עיצוב מטבח כחלק מסגנון אדריכלי שלם והרמוני

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/11/2018 00:49 ● ערב ערב 2887
אם המטבח שלנו מיושן ולא מעודכן, אם אנחנו רוצים לבנות מטבח מהתחלה כחלק מבניית בית שלם- חובה לפנות לחברה מקצועית ומיומנת לצורך עיצוב מטבח. הרעיון שלעיצוב המטבח באופן מהותי יש חשיבות בעת תכנון החלל העיצובי כולו הוא חיוני על מנת לוודא שהסגנון מתאים והולם את האווירה המצויה בבית.
עיצוב מטבח כחלק מסגנון אדריכלי שלם והרמוני

תכנון מטבחים אמנם מניח במרכזו את המראה הסגנוני, עיצובי של המטבח ובפרט את ההלימה בין סגנון זה לאווירה השולטת בדירה כולה: בית שרובו שולט סגנון יוקרתי- מודרני לא ייבחר מטבח כפרי, ובבית שרובו דווקא מושתת על חומרי גלם הלקוחים מן הטבע והאווירה בו היא משפחתית, חמימה ועתיקה לא יעוצב בית יוקרתי מודרני.

תכנון המטבח כולל בתוכו לא רק עיצוב סגנוני ועיצובי, אלא יותר מכך הדגשה של האפשרויות הראויות של אחסון כלים, מצרכי מזון ואביזרי בישול ואפייה. בנוסף, ההחלטה על חיפוי הקיר, משטח העבודה, מכשירי החשמל ושילובם וכמובן כלי הנוי. תכנון המטבח חייב להיות מוקפד באופן משמעותי על מנת שהאיזון המושלם יתקיים: גם המראה הסגנוני והעיצובי וגם הנוחות הפונקציונלית.

 

אז מה השתנה בשנים האחרונות?

 

ובכן, חשוב לדייק מעמדו של המטבח עבר תהפוכה מרכזית ומהותית בעשורים האחרונים. המטבח הפך בד בבד להיות המרכז הפועם של הבית- דווקא בעידן שבו קשה מאוד למצוא זמן פנוי לפגישה איכותית של כל בני המשפחה- חלל המטבח עשוי להיחשב מעין מדורת שבט מרכזית. בנוסף, דווקא העובדה שבעבר המטבחים היו מקומות נסתרים, לרוב המטבח היה נחלתה של עקרת הבית בלבד. הוא היה מצוי באחורי הבית, כך שרבים מהאורחים ומבאי הבית כלל לא ראו אותו. רוב המטבח נחשב מיקום אחסון פריטי מזון וכלי בישול והעניין הפונקציונלי שלו היה המהות היחידה שעניינה באמת בעת תכנונו והרכבתו. אלא שאז מסיבות תרבותיות וסוציולוגיות הפך המטבח למרכז פועם של משפחה שלמה. הוא כבר אינו עומד בשום אופן בחלק אחורי ומוסתר של הבית. חדר המטבח הפך לחלל מרכזי שבו מתקיימים מפגשים חשובים בין בני המשפחה ובינם לבין אורחיהם, המטבח קודם לקדמת מבנה הבית והוא בהחלט נחשב אחד מהיסודות המרכזיים של עיצוב חלל הדירה. מרחב המחיה המודרני הציב ללא ספק את חלל המטבח בפסגה הלוהטת של העיצוב האדריכלי של הבית כולו.

המאמר בחסות itlal-kitchens.co.il


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש