אורתופדיה - נוירופתיה

מאת: שחר קדוש ● צילום: או-מד מדיקל ● 17/9/2018 08:24 ● מה נשמע 566
בקרב כשליש מהלוקים בנוירופתיה הסיבה למחלה אינה ידועה. נוירופתיה היא מונח כללי למחלות של מערכת העצבים ההיקפית העצבים ההיקפיים כוללים את כל עצבי הגוף לאחר יציאתם מהמוח או מחוט השדרה מכאן שמדובר ברשת ענפה המפוזרת בכל איברי הגוף, ואשר לה מספר תפקידים
אורתופדיה - נוירופתיה

 

נוירופתיה


בקרב כשליש מהלוקים בנוירופתיה הסיבה למחלה אינה ידועה. נוירופתיה היא מונח כללי למחלות של מערכת העצבים ההיקפית העצבים ההיקפיים כוללים את כל עצבי הגוף לאחר יציאתם מהמוח או מחוט השדרה מכאן שמדובר ברשת ענפה המפוזרת בכל איברי הגוף, ואשר לה מספר תפקידים:
העצבים ההיקפיים המוטוריים מעצבבים את השרירים ואחראים על התנועה - עצבי התחושה (סנסוריים) אחראים על העברת התחושה מהעור ומהאיברים הפנימיים למוח - העצבים של המערכת האוטונומית שולטים על האיברים הפנימיים, כמו בלוטות ההפרשה וכלי הדם ואחראים על פעילותם התקינה.
הסיבות לנוירופתיה רבות מאוד. הסיבה השכיחה ביותר בעולם המערבי היא מחלת הסוכרת. הוכח כי חוסר איזון של המחלה גורם לפגיעה בעצבים, ולכן טיפול בסוכרת מעכב ולעיתים אף מונע פגיעה עלולה להתפתח גם כסיבוך של מחלות אחרות, כגון אי ספיקת כליות, אי ספיקת כבד, מחלות אוטואימוניות של בלוטת התריס, מחלות של המערכת החיסונית ועוד.
יש סוגי נוירופתיה תורשתיים, שלרוב מתפתחים בגיל צעיר, שנגרמים עקב ליקוי גנטי הפוגע ביצירת מרכיבים חיוניים בעצב. לרוב, הפגם הוא בייצור אחד ממרכיבי המיאלין (המעטפת השומנית שעוטפת את העצב), אך ייתכנו ליקויים גם במרכיבי גוף העצב עצמו באופן טיפוסי. הראשונים שנפגעים בנוירופתיה הם השרירים המרוחקים, דהיינו שרירי כפות הידיים והרגליים. כתוצאה מכך יופיע קושי בפעולות עדינות של הידיים כגון כתיבה או אחיזה בחפצים. לעיתים, ובעיקר בנוירופתיות שהן סיבוך מזיהום, תיתכן חולשת שרירים קשה המתפתחת במהירות, שעלולה לגרום אף לשיתוק. כשנפגעים העצבים של המערכת האוטונומית, תיתכנה בעיות בתפקוד האיברים הפנימיים, כגון עצירות או שלשולים, הפרעות בקצב הלב, במתן שתן, בהזעה וסחרחורת בעיקר בקימה מישיבה או משכיבה (תופעה זו מוסברת בעצבוב לקוי של כלי הדם בגפיים אשר כתוצאה מכך אינם מתכווצים כדי לשמור על זרימת דם תקינה).
התסמינים התחושתיים בנוירופתיה הם השכיחים והמציקים ביותר. הם מופיעים תחילה באזורים המרוחקים בגוף - כפות הרגליים והידיים. החולים חשים דקירות, רדימות בעור, נימול או תחושת "שריפה" או "בעירה".
יש חולים שמתלוננים על תחושה של דריכה על סיכות או על אבנים בזמן הליכה, ואחרים החשים זרמים או הרגשה שהעור בגפיים מתוח. כאב, תסמין שכיח בנוירופתיה, יכול להיות חד, עמום או צורב, יכול להופיע עצמונית או עקב גירוי לעור כמו מגע או דריכה, ולעיתים קשה יותר בלילה. התסמינים המוטוריים כוללים חולשה ודלדול של השרירים.


אל תתפשרו. התייעצו עם מומחים. בואו להיות בריאים.
גמר חתימה טובה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש