בית ליאור - לטפל לומדים, עם גישה נולדים

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 7/11/2018 20:00 ● ערב ערב 2888
טיפול בילדים ונוער עם צרכים מיוחדים דורש מכלול של תכונות אופי: רגישות, מסירות, חמלה ואהבת אדם ● האנשים הניחנים בהן זוכים לרוב למצוא עצמם בתחום טיפולי כזה או אחר ● אין זה משנה אם יושבים על כסא הפסיכולוג, היועץ החינוכי או הגננת, לכולם כנראה הדחף והיכולת לתת, ללמד, להדריך ולכוון
בית ליאור - לטפל לומדים, עם גישה נולדים

מנסיבות החיים השונות לא תמיד מוצא האדם את המקום המקצועי בו חפצה נפשו, לעתים מתוך כורח ולעתים מתוך פשרה. הבשורה הטובה היא שבעולם הטיפול אף פעם לא מאוחר!

בשנים האחרונות התגברה והלכה בישראל גישת טיפול מדעית בשם ניתוח התנהגות יישומי הידועה גם בשמה הלועזי ABA. הגישה חינוכית בבסיסה נולדה כבר לפני עשרות שנים באמריקה ועשתה עלייה לפני שנים לא רבות לארצנו.  מדובר בגישה מדעית נתמכת מחקר לגילוי גורמי סביבה, המשפיעים באופן וודאי על התנהגות האדם. בבסיס הגישה עומדת ההנחה כי לסביבה כוח ויכולת לשנות. הגישה מיושמת בהצלחה רבה במוסדות חינוך רבים בישראל. 

 

 

ההצלחות המשמעותיות ביותר בגישת הטיפול ההתנהגותי ניכרות דווקא בעולם הילדים והנוער עם הצרכים המיוחדים בכלל ובעלי עיכוב התפתחותי ואוטיזם בפרט. שיעור הילדים המאובחנים עם לקות תקשורת או אוטיזם נמצא בעלייה מתמדת. אם לפני כ 25 שנה שיעור המאובחנים עמד ב- 1:250 לידות הרי שבמחקרים העדכניים מדובר ב- 1:68 לידות. לגידול סיבות רבות ושונות אך מה שבטוח הוא שרבות ממשפחות המאובחנים בוחרות בגישה ההתנהגותית לילדם הפרטי ומאפשרות לו ע"י עבודה מאומצת לצמצם את הפערים בינו לבין בני גילו, לרכוש מיומנויות לחיים עצמאיים ולהשתלב באופן מיטבי בחברה.

עיקרי קשייו של המאובחן עם אוטיזם הם בתחום השפתי-תקשורתי, בתחום החברתי ובתחום ההתנהגותי. הלוקים באוטיזם מתקשים בדרך כלל לפתח שפה ולהבין סיטואציות חברתיות פשוטות בדומה לבני גילם ואף נוטים לפתח התנהגויות שונות כגון אקולליה (הדהוד), חזרתיות, גריה עצמית, קיבעונות ואובססיות. המטפלים ההתנהגותיים רוכשים כלים יישומיים אשר בעבודה יחידנית אינטנסיבית מצלחים להביא לכדי שיפור משמעותי לקשיים הללו.

המטפל ההתנהגותי עובד כל העת תחת הדרכה ופיקוח של איש מקצוע בכיר אך את הטכניקות והפרוצדורות הראשוניות והחשובות אשר יאפשרו לו להיכנס לעולם הטיפול המרתק עליו ללמוד בקורס הייעודי לכך.  

קורס חדש להכשרת מטפלים התנהגותיים ייפתח באילת ב 27.11 ע"י צוות מקצועי מטעם "בית ליאור". הקורס אינו דורש ידע או ניסיון קודם ומתאים במיוחד למעוניינים להיכנס לתחום טיפולי מרתק, לעובדי הוראה ולהורים לילדים עם צרכים מיוחדים. לבוגרים יינתן סיוע בהשמה.

פרטים נוספים ב 03-6737333


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש