פרסומת
דלג

בשל מחסור בבקרי גבול תורים ארוכים בנמל התעופה עובדה

מאת: אהובה מאמוס ● צילום: עומר כרמון ● 30/11/2018 16:39 ● ערב ערב 2891
בעקבות מחסור בבקרי גבול בנמל עובדה, טוענים הנוסעים לתורים ארוכים שמתנהלים באיטיות ● ברשות ההגירה מפנים אצבע מאשימה וטוענים למחסור בתקנים ובתקצוב באשמת האוצר ● אלא שבאוצר טוענים כי תקצבו את הרשות ב-350 תקנים וכי בעובדה מאוישים כל התקנים הנדרשים ● ובעוד משרדי הממשלה מתקוטטים ביניהם מי אשם, מקבלים התיירים הנוחתים באילת דוגמה כואבת לבירוקרטיה הישראלית ולרמת השירות הנמוכה שמאיימת על ההתעוררות בענף
בשל מחסור בבקרי גבול תורים ארוכים בנמל התעופה עובדה
התיירים אמרו: "מבחינת הכניסה לישראל אתם מפגרים בכמה שנים". נמל עובדה

עונת תיירות החורף או טיסות ה'לואו קוסט', כפי שהיא מכונה בפי תושבי אילת, החלה בסוף חודש אוקטובר ותסתיים ברובה, בסופו של חודש מרץ שנה הבאה. על פי הצפי אמורים לפקוד את נמל התעופה עובדה בתקופה זאת כ-150 אלף תיירים. כבר חודש שמתקבלות תלונות על מחסור חמור בכוח אדם הכולל בקרי גבול, דבר המעכב את הטסים וגורם לתורים ארוכים. משרד האוצר מצידו טוען כי העביר למשרד ההגירה והאוכלוסין האחראים על בקרי הגבול וביקורת הגבולות תוספת משמעותית בתקנים וכן תקציב של מעל 350 תקני כוח אדם, לכן לא ברור מדוע דורשים תקנים נוספים. בתגובת המשרד מציינים כי קיימת גמישות לייעד את התקנים על פי סדר עדיפויות ומעבירים את האחריות לפתחה של רשות האוכלוסין ההגירה שמצידה טוענת שהיא מאיישת את העמדות בהתאם לתקנים המאושרים", ובינתיים הסיפור נראה כי חוזר על עצמו מידי יום  ועד שלא ימצא פתרון התיירים הרבים שיפקדו את העיר בחודשי החורף לצד תושבי העיר ותושבי המדינה המנצלים את המחיר הזול, ומגיעים לטוס ליעדים שונים באירופה, ימשיכו לסבול מהתורים הארוכים.
יניב, תושב אילת שהגיע על מנת להספיק לעלות לטיסה לבודפשט, כשעתיים לפני שעת ההמראה כמעט, הפסיד את הטיסה כאשר נאלץ לעמוד עם משפחתו בתורים ארוכים. "זה התחיל שהגענו", הוא מספר, "אחרי שעברנו את הכרטוס והבידוק הביטחוני משהו שלקח יותר משעה. עמדנו בתורים הארוכים של הבידוק והחתמת הדרכונים כמעט 35 דקות נוספות. כשנכנסנו לבית הנתיבות כבר הכריזו על שמנו לטיסה וכמעט סגרו את דלתות הטיסה. דקה אחת יותר והיינו מחמיצים את הטיסה", הוא מספר ומוסיף, "אסור לשכוח כי מדובר בטיסות לואו קוסט שאם לא הופעת המטוס יוצא, גם אם כרטסת מראש ואין החזר כספי, מלבד זה שאין טיסה נוספת באותו היום לבודפשט והטיסה הבאה הינה רק ביום רביעי אז כמעט והפסדנו את החופשה".
אך לא רק בדרך לטיסה , נראה כי המצב בחזרה לארץ קשה יותר והתורים ארוכים לא פחות: "נחתנו בשבת, היה גשם, וגילינו כי רק שתי בקריות גבול מקבלות את פני הנוסעים. היינו מטוס מלא ולפנינו נחת עוד מטוס", מספרת גליה תושבת העיר "עמדתי עם תיירים שהתחברנו איתם במטוס שהיו עם ילדים קטנים וזה היה פשוט נורא. התור השתרך החוצה, ירד גשם ונאלצנו לחכות בחוץ והיה קר כי המקום פתוח מכל הכיוונים וזה קור מדברי. בעמדות לא מיהרו והחתימו דרכונים בקצב שלהם. לא עזרו עמדות המהירות למי שיש דרכונים דיגיטליים, אצלי למשל לכל המשפחה יש ולי אין אז הם נאלצו לשבת כשעה וחצי ולחכות שאני אעבור. התיירים היו עייפים והצענו לקחת אותם אתנו ברכבים שחיכו לנו מחוץ לנמל התעופה והם היו מאושרים ואמרו שזאת נקודת האור הראשונה שיש אנשים טובים בישראל כי מבחינת הכניסה לארץ אנחנו מפגרים בכמה שנים". 
גורם העוסק בתיירות טוען כי משרד התיירות והתאחדות המלונות משקיעות הון על מנת להביא את התיירים לעיר אילת כולל מתן רשת בטחון בסך 40-60 יורו לחברות התעופה: "לא יתכן כי בסוף מה שיגרום לתיירים להדיר את רגליהם מהעיר אילת, יהיה בשל בירוקרטיה ארוכה ומחסור או לא מחסור בתקנים שהמשרדים (ההגירה והאוצר) יפתרו את הבעיה ורצוי שעה אחת קודם".  

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה כי: "כל העמדות בעובדה היו מאוישות בהתאם לתקנים המאושרים". 

ממשרד האוצר מסרו: "המשרד  רואה חשיבות גדולה במתן שירות איכותי, יעיל ומהיר לאזרח. בשל כך, בשנת 2018 אושרה תוספת משמעותית בתקנים לרשות האוכלוסין וההגירה בגובה של מעל ל-350 תקני כוח אדם. להנהלת הרשות קיימת הגמישות לייעד את התקנים על פי סדר עדיפויות שהיא מוצאת לנכון ובהתאם לצרכים שעולים, בין היתר לצורך קליטת בקרי גבול. כמו כן, לצורך הפעלה איכותית של השדה נדרשים בשלב זה עשרים תקנים בלבד, כך שלא ברורה הדרישה לתוספת תקינה חיצונית שלא במסגרת התקציב שאושר לרשות".

לתגובת משרד האוצר בדבר תקני כוח אדם מסרו במשרד האוכלוסין וההגירה: "אנו ממליצים לדוברות האוצר להתעדכן בתגובה מול הגורם הרלוונטי באגף התקציבים".


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש