מצב שוק הנדל"ן המקומי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 28/9/2018 11:06 ● ערב ערב 2881
מהו מצבו האמיתי של שוק הנדל"ן המקומי ומדוע מחירי הדיור לא מספיקים לעלות? כל מה שצריך וחשוב לדעת על מצבו של שוק הנדל"ן המקומי בכתבה שלפניכם.
מצב שוק הנדל''ן המקומי

כל סטודנט לכלכלה יודע כי "כוחות השוק" חזקים מכל תיאוריה או ספקולציה כלכלית כזו או אחרת וזאת הסיבה ככל הנראה לכך שמחירי הדיור בישראל לא מפסיקים לעלות על אף כל הפעולות היזומות אותן מנסה להנהיג ממשלת ישראל.

 

מצב שוק הנדל"ן המקומי- קצת רקע כללי

 

מאמר זה נכתב ע"י רימקס עצמה שנציגיה מספרים לנו שעד תחילת שנת 2007, מחירי הדיור בישראל היו נמוכים באופן משמעותי מהמחירים המונהגים כיום, כאשר מאז שנת 2007 ועד היום מחירי הדיור בישראל עלו בממוצע ב-30 עד 50 אחוזים בכל רחבי הארץ. הנסיקה במחירי הדיור נבעה בין היתר על רקע הביקושים הערים בכל רחבי הארץ לבנייה חדשה, כאשר "כוחות השוק" הגיבו בהתאם וחלה עלייה משמעותית גם במחירי הדיור של דירות ובתים יד שנייה. העלייה המתמדת במחירי הדיור הובילה משקיעים רבים להתעניין ברכישת דירות ונכסי נדלן נוספים לצרכי השקעה.

בשנת 2011, לאחר מחאת האוהלים ברוטשילד אשר היוותה את יריית הפתיחה להפגנות שונות ברחבי הארץ על רקע מחירי הדיור, החלה ממשלת ישראל לפעול בכל דרך אפשרית להוזלת מחירי הדיור, כאשר בין יתר הפעולות אותן יזמה הממשלה נכלל גם מיזם "מחיר למשתכן" אשר הונהג לפני מספר שנים במטרה לסייע לזוגות בכל רחבי הארץ לרכוש את דירת המגורים הראשונה שלהם במחיר נמוך יותר מהמחיר הממוצע בשוק.

כמו כן, נעשו פעולות שונות אשר נועדו להגביל את שוק ההשקעות בענף הנדל"ן על ידי הטלת מיסים חדשים על ציבור המשקיעים. כך או אחרת, כל מאמצי הממשלה להובלת הוזלה משמעותית במחירי הדיור נתקלו (ועודן נתקלות) בכוחות השוק המוכיחים לכולנו שכוחות השוק חזקים יותר מכל תיאוריה כלכלית כזו או אחרת.

 

המצב כיום בשוק הנדל"ן המקומי

 

בשנתיים האחרונות אומנם נרשמה עצירה כמעט מוחלטת בעלייה המתמדת אשר ליוותה את מחירי הדיור ושוק הנדל"ן המקומי בין השנים 2007 ל-2016, אך יש לזכור שמדובר במגמה המאפיינת בעיקר את אזורי הביקוש בהם מחירי הנדל"ן נסקו לשיאים חדשים במהלך השנים המקדימות לשנתיים האחרונות. על פי הערכות מומחים בענף הנדל"ן, כוחות השוק ימשיכו לתת את אותותיהם גם במהלך השנים הבאות ולפי המסתמן כרגע ירידה חדה או משמעותית במחירי הנדל"ן בישראל איננו צפויה במהלך השנים הקרובות.

לסיכום, שוק הנדל"ן המקומי הינו אחד מהשווקים החזקים, היציבים והאיתנים ביותר של העשור האחרון. על פי המומחים, מחירי הדיור גם של שוק הדירות החדשות וגם בשוק הדירות יד שנייה, ימשיך לעלות במהלך השנים הקרובות וזאת במקביל לפעולות שונות אותן תיזום הממשלה על מנת לאפשר למספר הולך וגדל של זוגות לרכוש את דירתם הראשונה, כאשר הפעולה האחרונה עליה התבשרנו במהלך תקופת החגים הינה החלת משכנתא עד שווי של כ-90  אחוז משווי הדירה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש