פרסומת
דלג

בקרוב: תחילת העבודות על התחנה המרכזית החדשה

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: מערכת ערב ערב ● 3/10/2018 17:20 ● ערב ערב 2883
בתוך 3 חודשים צפויות הבקשות להיתרי בניה להיות מוגשות ● והקניון הגדול שמתעתד להקים ג'קי בן זקן על שטחה של התחנה המרכזית באילת יצא לדרך ● חצי שנה לאחר שחרורו ממאסר, בן זקן שב לקדם את תכניתו בת העשור ביחד עם שותפו אברהם נניקשווילי ● בתכנית: 25,000 מ''ר למסחר ו-5000 לתחנה מרכזית שתמוקם במפלס מינוס 1 בהשקעה של 400 מיליון ₪ ● ובעתיד שני בתי מלון הפונים לקהל צעיר

400 מיליון ₪, זהו עלותו המשוערת של המרכז המסחרי והתחנה המרכזית החדשה שמתכננים נניקשווילי ובן זקן לבנות על שטחה המתפנה של התחנה כיום בצומת המשביר סיטי סנטר. 

 

כבר שוקדים על שינוי התב"ע למלונאות


בתום שנה של אישורים והליכים תכנוניים, צפויים השניים להגיש בקשות להיתרי בניה בתוך שלושה חודשים. הקניון ישתרע על שטח של 30,000 מ"ר לאחר שביקש וקיבל הקלות שונות לאורך שנות אישורו בוועדות המקומית והמחוזית. בנייתו של הקניון החדש צפויה להמשך כארבע שנים והיא צפויה להסתיים ב-2022. מתוך השטח יתפרש הקניון על מרביתו עם 25,000 מ"ר. היתרה תיועד לתחנה מרכזית שתמוקם בקומה מינוס 1. הקניון כולו יהיה ממוזג.
רק על מנת להסביר עד כמה גדול הקניון המיועד, משתרע קניון מול הים על 12,000 מ"ר בלבד, והביג על 17,000 מ"ר.
בעתיד ישנה אפשרות כי היזמים יביעו עניין בהקמתם של שני בתי מלון צמודים לתחנה והקניון, כאשר קהל היעד שלהם יהיה בני נוער וקהל צעיר. מלון אחד יהיה בדרגת הוסטל והשני בדרגת 2-3 כוכבים.  עלות הקמתם של שני בתי המלון צפויה לעמוד על 400 מיליון ₪ נוספים והם יכללו 500 חדרים. בימים אלו שוקדים השניים על הוצאת התב"ע לבתי המלון.
כזכור שוחרר בן זקן בחודש אפריל השנה ממאסר לאחר שריצה גזר דין של שנה וחצי, לאחר הרשעתו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע – השפעה בתרמית על שער מניות ערך וקבלת דבר במרמה. בן זקן הורשע בספטמבר 2015 ושוחרר כאמור באפריל השנה. זהו לו הפרויקט הגדול הראשון מאז שחרורו.

 

מיליון נוסעים בשנה


הקרקע שעליה ייבנה הקניון, כוללת 18 דונם. בן זקן ונניקשווילי רכשו אותה באמצעות חברת בר-גיל שבשליטתם וכן בבעלות חיים רביבו ורחל קרחילי, בשתי פעימות. הראשונה ב- 2005 אז רכשו 50% מזכויות התחנה המרכזית מידי קרן הגמלאים של אגד, בתמורה לכ- 30 מיליון שקל ובפעימה נוספת בשנת 2009 בה רכשו מחברת נצבא 50% נוספים בתמורה ל-33 מיליון שקל. אחת משוכרות העוגן בקניון תהיה גם בעתיד חברת אגד, שחתומה על חוזה ארוך טווח ל- 25 שנים.
 שוויה של התחנה אמנם תומחר נמוך ואולם בתום שנים של הליכים ובתמיכתה של עיריית אילת, צלח הפרויקט את כל הבקשות לשינויי תב"ע והקלות. נהנית נוספת מהשבחת השטח עקב שינוי התב"ע שלו היתה עיריית אילת ששלשלה לקופתה סך של 50 מיליון ₪ דמי השבחה. 
בתחנה המרכזית באילת עוברים מידי שנה כמיליון נוסעים. נראה כי הקניון של בן זקן קורא תיגר על המגמה העולמית של מעבר לרכשיה מקוונת, ושם את מבטחו כי הטיול לאילת אינו שלם ללא חווית הרכישה בחנויות ממוזגות. גם לפטור ממע"מ תפקיד חשוב בתחרות מול המחיר המקוון. עם קהל נוסעים שבוי של מיליון איש בשנה וקרבה לתושבי העיר, הוא בהחלט יכול לאיים על מול הים, הביג והאייס מול, המחזיקים בצמרת נתוני הפדיון בקניוני ישראל על פי מכון ריס. מול הים בראש הטבלה עם 4,396 ₪ למ"ר ופארק הקרח במקום השלישי עם 2,732 ₪ למ"ר. במקום השני ניצב קניון עופר רמת אביב עם 3,621 ₪ למ"ר. עם זאת עיון בטבלת הפדיונות למ"ר של כלל הקניונים בארץ מראה על מגמה כללית של ירידה בפדיונות.
יתרון נוסף שמור לקניון גדול שיכול לתת מענה למספר לא קטן של רשתות בינלאומיות שאינן מיוצגות בעיר והדורשות חללים גדולים שאינם זמינים כיום. כך למשל ניתן למנות בקרב המותגים החסרים את H&M, ריזרבד, דקטלון ועוד הדורשות חללים של 1,000 מ"ר לפחות.
שלושת רבעי מתמהיל הקניון יהיה לרשתות אופנה ורבע לקולינריה, ברים ומסעדות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש