פרסומת
דלג

חברת ישראייר פיטרה את דיילות האוויר האילתיות

מאת: אהובה מאמוס ● צילום: אילוסטרציה ● 14/12/2018 15:37 ● ערב ערב 2893
חברת ישראייר סגרה את מחלקת הדיילות באילת ● הסיבה קשורה בתקנות טיס חדשות שנכנסו לתוקפן לאחרונה ● החברה אף ויתרה על טיסת הבוקר המוקדמת, על מנת שלא תצטרך להלין את הצוותים באילת ● חלק מהמפוטרות קובלות על כי לא ניתן להם די זמן להתארגן לקראת הפיטורים ● ישראייר: "ל-5 הדיילות אשר גרות באילת הוצעו תפקידים, הן במוקד ישראייר אשר באילת והן בצוותי הקרקע, ולשמחתנו יש ביניהן כאלו שבחרו בתפקידים אלו"
חברת ישראייר פיטרה את דיילות האוויר האילתיות
דיילות ישראייר המפוטרות קובלות: "לא נתנו לנו זמן להתארגן, לפחות אם היו טורחים להודיע לנו שלושה חודשים קודם"

לפני כחודש הודיעה חברת ישראייר לשש הדיילות המועסקות בקו אילת תל אביב, אשר מתגוררות באילת, כי בכוונת החברה לסגור את המחלקה. לדיילות הוצע להמשיך לעבוד בחברה במחלקות אחרות שאינן תואמות את תנאי העסקתן הנוכחים. השבוע פיטרה החברה את מי שבחרה שלא לקבל את התפקידים שהוצעו. 
"זה קשה עבורי מאד", סיפרה אחת הדיילות, "ישראייר הייתה כמו משפחה עבורי וליבי נקרע", כתבה אחת הדיילות בפוסט שהעלתה בפייסבוק: "ימים לא קלים עברו עליי לאחרונה עם החלטת ישראייר לסגור את קבוצת הדיילות המקומיות ולוותר עלינו", בפוסט הודתה הדיילת למנכ"ל ישראייר אורי סירקיס על הקשר הישיר והאישי לאורך שנים והודתה לנוסעים המקסימים. אותה דיילת ציינה כי היא עוברת לעבוד בחברת ארקיע באותו תפקיד. "זה נראה כאילו הכושי עשה את שלו והכושי יכול ללכת" אמרה השבוע חברה של אחת המפוטרות. 

מה הכוונה?
"מחלקת הדיילות האילתיות הוקמה לפני כשש שנים, לאחר שחברת ישראייר הייתה מחויבת להלין את צוותי התעופה בעיר מכיוון שמטוס שהיה נוחת בעשר וחצי בלילה היה יוצא שוב בטיסה של השעה 06:30 בבוקר ולכן היה חייב להישאר בעיר צוות טיסה וצוות דיילים אותם שיכנו בבתי מלון בעיר. לישראייר זה עלה כסף רב אז החליטו במקום להלין את הדיילים, להקים צוות מקומי של דיילים שייתן מענה לטיסה האחרונה וכן לטיסת הבוקר המוקדמת, מה שחסך לחברה כסף רב. בשלב מסוים שובצו דיילות המתגוררות באילת מלבד לטיסות הלילה והבוקר גם לשאר טיסות היום והמחלקה גדלה וקוצצה על פי הצורך. אלא שלפני מספר חודשים נכנסו לתוקפן תקנות שעות מנוחה חדשות, תקנות FTL, הקובעות את מספר השעות בהן מותר לטוס וכן קובעות מהן שעות הטיסה החודשיות המרביות  לכל טייס. התקנות נקבעו לאחר שנמצא כי יש קשר בין אירועי בטיחות בטיסה לעייפות. התקנות קובעות כי הטייסים לא יוכלו לטוס אם לא היו בכוננות מנוחה של 10 שעות לפחות לפני הטיסה. אז החליטה חברת ישראייר שהטיסה האחרונה תנחת במרכז וכך לא יצטרכו להלין את הצוות בבתי מלון. כמו כן החליטו שלא להפעיל את הטיסה המוקדמת וכך לא צריכים יותר את הדיילות האילתיות". דיילת אחרת סיפרה: "אפילו לא נתנו לנו זמן להתארגן, לפחות אם היו טורחים להודיע לנו שלושה חודשים קודם, לתת לנו זמן למצוא עבודה אחרת. עשו את זה בצורה ממש לא יפה עבדנו מספר שנים בחברה". 

ומה לגבי ההצעה לעבור לעבוד במוקד ישראייר?
"אנחנו דיילות אוויר טובות, לא דיילות קרקע , העבודה לא מתאימה לנו ולתנאי העבודה שחתמנו בתפקיד הנוכחי. חוץ מזה אחת הבנות ניסתה ואמרו שאין תקן".

מישראייר נמסר: ״בשל תקנות המנוחה החדשות בענף הטיס (ftl) אשר מאפשרות רמת גמישות נמוכה בתפעול, ובשל הצפי למעבר לפעילות בשדה התעופה רמון בחודשים הקרובים, לצערנו לא מתאפשר יותר להלין צוותים באילת באופן קבוע ובשל כך לא ניתן לקיים את הטיסה של השעה 6:30 כטיסתו הראשונה של המטוס. המשמעות היא שהטיסות מאילת מתאפשרות רק לאחר שהמטוס מגיע מהמרכז עם נוסעים ועל צוותו. חברת ישראייר הוסיפה השנה שני מטוסים אשר משרתים את הקו לאילת ובחודשים האחרונים גדלה תדירות הטיסות בעשרות אחוזים. ל- 5 הדיילות אשר גרות באילת הוצעו תפקידים הן במוקד ישראייר אשר באילת והן בצוותי הקרקע, ולשמחתנו יש ביניהן כאלו שבחרו בתפקידים אלו".


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש