גן המדע של אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 14/11/2018 10:39 ● מה נשמע 574
לצד מהפיכת גני המשחקים ברחבי העיר, התחדשו ילדי אילת בגן מדע ייחודי שנבנה בשכונת השחמון סמוך לבית ספר "ים סוף" ● גן המדע הינו חלק מקריית החינוך ע"ש יצחק נבון הכוללת את בית הספר, אולם ספורט, מגרש ספורט מקורה, פארק נגיש לבעלי צרכים מיוחדים הנבנה בעת הזו, מדע טק ופארק ספורט אתגרי שייבנו בהמשך ומסלולי הליכה וריצה שיקיפו את הפארק
גן המדע של אילת
חגיגה מדעית

מתקני המשחק בגן המדע הכוללים הליקופטר, מטוסים, הליכת ירח, הוריקן, פח מיחזור, מערכת שמש, פטריית שיווי משקל, פיתגורס, ממטרות ועוד, מציגים שילוב של הנאה תוך לימוד חוקים פיזיקליים, מושגים על היקום ואנרגיה חלופית. 
הגן מציג אלמנטים חזותיים וקוליים, מים, אור, אנרגיה סולרית, אלקטרוניקה ושילוט קולי. בשעות דמדומים וחשיכה מתעורר הגן לפסטיבל של אורות. הגן אינו מחובר למקור חשמל חיצוני ומפיק את כל האנרגיה הדרושה לו מאנרגיית השמש ומאנרגיית המשחק של המשתתפים. אלה מעצימים את החוויה וחושפים את הילדים לעולם שלם של מדעים ותופעות מחיי היום יום. 
את הגן הקימה עיריית אילת בשיתוף חברת איי.בי.איי גן מדע בע"מ בעלות כוללת של 5 מיליון ₪ ובמימון משותף של קרן קיימת לישראל (קק"ל) ומשרד השיכון. השבוע נחנך הגן בהשתתפות ילדי השכונה שגילו התרגשות רבה מתוכן ואופי הגן. תלמידי מקצועות המדעים מכיתות י'-י"ב והעתודה הטכנולוגית מכיתות ח'-ט' ליוו את הילדים והסבירו להם על המתקנים השונים. ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי שיזם וליווה את כל שלבי הקמת הגן סיפר בהתרגשות, כי המטרה היא להעשיר את זמן הפנאי של הילדים ולאפשר להם להכיר, להתנסות, להתעניין, ללמוד והכי חשוב ליהנות. 

 


בכל אחד מהמתקנים הושקעו מאמצים רבים ומחשבה עמוקה על מנת להדגים בצורה הטובה ביותר את החוקים הפיזיקליים הבסיסיים המתקיימים בו ולשלבם במשחק. התוצאה היא המחשה אינטואיטיבית ופשוטה של חוקים מפורסמים וחשובים כדוגמת החוק השלישי של ניוטון, כוחות בתנועה מעגלית, אווירודינמיקה, כלים שלובים, ועוד רבים אחרים על פיהם העולם מתנהל. לצד אלה, מושגי יסוד על העולם והיקום בו אנו חיים מוסברים לילדים תוך כדי משחק. תופעות טבע שונות כדוגמת ליקוי ירח וחמה, הוריקן ועונות השנה מקבלות הסבר הגיוני ופשוט. נוסף על כך הילדים נחשפים לחשיבות המיחזור והשמירה על הסביבה ועל כדור הארץ שלנו. 
מערכת השמש, אסטרונאוטים ומטוסים הם רק חלק קטן מהדברים שמחכים לכם בגן המדע. מתקני הגן מכילים רכיבים אלקטרוניים רבים כגון תאורה, צליל ודיבור התורמים לחוויה הכללית. הגן מספק לעצמו את כל האנרגיה הכרוכה בהפעלת רכיביו האלקטרוניים ואינו מחובר למקורות חשמל חיצוניים. המתקנים מדגימים בפני הילדים המרות של אנרגיה ומציגים את עקרון האנרגיה החלופית. אנרגיה סולרית ואנרגיית המשחק עצמה של הילדים נאגרת ומומרת בזמן אמת לחשמל.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש