פרסומת
דלג

אילת היא העיר ה-23 בשיעור היפגעות קשישים

מאת: מערכת ערב ערב ● צילום: אילוסטרציה ● 30/11/2018 16:45 ● ערב ערב 2891
מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי אילת היא העיר ה-23 בדירוג בשיעור הקשישים הנפגעים בתאונות דרכים מתוך 28 ערים שנסקרו
אילת היא העיר ה-23 בשיעור היפגעות קשישים

מהנתונים עולה כי בחמש השנים האחרונות (2014-2018) נפגעו באילת 30 קשישים בתאונות דרכים. המדובר ב-1.30 נפגעים לכל אלף אזרחים ותיקים, שישה קשישים נפגעים באילת בממוצע מדי שנה. מתחילת שנת 2018 ועד לחודש ספטמבר נפגעו באילת שישה קשישים (65+) בתאונות דרכים, מהם שלושה נפצעו באורח קשה. מספר הנפגעים עד חודש ספטמבר 2018, זהה לממוצע הנפגעים השנתי בעיר.

בתל אביב למשל נפגעו בשנים אלו 1073 קשישים, המהווים ממוצע של כ-215 קשישים נפגעים בשנה. אחריה ממוקמת שניה חולון עם 354 נפגעים קשישים בלבד בשנים אלו (ממוצע של כ-71 הפגעויות לשנה), שלישית בטבלה נמצאת בת ים עם 297 הפגעויות קשישים בשנים 2014-ספטמבר 2018 (ממוצע של כ-60 הפגעויות קשישים בשנה). מסיימות את הרשימה לוד (56 הפגעויות שהן ממוצע של 11.2 הפגעויות בשנה), קריית אתא (52 הפגעויות, עם ממוצע של 10.4 בשנה) ונצרת עם 30 הפגעויות(ממוצע של 6 בשנה).

ארז קיטה מנכ"ל  עמותת אור ירוק: "מסוכן להזדקן במדינת ישראל ובעיקר מפחיד. אנשים שבנו את המדינה, שרדו מלחמות ותקופות קשות ועבדו כל חייהם כדי להזדקן בכבוד לא שרדו את המלחמה היומיומית שבכביש, זה ממש לא חייב להיות ככה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להתחיל להתחשב באזרחים הוותיקים ולהורות מידית על הנחת פסי האטה מול כל בתי האבות ומרכזי היום לקשיש בכל רחבי הארץ כאשר במקביל יש להאריך את משך האור הירוק להולכי רגל באותם אזורים. אסור לנו כחברה להשליך את האזרחים הוותיקים שלנו לעת זקנה".

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של קשישים (65+) בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2014-2018) על בסיס נתוני הלשכה הממשלתית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), לערים מעל 50 אלף קשישים. בנוסף, הבדיקה נערכה גם בכל עיר ועיר בהשוואה למספר הנפגעים לכל אלף קשישים. הערה: (נתוני 2018 חלקיים ומעודכנים לחודש אוגוסט).

ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס חושף כי בכל שנה נהרגים בממוצע 75 קשישים בתאונות דרכים ומעל 2,000 נפגעים. בעשור האחרון (2008-2017) נהרגו 75 קשישים בתאונות דרכים וכ-21 אלף נפצעו. בשנת 2017 נהרגו 95 קשישים בתאונות דרכים כאשר 52 מהם נהרגו כשהלכו ברגל – כמעט אחד מכל שני קשישים הרוגים. 

המחקרים מראים כי תוצאת התאונות עם כלי רכב ממונעים נקבעות בעיקר על ידי מהירות ההתנגשות, המראה כי הסיכוי לפגיעה קטלנית גדל משמעותית במהירויות של יותר מ- 30 קמ"ש (SWOV). הקשר שבין הסיכוי למוות ומהירות ההתנגשות בתאונות הולכי רגל חזיתיות:
ככל שמהירות כלי הרכב תהיה נמוכה יותר כך סיכוייו של הולך הרגל לשרוד את התאונה גדולים יותר, פס האטה לפני מעבר בחציה מפחית את תאונות הדרכים ב-40% ויכול למעשה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש