יהדות - פרשת 'עקב'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 1/8/2018 19:10 ● מה נשמע 559
חוק הלאום מטריף את התקשורת ואת השמאל הקיצוני של מדינת ישראל. זהו הסימן המובהק לכך שזהו חוק מצוין. קראתי את החוק. יש בו 11סעיפים ורובם מקבעים את העובדות הכל כך ברורות מאליהן שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, שירושלים המאוחדת היא עיר בירתנו, ושהממשלה תפעל למען עליית יהודים לארץ, לשימור אתרי מורשת של העם היהודי, שהדגל שלנו הוא כחול ולבן עם מגן דוד באמצע ושהמנורה היא הסמל הרשמי של מדינת ישראל
יהדות - פרשת 'עקב'

 

פרשת 'עקב'


חוק הלאום מטריף את התקשורת ואת השמאל הקיצוני של מדינת ישראל. זהו הסימן המובהק לכך שזהו חוק מצוין. קראתי את החוק. יש בו 11סעיפים ורובם מקבעים את העובדות הכל כך ברורות מאליהן שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, שירושלים המאוחדת היא עיר בירתנו, ושהממשלה תפעל למען עליית יהודים לארץ, לשימור אתרי מורשת של העם היהודי, שהדגל שלנו הוא כחול ולבן עם מגן דוד באמצע ושהמנורה היא הסמל  הרשמי של מדינת ישראל. נו, אז מה לא בסדר בחוק הזה? מדוע הסעיפים הללו הם  "פשיסטים" ו"נאציים"? נראה לי ש99 אחוז מכל אותם צעקנים וקשקשנים בתקשורת בכלל לא קראו את החוק, אלא הם חלק מעדר מובל שרוקע ברגליו מבלי שיהיה לו מושג לאן הוא מובל. ככה זה כמעט בכל נושא שעומד על סדר היום הציבורי בישראל. יש עדר שפועה וגועה מבלי לחשוב על מה . כנ"ל לגבי מחאת הלהטבי"ם על חוק הפונדקאות. אם מישהו חס וחלילה יעז לערער על צדקת דרכם המוחלטת של הלהטבי"ם, מיד הוא מתויג כהומופוב, פאשיסט, נאצי וכל החבילה. מישהו מאותם צעקנים חשב קצת לעומק על המשמעויות של חוק הפונדקאות? זהו חוק נורא ואיום. לא בגלל הלהטבי"ם, אלא מעצם מהותו, כי הוא עוסק בסחר בגופן של נשים אשר ישכירו את הרחם שלהן עבור נשים שאינן מסוגלות בשום אופן להביא ילדים לעולם. אלמלא היה מדובר בסיפורים טרגיים וקשים של נשים עקרות, החוק הנ"ל לעולם לא היה מחוקק. כעת רוצים אנשים שמסוגלים להביא ילדים לעולם באופן טבעי ונורמאלי, לגנוב את החוק, כדי שיאפשר להם מטעמי נוחות לנצל רחם של אישה זרה שתלד עבורם. זה פאשיסטי, זאת אכזריות !!! אסור להתרגל לקשקש בזנב בכל פעם שהכלבים נובחים והשיירה עוברת. התרגלנו למציאות שבה כל מי שמחזיק מיקרופון ביד הוא בעל הדעה הנכונה, וכל השאר סתם מטומטמים. אסור להתרגל לשגרה כזאת.
השבת נקרא בתורה את פרשת 'עקב'. "והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה ושמרתם ועשיתם אותם". רש"י ז"ל מביא את דרשת חז"ל על הפסוק – מהי המשמעות של המילה עקב? "אלו הן מצוות שאדם דש בעקביו", כלומר הציווי בפסוק שפותח את פרשתנו איננו עוסק במצוות שהן לכאורה חמורות וקשות לביצוע, אלא משה רבנו טורח להזהיר אותנו דווקא על קיום המצוות "הקלות", היומיומיות, שכל יהודי צריך לקיים כל הזמן. מצוות כמו קריאת שמע, שמירת כשרות, טהרת המשפחה, לשון הרע, חינוך ילדים, הנחת תפילין ועוד. ומדוע אנחנו צריכים הזהרה מיחדת עבור "המצוות הרגילות"? דווקא בגלל שאדם רגיל וצריך  לקיים אותם בכל יום ! ההרגל עלול להפוך את קיום המצוות לדבר שנעשה בלי רגש, בלי לזכור שבכל מצווה שאנחנו מקיימים אנחנו עושים את רצון ה', מלך מלכי המלכים אשר ציווה אותנו על קיום כל המצוות, גם על קיום המצוות  "הקלות"  ו"הרגילות". אנחנו עלולים חלילה למאוס במצווה או במי שציווה אותנו עליה. ההרגל פועל על האדם בשני המישורים: החיובי והשלילי. חז"ל מלמדים אותנו "כיוון שעבר אדם עבירה ושנה בה (כלומר חזר עליה שוב), נעשית לו כהיתר "הוא כבר בטוח שמותר לעשות את העבירות הללו ואין בכך שום בעיה (מה הבעיה בלאכול צ'יזבורגר?), אבל גם לצד השני של קיום מצוות יש את אותה הבעיה. מדוע, מה לא בסדר בכך שיהודי יתרגל לקיים מצוות? צריכים להתרגל לקיים מצוות, אך צריכים להיזהר גם בקיום המצוות שההרגל לא יגרום לנו לזלזל במצווה או במי שציווה אותנו עליה. ההרגל יכול להפיל את האדם לבור עמוק מאוד שלא ידע איך לצאת ממנו. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש