מה זה אומר להיות מעצב פנים בעידן המודרני

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/10/2018 07:40 ● ערב ערב 2886
כשאנחנו בוחנים את העבודה של מעצב פנים, בכל תקופה שהיא, בין זה לפני חמישים שנה ובין אם זה לפני עשרים שנה או היום, אנחנו יכולים לראות ייחוד מסוים בעבודתו, ייחוד מסוים בסגנון ובכלים בהם הוא משתמש לצורך תהליך העיצוב.
מה זה אומר להיות מעצב פנים בעידן המודרני

זה טבעי, שכן מעצב מקצועי מתאים את עצמו לתקופה ומצד שני מנצל את מה שיש לתקופה להציע לו, בין אם זה מבחינת שימוש בחומרים, סגנון עיצוב, יישום התנאים בשטח, כלים ואמצעים טכנולוגיים ועוד.

אין ספק, מעצב פנים בעידן המודרני נהנה ממגוון רחב יותר של אמצעים וכלים מאשר מעצבי פנים בעבר. יתרה מזו, כיום נהנים מעצבים מהרבה יותר אפשרויות להביא לידי את ביטוי את הסגנון שלהם, גם אם מדובר בסגנון ייחודי, גם אם מדובר בסגנון נטול הגדרה ספציפית ולו בגלל העובדה שהיום אנחנו מסתכלים על עיצוב פנים בעיניים הרבה יותר רחבות מאשר בעבר, היום לא ממהרים לשים תווית ומצפים שינהגו על פיה. בין אם זה לקוחות או מבקרים, מסתכלים יותר על היישום בשטח, כיצד הוא מתבצע והאם ניתן להשתמש במבנה בצורה יעילה ונכונה.

מעצב פנים בעידן המודרני נהנה היום מהרבה יותר מקורות השראה מאשר מעצבי פנים נהנו א פעם. זה נכון בזכות האינטרנט והטלוויזיה ומקורות אחרים וזה נכון בגלל שהיום אנחנו לא צריכים להתקבע על מסגרות מסוימות. היום כל אחד יכול לתכנן ולעצב את המבנה שלו בהתאם למה שמתאים לו, כאשר הדבר היחידי שעליו להתייחס אליו זה מה ניתן לבצע בפועל וכיצד זה לא מפריע לסביבה.

 

כלים שמעצב פנים נהנה מהם כיום

 

כאמור, מעצב פנים כיום נהנה מאינספור אפשרויות וכלים שבעבר מעצבי פנים לא נהנו מהם. זה כמובן משפיע על סגנון ואיכות העיצוב. אנחנו נראה יציאה "ממסגרות", דברים שבעבר לא היינו רואים במבנים פרטיים או מסחריים, מתוך תפיסה שכל דבר יכול להיות יפה וכל דבר יכול להיות שימושי.

הכלי הראשון שמעצב פנים משתמש בו היום, דבר שלא היה לו בעבר זה כמובן תוכנת הדמיה. מדובר על תוכנה שמאפשרת לו להציג תוכניות עיצוב פנים לבית ולעסק, כך הוא יכול להציג בפני הלקוחות שלו מה הן האפשרויות, לשחק עם חפצים ורהיטים, לשחק עם צבעים, להציג בפניהם את כל מה שהוא יכול לספק להם.

מעצב של בתים או עסקים, יכול  כאמור להשתמש גם במגוון חומרים וצבעים שבעבר לא היה נהוג להשתמש בהם. בין אם זה עץ, זכוכית, מתכות, בדים, צבעים בהירים וכהים בסגנונות שונים ועוד. דברים שבעבר לא היה מקובל להשתמש בהם, בין אם בגלל שהם לא נתפסו כאלמנטים שמתאימים למבני מגורים או לעסקים.

נקודה אחרונה, מעצב פנים יפעל היום יותר על מנת לעצב בסגנון מינימליסטי מתוך תפיסה שפחות זה יותר, ומתוך כוונה להשאיר כמה שיותר שטח פתוח ומרווח. זו עוד תפיסה שבעבר לא היתה מקובלת.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש