פרסומת
דלג

מדינת ישראל לא רוצה קזינו באילת, אבל תממן טיסות מהמרים ללאס וגאס

מאת: מערכת ערב ערב ● צילום: מערכת ערב ערב ● 14/12/2018 15:49 ● ערב ערב 2893
זעם בקרב גורמי תיירות על כוונתו של משרד התיירות לתגמל את אל על ב-250 אלף יורו על קו שבועי ישיר שתפעיל בין נתב"ג ללאס וגאס ● "באילת הממשלה לא מאשרת הקמת קזינו, אבל אין לה בעיה לשלם רבע מיליון יורו בשנה כדי שאל על תטיס מהמרים לארה"ב", קבלו אלה השבוע
מדינת ישראל לא רוצה קזינו באילת, אבל תממן טיסות מהמרים ללאס וגאס

זעם נרשם בקרב גורמי תיירות באילת לאחר שחברת אל על הודיעה ביום ג' השבוע על פתיחת קו ישיר חדש מנתב"ג לבירת ההימורים לאס וגאס. פתיחת הקו הפתיעה רבים בענף שטענו כי אין כל היגיון בפתיחתו. ביקורת זו הושמעה לאחר שאל על פתחה בשנה האחרונה שלושה קווים חדשים לצפון אמריקה – מיאמי, סאן פרנסיסקו וכעת לאס וגאס – לטענת גורמים בענף, קשורה פתיחת הקו לשיתוף הפעולה בין משרד התיירות לאל על, על פיו יעניק לה המשרד מענק של רבע מיליון יורו עבור כל קו חדש ממנו אין טיסות ישירות לישראל, כאשר כל טיסה שבועית בקו זה תזכה בסכום האמור לשנה. המענק יוענק לאחר שנה של הפעלת הקו ומטרתו לסייע בשיווקה של ישראל ביעדים אלו. מתחילת השנה זינקה התיירות הנכנסת מארה"ב ב-19%, ובמיוחד במספר הטסים לישראל מצפון אמריקה ועדיין בענף טוענים כי אל על "מתפזרת לכל הכיוונים". ביקורת אחרת על המענק נוגעת גם לאילת. על פי טענה זו, המענק המוצע אינו מותנה במספר התיירים על המטוס, ומאחר ובלאס וגאס אין תושבים רבים שיגיעו לישראל, הרי שהקו הזה יהפוך לקו מהמרים מישראל, אלא שמדינת ישראל מתנגדת נחרצות להקמתו של קזינו באילת, ובמקביל היא מסייעת למהמרים מישראל לטוס ישירות ללאס וגאס. גם במשרד התיירות מודעים לנושא ומודים כי כמות התושבים מלאס וגאס שצפויה להגיע בקו זה לישראל נאמדת באלפים בודדים בלבד בשנה. הקו צפוי להתחיל לפעול מחודש יוני 2019 ומחיר כרטיס טיסה בו שאמור היה לעמוד על 787 דולר זינק בתוך שעות ספורות מרגע השקת הקו ל-1,199 דולר לחודש יוני 2019, ובחודש אוגוסט כבר קפץ ל-1,499 דולר, רק בתאריכים ספורים באוגוסט נמצאו כרטיסים במחיר 787 דולר, אך באל על הדגישו כי המבצע במחיר הנמוך היה למספר מושבים מצומצם.


חדשות אילת - ערב ערב באילת