אבנר כרם- יו''ר אירגון מנש''ב באילת

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 17/8/2018 14:42 ● מה נשמע 561
אבנר כרם, מוותיקי אילת, ניצול שואה, הוא היו"ר החדש של אירגון 'מנשב' באילת, אירגון ניצולי השואה הפועל בעיר מזה כשמונה שנים ● כרם החליף את היו"ר הפורש שמואל צדיק
אבנר כרם- יו''ר אירגון מנש''ב באילת
הביא שמחה ואור לחברי המועדון. כרם

אירגון ניצולי השואה בעיר הוקם על ידי ג'קי פריגל ז"ל לפני כשמונה שנים ואף שימש כיו"ר האירגון. משנפטר פריגל החליף אותו שמואל צדיק, שכיהן בתפקיד כשנתיים. לאחר שפרש בחודש יולי מתפקידו נתמנה לאחרונה לתפקיד יו"ר האירגון אבנר כרם. 
כרם התייתם מהוריו בגיל שנה וחצי לערך, גדל לבדו במחנות הריכוז, ושרד את השואה. משנסתיימה המלחמה נאסף עם ילדים רבים שניצלו מהשואה על ידי הסוכנות היהודית ועלה ארצה על אניית מעפילים במסגרת עליית הנוער וגדל בבתי יתומים בירושלים, בפתח תקווה וכפר בתיה. הוא התגייס לצה"ל, שירת בחיל הים באילת ובחיפה. בתום שירותו הצבאי שירת בצי הסוחר באילת ובחיפה ובמשך שנים התגורר בחיפה. בתחילת שנות השמונים חזר לאילת, השתלב בעולם המלונאות, נשא לאשה את ציונה ומזה מספר שנים עובד כמנהל ערב במלון 'מג'יק פאלאס'. "מועדון ניצולי השואה פועל מזה שמונה באילת וחברים בו כ- 60 ניצולי שואה, חלקם אלמנים ואלמנות בודדים, שנקודת האור היחידה בחייהם היא הביקור במועדון בו הם פוגשים אנשים אחרים, שומעים הרצאות בכל התחומים, צופים במופעי סטנד אפ ובמופעים אחרים שנערכים במקום בהתנדבות על ידי אמנים שונים. למועדון מגיעים מתנדבים מהצופים, מהמשטרה ומחיל הים ומבלים מספר שעות עם ניצולי השואה, שעות שבהם הם לא לבד – קצת נחת וקצת חברה וקצת אור בחיי הבדידות שלהם. זו הסיבה שהמועדון חשוב מאוד לניצולי השואה", מציין כרם וממהר לציין כי באילת חיים כ- 320 ניצולי שואה, שרבים מהם אינם מבקרים במועדון, בשל קשיי שפה. 


מה התכניות שלך כיו"ר המועדון?
"כיו"ר לקחתי על עצמי לקדם ולשדרג את חייהם של החברים ברבע האחרון של חייהם, וזה כרוך בהתמודדות עם ביורוקרטיה ובגיוס תרומות. אני פועל בימים אלה מול העירייה וגופים אחרים כדי לקבלת מקום גדול יותר מזה בו פועל המועדון כיום במסגרת מועדון הקשישים בעיר, כדי שיוכל  להכיל ברווחה את כל ניצולי השואה המגיעים למועדון ואת המתנדבים, וכדי שנוכל להפעיל את המועדון יותר פעמים בשבוע ולא רק בימי רביעי. אני מקווה שזה יקרה בקרוב.  בינתיים הצלחתי לארגן לחברי המועדון ארוחות בוקר במחיר עלות במלונות 'פתאל' ואני ממשיך לנסות ליצור קשר עם גופים נוספים שיתרמו אף הם משהו  שיביא קצת שמחה ואור לחברי המועדון".


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש