מדוע חשוב לרכוש מנדפים למסעדות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 22/8/2018 09:19 ● ערב ערב 2876
כל מי שנכנס למטבח ביתי בזמן בישול יכול לשים לב, כמעט מיד, שהמקום מלא בריחות שימון וטיגון, בעשן ואדים, וכן, גם אם איננו מודע לכך, הרי שהוא מוקף בחומרים רעילים שיכולים להשפיע על תפקודי הגוף שלו.
מדוע חשוב לרכוש מנדפים למסעדות

אם כל זה קורה במטבח ביתי בו נהוג לבשל פעם-פעמיים ביום, אנחנו יכולים לתאר לעצמנו מה קורה במטבח של מסעדה או בית קפה, שם נהוג לבשל מהבוקר עד הערב, עשרות ארוחות אם לא מעבר לכך. כמות העשן והאדים במטבח יכולה להיות אסטרונומית, שלא נדבר על החומרים הרעילים אשר עלולים לספוג כל מי שעובד במטבח במשך שעות או כל מי שנכנס אליו ולו לזמן קצר.

לכן יש חשיבות גדולה לרכישת מנדפים למסעדות ומכאן אנחנו יכולים להבין מדוע מדובר בחובה על פי הרשויות הממשלתיות. על מנת לקבל רישוי עסק, חייב כל בעל מסעדה או כל בעל בית קפה, להתקין אמצעי נידוף ופליטת מזהמים. מדובר בדרישה של הרשות לאיכות הסביבה ורק אחרי שמבצעים בדיקה של המתקנים, ניתן לקבל עליהם אישור ולכלול אותם במסגרת תוכנית העסק לצורך קבלת רישוי עסק.

לפני שנסביר בצורה מפורטת מדוע יש לרכוש מנדפים למסעדות ובתי קפה, צריך לומר, בטרם הולכים לרכוש מתקן שכזה, יש לקבל ייעוץ על תהליך ההתקנה וכן על גודל המתקן. מאחר וכל מטבח במסעדה או בית קפה הוא שונה, אזי שיש צורך להתקין מתקנים שמתאימים ספציפית לגודל המטבח ולמבנה שלו, וכן לאופי העבודה שמתבצעת בו.

 

מדוע יש לרכוש מנדפים למסעדות ואיך עושים את זה בצורה נכונה

 

כפי שציינו, בשביל לקבל רישיון עסק כיום, יש צורך להתקין מנדפים במטבח ובכל מקום בו מבשלים ויש סיכוי להיחשף לחומרים רעילים, ריחות שמן וטיגון. אך זה לא רק בשביל לקבל את הרישיון, שכן אם אנחנו מסתכלים על עבודתם של טבחים ועוזריהם, אנחנו יכולים לראות שמדובר באנשים שנמצאים שעות רבות במטבח, הם צריכים להרגיש בטוחים וכן להרגיש בנוח על מנת לבצע את העבודה שלהם.

יתרה מזו, אם אנחנו לא נרכוש מנדפים למסעדות הרי שנחנו עלולים לגרום לאי נוחות עבור האורחים שמגיעים אלינו. המנדפים מטרתם לשאוב את כל הריחות והעשן ולמנוע מכל מי שנמצא במקום להרגיש בהם. אם אנחנו רוצים לדעת כיצד זה מרגיש כאשר אין מנדפים בסביבה, אנחנו יכולים לראות מה קורה במטבח ביתי או במטבח גינה בו נהוג לעשות על האש. כל העשן נשאר במקום עם ריחות הבישול והטיגון, וזה מאוד לא נעים.

לפני סיום חשוב לומר, אין זה מספיק רק לרכוש מנדפים ולהתקין אותם, אלא יש להציג את המפרט הטכני שלהם לרשות לאיכות הסביבה, על מנת שזו תאשר את דרך עבודתם. תהליך ההגשה מתבצע בעת הליך רישוי העסק, רק אחרי שהתהליך מאושר, ניתן לבצע את ההתקנה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש