הומאופתיה - אסטמה של העור

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 12/12/2018 08:39 ● מה נשמע 579
החורף בכלל ועונות המעבר מאופיינים בתחושת יובש על העור ומפריחה עורית המכונה ''אטופיק דרמטיטיס'' או לחילופין ''אסטמה של העור''. התופעה הבלתי מוסברת הזו, עלולה להראות די מדאיגה ויכולה להחמיר עד כדי גירוד טורדני שמוביל לפציעה ודימום ומראה מצמרר של טלאים אדומים/נפוחים/מפרישים המפוזרים באזורים שונים בגוף ובעיקר בקפלים (צוואר, מאחורי הברכיים, זרועות, מרפקים, מאחורי האוזניים ועוד).
הומאופתיה - אסטמה של העור

 

אסטמה של העור 


החורף בכלל ועונות המעבר מאופיינים בתחושת יובש על העור ומפריחה עורית המכונה "אטופיק דרמטיטיס" או לחילופין "אסטמה של העור". התופעה הבלתי מוסברת הזו, עלולה להראות די מדאיגה ויכולה להחמיר עד כדי גירוד טורדני שמוביל לפציעה ודימום ומראה מצמרר של טלאים אדומים/נפוחים/מפרישים המפוזרים באזורים שונים בגוף ובעיקר בקפלים (צוואר, מאחורי הברכיים, זרועות, מרפקים, מאחורי האוזניים ועוד). לפני שאתם רצים להימרח בשכבות עבות של חומרי סיכה סמיכים, חשוב להבין שהעור והנשימה הם מערכת אחת. העור הוא למעשה האיבר החיצוני של מערכת הנשימה. סביר להניח שברוב המקרים בהם אתם או ילדכם סובלים מאסטמה של העור, תגלו שלמישהו מבני המשפחה יש הסטוריה של בעיות נשימה/אלרגיות שונות. לכן כל משחה  שתמרחו לא תרפא את הבעיה אלא רק תשתיק אותה לפרק זמן עד לטריגר הבא שיצית מחדש את התופעה. מריחת משחות יוצרת למעשה דיכוי במערכת הנשימה שמחפשת דרך מוצא, ואם תתמידו בה לאורך זמן תגרמו לכך שלמערכת הנשימה לא תהיה ברירה אלא להתבטא דרך האיבר הפנימי יותר- הריאות. לכן אל תתפלאו אם פעם הייתה לכם פריחה עיקשת שדאגתם לדכא עם משחה וכעבור זמן התפתחו ברונכיט או אסטמה. הדבר נכון גם בבעיות של תפרחת חיתולים אצל תינוקות כאשר יש במשפחה היסטוריה של בעיות עור ונשימה.
הגישה ההומאופתית רואה בבעיות העור תוצאה של הפרעה פנימית לכן אנחנו מעדיפים לטפל בתרופות פנימיות במקום להשתמש במשחות חיצוניות כאמצעי להפטר באמצעותו מפריחות העור. אולם יש לדאוג לריכוך ולחלוח העור כטיפול תומך. לידיעתכם, קרם גוף מיוצר על בסיס מים כך שלטווח הרחוק הוא מייבש את העור עוד יותר. כך שעדיף להשתמש בשמני בסיס טהורים(שקדים,חוחובה, שומשום,משמש) 

 

צעדים ראשונים בצמצום התופעה:

 

  • להפחית באופן משמעותי את צריכת מוצרי החלב. לאנשים הסובלים מבעיות עור ונשימה יש קושי גדול עוד יותר בהתמודדות עם מוצרי חלב בכלל וחלב פרה בפרט(אצל רוב האנשים/ילדים שרגישים למוצרי חלב, תמצאו גם נטייה לבעיות במערכת העור-נשימה). 
  • להימנע מכימיקלים במזון (מזון מעובד,ג'אנק פוד, סוכר לבן, קמח לבן,חומרים משמרים וכ'ו) וממוצרים שבאים במגע עם העור- רצוי לעבור לאבקות ומרככי כביסה אקולוגים ולסבון ושמפו המיוצרים מחומרים טבעיים בלבד. כמו כן הימנעו מאריגי צמר, אריגים מלאכותיים ומכל דבר שיכול לגרות את העור.

 

טיפול הומאופתי

 

  • באופן כללי לא מומלץ על טיפול הומאופתי ביתי במצבים של בעיות כרוניות בעור. במצב כזה יש לקחת בחשבון את המצב הכללי בנוסף לגורמים התורשתיים, רגישויות וכ"ו על מנת למצוא את הרמדי המערכתית שתנטרל את התופעה.  במצבים קיצוניים ניתן להעזר ב:
  • Graphitis עור סדוק- מבוקע עם הפרשה דבשית. מיקומים נפוצים: כפות ידיים ואצבעות ידיים. בקפלים של המרפק והברכיים, מאחורי האוזניים.
  • Petroleum סדקים עמוקים, מכאיבים, מדממים. מחמיר בחודשי החורף. מופיע בעיקר בידיים ובקצות האצבעות ואצל אנשים שחשופים בעבודתם למגע עם כימיקלים(צלמים,ספרים ועוד..)

התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

פרטים נוספים על הומאופתיה קלאסית ניתן למצוא באתר האינטרנט: 
 http://www.jackson-homeopathy.com


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש