היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 5/9/2018 10:27 ● ערב ערב 2879
כל אירועי התרבות באילת בין התאריכים 6-12/9/18
היכל התרבות

 

מועדון הסרט הטוב - המסע המופלא של הפקיר

 

אחרי ילדות מאושרת ברחובותיה הססגוניים של רג'סטאן שבהודו, מחליט אג'א לעזוב את הבית ולטוס לצרפת לחפש אחרי אביו, אותו מעולם לא פגש. הדבר הראשון שהוא עושה כשהוא נוחת, הוא הגשמת חלום ילדות ישן – ביקור באיקאה. שם הוא פוגש את מארי – צעירה יפהפייה ששובה את ליבו. חסר פרוטה ועייף, הוא מוצא פתרון יצירתי להיכן להעביר את הלילה – עד שהוא מתעורר למחרת בבוקר ומגלה שהוא נמצא על גבי משאית, בדרך למדינה אחרת.

יום שלישי, 11.9.18, ב- 19:20, 'תיאטראות אילת'.


 

ליל המדענים האירופי - ישראל בת 70

 

חקר ימים ואגמים לישראל – המרכז הלאומי לחקלאות ימית מלח"י באילת, בשיתוף האיחוד האירופי, משרד המדע והטכנולוגיה, עיריית אילת, מרכז מדע ים המלח והערבה שלוחת ערבה תיכונה ושלוחת חבל אילות, מו"פ ערבה תיכונה וצפונית תמר, אוניברסיטת בן גוריון בנגב (ב"ש וקמפוס אילת), המכון הבינאוניברסיטאי, אוניברסיטת ת"א, החברה להגנת הטבע, נטע, מד"א, קק"ל, ר. נופי ובניו בע"מ, ארקיע, מרכז נוער אפ-סטארס ותלמידי בתי ספר גלים, אלמוג, יעלים, רבין וגולדווטר, מנהיגות מדעית ובית ספר גוונים לתלמידים מחוננים ומצטיינים אילת-אילות והערבה התיכונה מזמינים אתכם גם השנה לאירוע ליל המדענים בסימן "ישראל בת 70".

בתוכנית: הרצאות: הקנאביס בשירות הרפואה המודרנית, מה אני יכול ללמוד מהגנום שלי?, הצגת עבודות גמר על ידי תלמידי בתי הספר התיכוניים באילת והסרט "שקית", מד"א: "זה עניין של חיים". סדנאות והדגמות: הצצה לאורגניזמים מעולם החקלאות הימית, פתוביולוגיה – דיאגנוסטיקה עכשווית, קולנוע 'יעלים' – סרטים משלנו, פרפרים רובוטים, איזוטופים טבעיים למעקב נדידה, בישול מולקולרי, מחקרים בשירות החקלאות, הטיפול במים בחקלאות ימית ידידותיות לסביבה, פתוביולוגיה – דיאגנוסטיקה עכשווית, גשם ושטפונות באזור הערבה ודרום הנגב, ביופילטרציה של שפכי דגים על ידי מרבד מיקרוביאלי, "אורז בן גוריון", "גינון" ריף העתיד בעולם משתנה, איפה דגי שונית צמחוניים שוחים, מה הם עושים ולמה, כימיה – יופי של משחק, 70 שנה של טבע ישראלי, 70 פטריות ששינו את העולם, סלעים ומאובנים בהרי אילת, תיבות בריחה בנושא ישראל, 70 שנה לישראל, חקיינות מעולם החרקים, אצות כתעשיית העתיד בחקלאות, הכרות עם אצות חד תאיות, עובדי אצות, אצות: צורות, צבעים ושימושים, נחישות ואמונה בצדקת הדרך – הסיפורים מאחורי פרסי הנובל הישראליים, הפקת דנ"א, "אחר אתה חבר", רובוטים, הריון ולידה, הארצת מאדים – מתרחבים לעולמות נוספים, Whoosh bottle, עפיפונים, משחקי מחשב, פעילות "הגן הכימי", משחקי חצר והפעלות שונות. תערוכה: "תגליות ופיתוחים ישראלים שהשפיעו על העולם" – משרד המדע והטכנולוגיה. הופעה – גל ורבורג – בסדנת קצב עולמי.                                                                                                           

יום חמישי, 6.9.18, בין השעות 17:30-21:00, במרכז הלאומי לחקלאות ימית (מלח"י), מזרחית ללגונה. הסעות חינם ממתנ"ס 'שחמון' בשעה 17:00, ממתנ"ס 'בית רובין' – 17:15, ממתנ"ס 'יעלים' – 17:30, הכניסה חופשית. כולם מוזמנים.


 

המלצת ספר - ספר חדש: מדוד עד דוד לא קם כדוד מאת ד"ר שלמה גבאי

 

האם היה דוד בן-גוריון אחרון נביאי ישראל?

בספר "מדוד עד דוד לא קם כדוד" מאת ד"ר שלמה גבאי מוצגת השאלה האם דוד בן-גוריון הוא אחרון נביאי ישראל? הספר נכתב כדי לתת מענה לשאלה זאת. המחבר מציע לקוראיו להתבונן מקרוב על הולדתה של מדינת ישראל כשהוא מתמקד באדם שהפך את האומה הקטנה למדינה.

יהודים ומוסלמים חיו בשלום במשך יותר מאלף שנה. כששמונה מאות אלף יהודי ספרד גורשו בשנת 1492 נחלצו המוסלמים לעזרתם. אומות גדולות כמצרים, טורקיה, מרוקו ואחרות הצילו את התרבות היהודית. ייתכן שהסובלנות המופלאה שאפיינה את המוסלמים בעבר תופיע שוב. כאשר שאר העולם אמר שאין זה אפשרי, דוד בן-גוריון עשה זאת: אחרי מלחמת העולם השנייה הוא הקים מדינת לאום יהודית חרף המחאה של כל המדינות השכנות.

באמצעות תובנות חדות על ההיסטוריה התנ"כית, על יחסים בינלאומיים ועל קשרי גומלין ודיפלומטיה בינלאומית מציג ד"ר גבאי בפני קוראיו את האדם הגדול ביותר בתולדות עם ישראל בעת האחרונה ואת הישגיו יוצאי הדופן.

גבאי אינו מוכן להניח לחלום השלום של בן-גוריון לקמול ולגווע והוא מציע חזון שמתאר כיצד יכולה מדיניות החוץ האמריקנית לסייע לישראל לחבור למדינות אחרות במזרח התיכון כדי לסכל את ניסיונותיה של איראן לשלוט באזור ולכונן סוף-סוף שלום בר-קיימא.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש