איך לטפל ביעילות בפיגמנטציה בפנים אצל גברים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 28/9/2018 11:05 ● ערב ערב 2881
גברים ונשים כאחד סובלים מכתמי פיגמנטציה, זו בעיה שכיחה ומוכרת הנגרמת לרוב כתוצאה מחשיפה ממושכת לשמש, מהזדקנות טבעית של העור ובגלל נטייה גנטית. כמו כן, כתמי פיגמנטציה עלולים להופיע בפנים של הגבר כתוצאה מאקנה, מחשיפה לזיהום אוויר גבוה, בגלל שינויים הורמונליים ועקב נטילת תרופות שונות.
איך לטפל ביעילות בפיגמנטציה בפנים אצל גברים

 

מדוע נוצרים כתמי פיגמנטציה

 

עור הפנים חשוף לנזקי השמש ומזג האוויר, כמו כן כאשר מתבגרים לא ניתן להימנע מתהליך טבעי של הזדקנות העור. עור הפנים משקף את תהליך ההתבגרות שלנו, הוא גם מעיד על אורח החיים שלנו וניתן לראות האם אנו מקפידים על תזונה נכונה ובריאה, פעילות גופנית, האם אנו מעשנים וכדומה.

כדאי לדעת כי כתמי פיגמנטציה מופיעים בעור הפנים בגלל שפיזור פיגמנט הצבע בתאי העור אינו אחיד, באזור בו יש ריכוז גבוה של הפיגמנט ניתן לראות כתם בעור המתאפיין בגוון כהה יותר מגוון העור. ככל שמתבגרים העור הופך לדק ולשקוף יותר, לכן ניתן להבחין בכתמי פיגמנטציה הנראים מבעד לעור החיוור. הסיבות העיקריות להופעת כתמי פיגמנטציה הם:

  • הזדקנות טבעית של העור.
  • חשיפה לשמש.
  • פיגמנטציה לאחר טראומה או דלקת בעור הפנים, לדוגמה לאחר טיפולי אקנה.
  • בעיות הורמונליות.
  • נטייה גנטית.
  • תופעת לוואי של תרופות.

 

סוגים עיקריים של כתמי פיגמנטציה

 

כתמי פיגמנטציה נחשבים למטרד אסתטי, הם פוגעים במראה החלק והאחיד של עור הפנים וגורמים למראה עייף וזקן. יש מגוון שיטות ותכשירים לטיפול בכתמי פיגמנטציה, למשל טיפולי מזותרפיה לפנים, פילינג רפואי ועמוק, טיפולים יעילים להבהרת העור, טיפולי לייזר ועוד. במקרים מסוימים, ורק לאחר אבחון סוג הכתמים והעור, מתאימים טיפול משולב לגבר כדי להשיג את התוצאות הרצויות בזמן הקצר ביותר.

סוגי הפיגמנטציה העיקריים הם:

  • פיגמנטציה הורמונלית – תופעה זו הנקראת גם מלזמה אופיינית בעיקר בקרב נשים, אך עשויה להופיע גם אצל גברים. הבעיה נגרמת כתוצאה משינוי הורמונלי, כתמי הפיגמנטציה מופיעים לרוב באזור המצח, הלחיים, גשר האף ובאזור השפה העליונה. חשיפה ממושכת לשמש עלולה לגרום להחרפת הבעיה ולהיווצרות כתמים חדשים בפנים.
  • כתמי שמש (כתמי גיל) – כתמי פיגמנטציה המופיעים בעיקר אצל גברים בעלי גוון עור בהיר יחסית שנחשפו לשמש ישירה כבר בצעירותם. הכתמים יופיעו באזורים שונים בגוף, בעיקר בעור הפנים והידיים, אך גם באזור החזה. ככל שמתבגרים התופעה שכיחה יותר בקרב בעלי עור בהיר, כתמי שמש מופיעים אצל נשים וגברים כאחד.
  • פיגמנטציה פוסט דלקתית – כתמי פיגמנטציה האופייניים בעיקר לבעלי עור בגוון כהה, הכתמים עשויים להופיע לאחר החלמה מטיפול בפצעי בגרות ואקנה, כתוצאה מפציעות באזור הפנים, בגלל צלקות לאחר ניתוח ובעקבות טיפולי אסתטיקה שונים כמו הסרת שיער בלייזר, פילינג עמוק וכיוצא בזה.

 

טיפול פנים לגבר הסובל מכתמי פיגמנטציה

 

גבר אשר סובל מכתמי פיגמנטציה יכול לקבל מענה מקצועית לבעיה, יש מגוון טיפולים יעילים ושלל תכשירים אסתטיים. חלק מהתכשירים, כמו מוצרי טיפוח לגברים הסובלים מפיגמנטציה, ניתן לרכוש ללא מרשם רופא ברשתות הפארם ובבתי המרקחת. יחד עם זאת, חשוב לעבור אבחון מקצועי בקליניקה של טיפולי פנים לגבר על מנת להתאים את הפתרון היעיל ביותר לבעיה.

הפתרונות היעילים לכתמי פיגמנטציה אצל גברים הם:

  • פילינג עמוק – בטיפול פילינג מקלפים את שכבת העור העליונה וחושפים את שכבת העור החלקה והאחידה מתחת, זו שכבת עור נטולת כתמי פיגמנטציה.
  • סרום וקרמים ייעודיים לפנים – יש מגוון מוצרי טיפוח לגבר שתפקידם להעלים כתמי פיגמנטציה מעור הפנים. מומלץ לקבל המלצות על תכשירי טיפוח, סרום וקרמים שונים מגורם מקצועי ומנוסה בתחום.
  • טיפולי מזותרפיה לפנים – טיפול רפואי יעיל שאינו פולשני, באמצעות החדרת ויטמינים, מינרלים וחומרים יעילים נוספים לעור הפנים ניתן להעלים כתמי גיל ופיגמנטציה, להחליק קמטים ולמצק את העור.
  • טיפולי לייזר או קרן אור להברת כתמי פיגמנטציה – טיפולי לייזר וקרן אור נחשבים ליעילים במיוחד להעלמת כתמי פיגמנטציה, הטיפול אינו פולשני ולא מכאיב, ניתן לראות את התוצאות יחסית במהירות.

חשוב לדעת כי בעבר הציעו טיפולים כירורגיים להעלמת כתמי פיגמנטציה. כיום, ישנן שיטות יעילות ולא פולשניות לטיפול יעיל בבעיה, אך יש לעבור אבחון מקצועי על מנת להתאים את סוג הטיפול והתכשירים בהתאמה לסוג העור, למאפייני המטופל, להיסטוריה הרפואית שלו ולסוג הכתמים. כמו כן, יש להקפיד על מריחת עור הפנים בקרם הגנה, להימנע מחשיפה ממושכת לשמש ולדאוג להזנת העור כדי לטפח אותו וליהנות ממראה צעיר ומרשים יותר.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש