טיפול בהצפות מים מצנרת או מי גשם

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/12/2018 08:56 ● ערב ערב 2893
צוות ביובית יכול להיות פתרון מושלם להצפות. היכן ההצפות האלו מתרחשות? ממה הן יכולות להיגרם? אלו מגזרים זקוקים לצוות שאיבות במקרים של הצפות יותר מכולם? כך התשובות מחכות לכם בהמשך.
טיפול בהצפות מים מצנרת או מי גשם

 

מהן הצפות וכיצד הן קורות?

 

ההצפות יכולות לקרות לכל אחד בכל רגע. אם אתם גרים בדירה גבוהה ככל הנראה הסיכוי שההצפה תעצור את שגרתכם יהיה קטן יותר אך הוא עדיין אפשרי בגלל פיצוץ בצנרת או בגלל סתימה כלשהו. למעשה, הצפה יכולה לקרות בגלל מגוון רחב של מקרים וכאשר יש צורך לטפל בהצפה, יש צורך תחילה להבין מדוע היא נגרמה. טיפול בהצפות יכול להידרש אחרי גשמים רבים שיכולים להציף בעיקר מקומות נמוכים כמו מרתפים או חניונים, אך היא יכולה להתרחש גם בגלל סתימות בצנרת הביוב שגרמו למים לעלות מפתחי הניקוז, אפילו מהאסלה בביתכם.

 

הצפות קורות גם במגזר הפרטי

 

מעבר להצפות שקורות ברחובות שעליהן נרחיב בהמשך, אתם יכולים לסבול ממנה גם באופן פרטי. בדרך כלל כאשר ישנה הצפה כזו, המים עולים מפתח הניקוז בגלל שיש סתימה כלשהי, בדרך כלל היא מלווה בריחות רעים ובמזיקים שמתקרבים למים העומדים. לעתים ישנן הצפות גם מהגשמים כאשר הרחובות מוצפים וזאת בשל ניקוז שאינו מסוגל לנקז את המים. עם זאת, טיפול בהצפות יכול נחוץ גם במגזר הפרטי כאשר הצפות יכולות לקרות בבית, ולא רק בבתים צמודי קרקע שיש להם מרתף. יכול להיות שצינור יתפוצץ ויגרום להצפה, שתהיה סתימה שתגרום למים לעלות וכן הלאה.

 

הצורך של המגזר התעשייתי

 

אם יש מתאר אחד שבו טיפול בהצפות נפוץ בהרבה משאר המגזרים הוא כמובן המגזר התעשייתי. בתעשייה יש שימוש בצנרות גדולות הרבה יותר, יש אזורים שלמים שיכולים להיות מוצפים ולכן יש צורך להיות מוכנים בכל רגע. כמו כן יש במגזר התעשייתי מיכלי מים גדולים שיכולים לסבול מנזילות ולגרום להצפות קשות, אמנם זהו מקרה נדיר אך הוא יכול לקרות. בתעשייה הכל קורה בגדול ולכן גם הצפה תהיה מסוכנת יותר מה שמצריך עבודה משותפת עם צוות ביובית מיומן שיהיה זמין בכל רגע למקרה חירום. צוות ביובית שיעבוד עם מפעל מסוים יעניק לו גם שירותי שאיבה נוספים, כמו של בורות רקב וספיגה.

 

טיפול בהצפות לרשויות מקומיות

 

יכול להיות שאתם מכירים את הביובית ואת הצורך בשאיבת הצפות בעיקר מהמגזר העירוני. מידי פעם בתקופת החורף אנו רואים כיצד הגשמים העזים שיורדים עלינו לברכה גורמים להצפות קשות, כאשר כבישים שלמים נחסמים. במצב כזה הביובית נחלצת לעזרה כי היא הכלי היחיד שיכול להתמודד עם כמויות מים כאלו. הרשות המקומית היא זו שמזמינה את שירותי הביובית כאשר התושבים מתקשרים למוקד העירוני ומודיעים על מה שהתרחש. לעתים ישנן גם הצפות שקורות בגלל סתימות במערכת הביוב, אז כמות המים תהיה קטנה הרבה יותר אם כי יעלו ריחות מטרידים שיפגעו באיכות החיים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש