פרסומת
דלג

מחדל: עמדת המכס בשדה התעופה אינה מאוישת

מאת: אהובה מאמוס ● צילום: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● 1/8/2018 19:13 ● ערב ערב 2874
בעל עסק מקומי המבקש לקבל שירות מעמדת המכס בשדה התעופה יאלץ במקרה הטוב לכתת רגליו ולנסוע לנמל אילת או לעמדת המכס בכניסה לעיר ● זאת על אף שישנה עמדה בשדה התעופה שאינה מאוישת במרבית שעות היום ● רשות המסים: ''בעמדת המכס מוצבת הודעה המסבירה מהן האפשרויות העומדות לרשות העוסקים המגיעים בשעות הבוקר, למרות שבמהלכן כמעט שאין דרישה לשירותי המכס. ככל הנראה, בשעת הגעת הפונה, המודעה לא היתה במקומה, ומכל מקום הדבר נבדק והמודעה הוחזרה למקומה''
מחדל: עמדת המכס בשדה התעופה אינה מאוישת
עמדה מאוישת חלקית בלבד. בית הנתיבות באילת

בעלי עסקים מקומיים שרוכשים סחורה עבור בית העסק שלהם מעסקים במרכז הארץ זכאים לרכוש את הטובין בזיכוי ממע"מ ובתנאי שיחתימו את החשבונית עם כניסתם לעיר במשרדי המכס. אך מה קורה כאשר משרדי המכס בשדה התעופה אינם מאוישים למרות שבפועל על רשות המסים להשאיר את המשרד פעיל כל עוד ישנן טיסות נכנסות ויוצאות מהעיר. הפתרון הוא להגיע לעמדות המכס בנמל אילת או בכניסה לעיר שמאוישת 24/7. אך מה עושה בעל עסק שהביא את הטובין עמו ורוצה להימנע מבזבוז זמן וכן מעבירה על החוק שכן אם יכניס את הטובין לעיר ללא חותמת המכס וייתפס הרי שעבר על החוק. גורם ברשות המסים מסר כי "כל עוד מגיעים בזמן סביר להחתים את החשבונית באחת מעמדות המכס לא יחשב כעבירה על החוק". 
בעל עסק מקומי ביקש להחתים השבוע בעמדת המכס באילת טובין שרכש לעסקו והביא עמו בטיסה. כאשר נחת ניגש לעמדת המכס שממוקמת בטרמינל בו מקבלים הנוסעים את המזוודות, ומצא כי העמדה אינה מאוישת. לאחר המתנה פנה לשאול את קציני הביטחון במקום מתי יפתח המשרד אך שם לא ידעו להשיב. לאחר שהמתין זמן נוסף עזב את המקום ונכנס לבית הנתיבות בבקשה לבדוק מדוע העמדה אינה מאוישת. רק לאחר התערבות הנהלת שדה התעופה, השיג איש העסקים את נציג המכס. לדבריו: "הנציג הסביר כי הם אינם עובדים בשעות הבוקר בכלל, וכי מי שמחפש אותו יכול להתקשר אליו בטלפון. אולם עובדה זאת לא מוזכרת ומספר טלפון לא מפורסם ללא על הדלת בעמדת המכס ולא בשום מקום אחר". כשביקש איש העסקים מנציג המכס כי יטפל בו כעת לאחר שהשיג אותו בטלפון הודיע לו הנציג כי יהיה במשרד המטענים החל מהשעה שתיים בצהרים והזמין אותו להגיע במיוחד. "הוא הזמין אותי להגיע כמה שעות לאחר הנחיתה למשרד המטענים לדעתי מכיוון שאין אפשרות להיכנס למשרדי המכס, לאחר שיצאת מבית הנתיבות לאחר נחיתה. לא יתכן שבשדה תעופה בו ש2 מיליון נחיתות בשנה לא תהיה עמדת מכס מאוישת כל היום כמו בכל שדה תעופה מתוקן בעולם", אמר איש העסקים. 

מרשות המסים נמסר בתגובה: "הרוב המכריע של הסחורות המסחריות המגיעות לאילת בדרך אווירית, מקבלות שירותי הובלה של חברות התעופה הפועלות משעות הצהרים ואילך. לפיכך, עובד המכס נמצא בעמדת המכס משעות הצהרים ועד הלילה (13:00-23:00), בהלימה לשעות הפעילות. יחד עם זאת, בעמדת המכס מוצבת הודעה המסבירה מהן האפשרויות העומדות לרשות העוסקים המגיעים בשעות הבוקר, למרות שבמהלכן כמעט שאין דרישה לשירותי המכס. דרכי ההתקשרות המוצעות בשעות הבוקר הן: 1. התקשרות טלפונית לעמדת המסוף בכניסה לעיר, המאוישת 24/7 כדי למסור את פרטי החשבונית והגעה למסוף על מנת להחתים את החשבונית כנדרש. 2. הגעה בשעות הפעילות של עמדת המכס בשדה תעופה לצורך קבלת השירות הנדרש. מסתבר, שככל הנראה, בשעת הגעת הפונה, המודעה לא היתה במקומה, ומכל מקום הדבר נבדק והמודעה הוחזרה למקומה".


חדשות אילת