פרסומת
דלג

ירידה של 22% במספר הדוחות שנרשמו  לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2017 לעומת שנת 2016 – כמה דוחות חולקו במחוז הדרומי?

מאת: מערכת ערב ערב ● 16/12/2018 12:26 ● ערב ערב 2893
ב-2017 - מחוז המרכז מוביל במספר הדוחות שחולקו * בירושלים – ירידה של 42% במספר הדוחות שחולקו * במחוז שי חולקו הכי מעט דוחות, אך מדובר בעליה דרמטית בהשוואה לשנה שקדמה לה
ירידה של 22% במספר הדוחות שנרשמו  לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2017 לעומת שנת 2016 – כמה דוחות חולקו במחוז הדרומי?

התופעה המסוכנת של חצית צומת באור אדום איננה אירוע נדיר אלא מציאות יומיומית בעיקר במיעוט מצלמות הרמזור, ניידות ונוכחות משטרתית בכבישים. מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2017 רשמו שוטרי התנועה 26,705 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום לעומת שנת 2016 שבהם רשמו השוטרים 33,904 דוחות  - ירידה של 22%.

במחוז ירושלים נרשמה ירידה של 40% במספר הדוחות שנרשמו לנהגים שעברו צומת באור אדום בין 2016 ל-2017, גם במחוז תל אביב ומחוז חוף נרשמו ירידות במספר הדוחות שחולקו בין השנים הללו. במחוז שי, מחוז הצפון ובמחוז הדרומי לעומת זאת נרשמו עליות משמעותיות במספר הדוחות שנרשמו לנהגים שחצו באור אדום.

הנהגים לא מפחדים לעבור באור אדום

מחוז

דוחות 2016

דוחות 2017

שינוי

דרומי

524

845

62%+

חוף

735

715

3%-

ירושלים

2994

1723

42%-

מרכז

1524

1931

27%+

צפון

368

553

50%+

שי

232

491

111%+

תל אביב

1465

1364

7%-

סה"כ

7842

7622

3%-

 
  • מקור נתונים: משטרת ישראל

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות והמסוכנות שיש. נהג מתפרץ לצומת ופשוט מהמר על החיים שלו ועל החיים של שאר משתמשי הדרך. המשטרה חייבת להתמקד באכיפת עבירות תנועה מסכנות חיים וחציית צומת באור אדום היא אחת מהן. בעולם כבר הבינו מזמן כי הפתרון חייב להגיע באמצעות הצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות שירתיעו נהגים מלחצות את הצומת באור אדום ולא על מנת להעשיר את קופת המדינה. נהג שידע כי הוא מצולם כאשר הוא נכנס לצומת ועלול להיקנס בסכום גבוה לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו בכביש."

סקר אור ירוק:

למעלה מ30% מתושבי הדרום והמרכז ראו יותר מארבע פעמים השנה רכב חוצה צומת באדום:

  • 89% מתושבי אזור הצפון ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, למעלה מ- 22% ראו ארבע פעמים או יותר.
  • 88% מתושבי אזור השרון ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, 27% ראו ארבע פעמים או יותר.
  • 92% מתושבי אזור המרכז ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, למעלה מ- 31% ראו ארבע פעמים או יותר.
  • 89% מתושבי אזור ירושלים ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, למעלה מ- 15% ראו ארבע פעמים או יותר.
  • 90% מתושבי אזור הדרום ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, 30% ראו ארבע פעמים או יותר.

הסיבות? עוברים באור אדום כי רוצים להספיק לחצות למרות הסיכון שהאור ברמזור יתחלף במהלך החציה

  • תושבי הצפון: 72% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.
  • תושבי השרון: 72% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.
  • תושבי המרכז: 75% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.
  • תושבי ירושלים: 69% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.
  • תושבי הדרום: 73% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.

רבים מודים – נהגתי באור אדום:

  • 18% מתושבי אזור הצפון מודים כי נהגו השנה באור אדום.
  • 27% מתושבי אזור השרון מודים כי נהגו השנה באור אדום.
  • 29% מתושבי אזור המרכז מודים כי נהגו השנה באור אדום.
  • 27% מתושבי אזור ירושלים מודים כי נהגו השנה באור אדום.
  • 25% מתושבי אזור השרון מודים כי נהגו השנה באור אדום.

הפתרון ברור – רוב הנשאלים מעריכים כי הצבת מצלמה שתצלם נהגים עבריינים תרתיע נהגים מלעבור באור אדום:

  • אזור הצפון: 69% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
  • אזור השרון: 70% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
  • אזור המרכז: 73% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
  • אזור ירושלים: 69% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
  • אזור הדרום: 65% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 2,774 נהגים היו מעורבים בשנת 2016 בתאונות דרכים לאחר אי ציות לרמזור אדום. מהנתונים עולה כי 17 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד) ו -168 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות. 2,5689 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קלות לאחר שלא צייתו לרמזור אדום.

  • המחקר בוצע על ידי מכון המחקר 'מאגר מוחות' בתחילת חודש מאי 2018 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 506 משיבים בגילאי 18 ומעלה יהודים וערבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.3%

חדשות אילת הערבה והנגב הדרומי - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש