הטרנד החדש – רכבים ביבוא אישי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/9/2018 10:25 ● ערב ערב 2879
יותר ויותר אנו רואים על הכביש מכוניות יוקרה מדהימות, שמותירות אותנו פעורי פה. לפעמים אנחנו אפילו לא יודעים להגיד מה זה הדבר הזה שחלף כרגע מול העיניים שלנו – אנחנו פשוט לא מזהים את סוג הרכב מרוב שהוא יקר ונדיר. למה אנשים נדלקו על הטרנד הזה של ייבוא רכב באופן אישי, כמה זה הולך לעלות איזה הוצאות יש לקחת בחשבון ובמה זה כרוך?
הטרנד החדש – רכבים ביבוא אישי

 

רכישת רכב בייבוא אישי

 

פעם היחידים שנהגו על רכב בייבוא אישי היו אנשים שחיו כמה שנים בחו"ל, וכשחזרו לארץ פשוט ייבאו את האוטו שלהם איתם. כיום זה לא המצב, ואנו רואים על הכביש מכוניות יפהפיות, חלקו ממש משונות למראה, שיובאו באופן אישי. לפעמים מדובר ברכב אספנות, ובמקרים אחרים זהו פשוט רכב יוקרה, שעלותו מעל שלוש מאות חמישים אלף שקלים,  לרוב מדובר ברכבים שגם ניתן לקנות בארץ אך עם מפרט משודרג בהרבה מה שחוסך לקונה קרוב ל 100,000 ₪ והופך את העסקה לכדאית ביותר, ישנם גם סוגי בייבוא אישי שאי אפשר לקנות בארץ, מכוניות אמריקאיות כמו פורד מוסטנג בעלת 300 כוחות סוס או מכוניות מפוארות כמו רולס רויס שנוהגים בהם מלכים. במקרים של מכוניות ספורט כמו פרארי, מזארטי, למבורגיני ופורשה, זו כנראה חווית הנהיגה הכי טובה שיש, אם כי בואו נודה באמת, אין פה באמת כבישים לדהירה רצינית, וגם הפרארי הכי חדשה תיאלץ לעמוד יחד עם כולם בפקק של הכניסה לנתניה בשעות אחר הצהריים.

 

איך עושים ביטוח לרכב בייבוא אישי

 

מבוטחים רבים לא יודעים, לא קל לבטח רכב ביבוא אישי. ביטוח רכב יוקרה הוא לא ביטוח רגיל. יש הרבה פרמטרים שנלקחים בחשבון, כמו העובדה שהרכב מושך עין, שווה הרבה מאוד כסף וגניב, ובהתאם פוליסת הביטוח יקרה יותר, ומערכות ההגנה הנדרישות גבוהות ביותר מה שמצריך הוצאה נוספת של עוד חמשת אלפים שקלים להתקנת איתוראן פעיל, שני איתוראנים לגיבוי וגלאי גרירה . למרות כל ההגנות חלק גדול מחברות הביטוח לא יהיו מעוניינות להציע ביטוח לרכב בייבוא אישי, זו לא רק בעיית הגניבות, אלא גם העובדה שלא בהכרח יהיה אפשר למצוא לרכב, בעת תאונה, חלפים מתאימים, ויהיה צורך לייבא אותם במיוחד מחו"ל, מה שמייקר ומסרבל עוד יותר את כל העלויות. לדוגמא החלפת פגוש של רכב ביבוא אישי שקיבל מכה בתאונה יעלה בוודאי כמה עשרות אלפים ולכן רוב הפוליסות לביטוח רכב ביבוא אישי מכילים השתתפות עצמית של 5,000 ₪ ומעלה,  בהיעדר יבואן רשמי לרכב, אין לו בעצם אבא ואמא בארץ, וכל דבר שצריך להחליף או לשפץ כרוך בהרבה הוצאות. בנוסף, לרוב חברות הביטוח אין מספיק כלים כדי להכין פוליסת ביטוח רכב ביבוא אישי שאותו מעולם לא ביטחו בעבר. הם לא מכירים את אחיזת הכביש שלו, הם לא יודעים דבר על התנהגותו בכביש, ולכן הם יכולים לבטח אותו רק כפי שהם מבטחים את רכבי היוקרה בדרך כלל. לגבי הנהג עצמו, אם אין לו הרשעות קודמות על הכביש, אם הוא מעל גיל שלושים ואם הרכב מוחזק בתוך חניה סגורה הוא יקבל הנחה מסוימת, אבל בשקלול כל הנתונים זו תהיה הנחה מזערית שתיבלע בסכומים הגדולים של הביטוח. לגבי מכוניות אספנים, המצב די דומה: הן ברובן מיובאות לארץ באופן אישי, וגם עליהן הביטוח גבוה אם כי הן פחות מעורבות בתאונות בשל העבודה שהן מיודעות בדרך כלל לתערוכות ולא לשימוש קבוע.

הכתבה באדיבות אתר שוק הביטוח- מומחים לביטוח רכבי יוקרה ורכבים ביבוא אישי  


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש