איש מקצוע מיומן וחלפים איכותיים. אז כיצד תזהו תקלה ברצועת ההליכון וכיצד תוודאו שהיא זוכה לתיקון נכון? הכול במאמר זה
איך שומרים על תנועה חלקה של ההליכון שלכם?

הליכון כושר ביתי הוא פתרון מעולה לכל מי שרוצה לשמור על כושר אך מתקשה להתמיד בשגרת אימונים בחדר הכושר או באוויר הפתוח. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות – החל מלוח זמנים צפוף שלא מאפשר להתפנות לפעילות גופנית ועד תחושת חוסר נוחות הנובעת מחשיפת גופנו שעדיין אינו מעוצב למתאמנים אחרים. כך או אחרת, הפתרון של אימון בבית, בזמן המתאים לנו, בנוחות של המזגן שלנו ובפרטיות מלאה, יכול להתאים כמעט לכל אחד.

אז לאחר שרכשנו הליכון איכותי והתחלנו להיכנס לקצב קבוע של אימונים, יהיה זה חבל להיעצר פתאום דווקא בגלל תקלות במכשיר. מובן שמכשיר איכותי ששומרים עליו היטב אמור להחזיק מעמד במשך שנים, אולם תקלות עשויות להתרחש, וברוב המקרים איש מקצוע מנוסה יוכל לתקנן בקלות ובמהירות.

 

תקלות ברצועת ההליכון

 

במאמר זה ברצוננו לדבר על תקלות המתרחשות ברצועת ההליכון. רצועת ההליכון היא המשטח שעליו מתבצע האימון, כך שהיא סופגת את מרבית הלחצים שמפעיל הגוף בעת הריצה או ההליכה. מכאן חשיבותה הרבה ומכאן גם רמת השחיקה הגבוהה שהיא חווה – שחיקה שעלולה להוביל לתקלות ולפגיעה בתפקודו התקין של המכשיר וגם באיכות האימון שלכם.

רצועה שאינה ממוקמת נכון על ההליכון או רצועה שנשחקה מאוד עלולה לפגוע ברכיבים אחרים של ההליכון ולהוביל בהמשך לתקלות נוספות שתיקונן יהיה יקר יותר. בנוסף, רצועה בלויה או שאינה תקינה עלולה לפגוע בברכיים של המתאמן ובנוחות האימון על המכשיר. על כן מומלץ להיות ערניים לרעשים, חריקות או הפרעות בתנועת הרצועה, שכן אלו עשויים להעיד על בעיה בפעילותה התקינה של הרצועה והם דורשים טיפול מקצועי.

 

תיקון רצועה להליכון

 

אם אתם מהאנשים שיודעים לתקן לבד תקלות בבית, אנו ממליצים לכם שלא להסתכן בתיקון ההליכון. טיפול לא נכון במכשיר עלול להוביל לתקלות יקרות ומורכבות יותר ואפילו להשבית אותו לחלוטין. טכנאי הליכונים מקצועי ומנוסה ידע לאבחן את התקלה במכשיר ולתקנה על הצד הטוב ביותר. טכנאי מיומן ורציני אמור להכיר את הוראות היצרן של דגם ההליכון שברשותכם ולקרוא היטב את ספר ההדרכה על מנת לבצע החלפה יעילה ומוצלחת של רצועה להליכון חשמלי. מומלץ בחום להשקיע ברצועה איכותית שתחזיק מעמד לאורך זמן וגם בהתקנה שמתבצעת על פי הוראות היצרן. מחירה של רצועה כזאת עומד על כמה מאות שקלים והוא נקבע בעיקר לפי המידה (לידיעתכם, אורך הרצועה קובע את טווח הגמישות שהמכשיר מאפשר למשתמשים בו).

החלפת רצועה להליכון היא הליך שכיח המתבצע בהליכונים שנמצאים בשימוש לאורך זמן רב וכשהיא נעשית נכון ותוך שימוש בחלפים הנכונים, היא תאפשר לכם להמשיך בשגרת האימונים שלכם ללא הפרעה. אז לפני שאתם מחליפים הליכון שאינו מתפקד היטב, קראו לאיש מקצוע שיבחן את רכיבי המכשיר ואת מצבו הכללי – ייתכן כי תוכלו לחסוך כסף רב ולהמשיך ליהנות מהמכשיר שברשותכם לעוד שנים רבות ומלאות בריאות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש