לדים ברחובות

מאת: דוברות המשטרה ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 19/9/2018 15:02 ● מה נשמע 566
לצד התייעלות אנרגטית באמצעות אנרגיה מתחדשת, מחליפה העירייה בימים אלו 4,000 גופי תאורה בצירים המרכזיים לתאורת לד חדשנית וחסכונית ● הפרויקט כחלק מפעולות ''עיר חכמה'' כולל החלפה לתאורת לד ב- 11,840 גופי תאורה ברחבי העיר ● העלות הכוללת 13.5 מיליון ₪ ● החלפת התאורה בכל העיר תוביל לחיסכון של 55% בהוצאות החשמל העומדות על 4 מיליון ₪ בשנה
לדים ברחובות
מתקינים וחוסכים. התקנת גופני התאורה החדשים בעיר

בימים אלו החלה העירייה להחליף בשלב ראשון 4,000 גופי תאורה לתאורת LED איכותית וחסכונית בצריכת חשמל ובתוך שנה יוחלפו כל גופי התאורה בעיר. בשבוע שעבר, עלה ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי על מנוף ביחד עם הקבלן המבצע ה.ד.פ ועמד מקרוב אחר טיב ואיכות התאורה. לצד החלפת כלל גופי תאורת הרחוב בתאורת LED חדשה ואיכותית, תותקן באזור התיירות מערכת שליטה ובקרה, אשר תאפשר שליטה מרחוק על גופי התאורה. 
חלק מהתקציב לפרויקט נשען על מענקים, בהם זכתה העירייה מגופים שונים, המעודדים את שיפור איכות סביבה ומעבר לעיר חכמה. במהלך זה תחסוך העירייה במהלך השנים הקרובות מיליוני שקלים, הן בתפעול מערך התאורה השוטף והן בתשלום חשבונות החשמל. מענקי משרדי הממשלה עומדים על 2.3 מיליון ₪, העלות הכוללת עומדת כאמור על 13.5 מיליון ₪, החיסכון המינימלי המובטח לשנה עומד על 55%, קרי חיסכון של 2.2 מיליון ₪ בשנה. במצב הדברים האמור צפויה העירייה להחזיר את ההשקעה תוך 5 שנים על ידי חיסכון בהוצאות החשמל והקטנה של 1 מיליון ₪ בעלויות התחזוקה.
עיריית אילת שהיתה בין הראשונות בארץ להוביל את תכנית "עיר חכמה" החל משנת 2012 גאה להיות בין הרשויות התורמות לשמירה ולשיפור איכות הסביבה, באמצעות הקטנה פליטת גזי החממה וחסכון של למעלה מ 50% בצריכת החשמל וכל זאת תוך שיפור איכות חיי התושבים, שיפור הנראות והגברת עוצמת התאורה ברחבי העיר. לצד החלפת גופי התאורה פועלת העירייה להפחתת פליטות גזי חממה גם באמצעות התייעלות אנרגטית במוסדות ציבור, התקנת פאנלים סולאריים בגגות מוסדות ציבור ובתי אב, וכמובן על ידי אנרגיה מתחדשת באמצעותה, 75% מצריכת החשמל ביום מיוצרת בייצור עצמי. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש