אילת מתחברת לשמש - ייצור חשמל נקי גם בבתים פרטיים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/8/2018 19:28 ● ערב ערב 2873
אם תשאלו את אנשי המרכז או הצפון מהו המאפיין הבולט ביותר של העיר אילת, חלק ישיבו "התחושה הקלילה והזורמת שהיא מעניקה לשוהים בה", אחרים יענו "הים הכחול, ריפי הדולפינים ואתרי הצלילה הרבים שבה", ואילו אנשים נוספים יענו כי דווקא מקומות הבילוי התוססים / שפע המסעדות ובתי הקפה / הקניות ללא מע"מ / תחושת ה"חו"ל, אבל בארץ" וגורמים רבים נוספים, הם אלה ההופכים את העיר לכל כך מדהימה לישראלים השוהים בה בחופשתם. כל אלה הם גורמים שתושבי אילת, מעצם מגוריהם בעיר, אולי פחות חשים בהם... אבל, כאשר מדברים על השמש האילתית, מתגלה הסכמה רחבה בין תושבי העיר לתיירים - אין כמו השמש האילתית! ועכשיו, במסגרת התרחבותה של המגמה הירוקה, אם אתם בעליו של בית פרטי, השמש האילתית יכולה לעזור לכם גם לחסוך לא מעט כסף!
אילת מתחברת לשמש - ייצור חשמל נקי גם בבתים פרטיים

 

הראש האילתי ממציא לנו פטנטים!

 

במרבית העולם, השמש והחום הם לטורח על התושבים, הם הופכים לכבדים, מנומנמים ואפאטיים למדי (צריכים דוגמה? תחשבו על המקסיקנים והסיאסטה שלהם, למשל). אבל, כבר משנת 1954, אז הופיעה באילת הטפטפת הראשונה שהגירה מים על צמח מים מדברי בשם הגה, השתמשו האילתים בשמש ובחום כתירוץ לפרצי היצירתיות ויכולת מציאת הפתרונות שלהם. כיום, אמנם כל בית וכל עסק אילתי מגיע, בילט-אין, עם מערכת מיזוג, אבל אינספור הפתרונות היצירתיים, כולל הדזרט-קולר (המזוהה עם אילת כמעט כמו ריף הדולפינים והמצפה התת-ימי) לקחו את מה ש"יש" - השמש, הבריזה הצפונית ומי הים והפכו אותם ל"משהו" אחר, הרבה יותר מוצלח, מצנן ומרענן. על רקע זה, לא מפתיע כי אילת נחשבת למקום האידיאלי לאימוץ הרעיון של ייצור חשמל חלופי, נקי יותר, ש"חומר הגלם" שלו הוא השמש המצויה בדרום הארץ בשפע.

 

מהי המגמה הירוקה וכיצד היא יכולה לחסוך גם לכם כסף?

 

המגמה הירוקה מהותה מציאת פתרונות חלופיים וידידותיים יותר לסביבה למצבים ולבעיות, אשר עד כה, הפתרונות להם היו פתרונות מזיקים לסביבה, יוצרים זיהום אוויר או בזבזניים. על אותו עקרון הפעולה הנמצא מאחורי דוד השמש הישראלי (קרני השמש שמהוות מקור אנרגיה זמין ובאמצעות הממיר הן הופכות לחשמל שאנחנו מכירים) נבנות מערכות גדולות יותר שמטרתן לא רק לחמם את מי הרחצה והשטיפה, אלא גם להוות את מקור האנרגיה העיקרי לבית ולמכשירי החשמל שבו. מובן מאליו כי כל קילוואט הנוצר בדרך זו הוא קילוואט אחד פחות מאלה שאתם צורכים מרשת החשמל הארצית, ולכן - קילוואט אחד פחות מסך הקילוואטים עבורם אתם משלמים לחברת החשמל בכל חשבון.

 

לסיכום:

 

הגישה האילתית המוכרת האומרת "אם זה שם, מדוע לא להפיק מזה משהו?" תופסת גם כאן, במיוחד על רקע השפע בשמש ובימים חמים שבהם התברכה אילת. אז יש שמש, ויש כבר גם טכנולוגיה שיכולה לעזור לכם לקצץ בחשבון החשמל שלכם, לא תנסו?

נכתב בשיתוף חברת גרינקו אנרג'י אנרגיה סולארית


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש