אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש- הגדלת הפופולריות, הרחבת קהל הלקוחות וניהול מוניטין ברשת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/12/2018 09:08 ● ערב ערב 2893
כיצד ניתן "לנקות" את הכתם התדמיתי שדבק באופניים החשמליים בזכות טכנולוגיית קידום אתרים?
אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש- הגדלת הפופולריות, הרחבת קהל הלקוחות וניהול מוניטין ברשת

אחד התחומים הבולטים ביותר בשנים האחרונות בקרב יודעי דבר בתעשיית המסחר הדיגיטלי קשור לאופטימיזציה עבור מנועי החיפוש, Search Engine Optimization. תחום זה המכונה גם קידום אתרים עוסק באפשרות למצות את יכולתו של כל עסק או חברה בעלי אתר אינטרנטי להגדיל את החשיפה שלהם ולאפשר להם בכך להגיע לקהל לקוחות רחב בהרבה מלכתחילה. כאשר המידע המצוי ברשת האינטרנט הוא רב ביותר ומיליארדי בני אדם מצויים בה בכל רחבי העולם, קשה עד מאוד לעקוב אחר מיקומו של אתר אינטרנטי בין שלל ההיצע המגוון והעצום המופק- חלקו באמצעות גורמים רשמיים ומוסמכים וחלקו מטעם אנשים פרטיים ללא כל סמכות המפיצים חומרי תוכן ללא כל בקרה, מעקב או בחינה.

בתחום השיווק והקידום אתרים מסתבר, כי רוב בני האדם כלל אינם מבחינים מרוב עומס המידע המצוי ברשת בכל עת- מי המפרסם, מה סמכותו, באיזו במה פורסם הטקסט וכמובן לאיזו מטרה- האם לתועלת אישית של הגדלת רווח כלכלי או האם הפצת מידע לשם הרחבת קהל המתעניינים או הלקוחות הפוטנציאליים או שמא העלאת המידע הרלוונטי החדשותי נבעה ממקור מוסמך שאך דבק בתועלת הציבור ללא קשר לחלוקת רווחים או הפקת טובה אישית עבור חברה או גוף פרטי. אחד הפרמטרים המרכזיים שלפיהם מרבית הגולשים מביעים הסכמה או תחושת מהימנות עם הטקסט המצוי ברשת הוא הדירוג שלו בין עשרות אלפי מאמרים מקבילים ומתחרים. מרבית הגולשים מעניקים את הסמכות לבחון את המאמר על בוריו לתהליך סריקתו באמצעות מנועי החיפוש.

לכן, נקודת המוצא של הפרסום ברשת האינטרנט  בתחום קידום אתרים היא להגיע למיקום שנחשב מהימן, בעל פופולריות וספוג מוניטין ורלוונטיות. במילים אחרות: לאחד מעשרת המיקומים הראשונים המופיעים, כידוע, בדף הראשון של תוצאות החיפוש. על פי מחקרים רבים, רוב הגולשים בודקים ובוחנים את התוצאות המופיעות בעמוד הראשון, ואולם העמוד השני ומטה ( על שלל המאמרים והמידע המצויים בהם) נעלם לתהום הנשייה וכלל לא מצוי בתודעתם של הגולשים. כלומר: אתר ( מכל סוג) שלא הצליח "להתברג" בין העשירייה הפותחת נחשב נחות, פחות איכותי, אמין רלוונטי עבור הגולשים שרוצים פופולריות ומוניטין. תפיסת היסוד הזאת שהוכחה באין ספור מחקרים ובחינות סטטיסטיות ברחבי העולם מעלה מחשבות רבות שמלמדות בהכרח על מסקנה אחת ברורה שיכולה להיות מנוסחת בשפה שייקספירית מעולה: "להיות או לא להיות"- להיות בעמוד הראשון בין עשר תוצאות החיפוש הראשונות או לא להיות בכלל בתודעה. בנוסף, חשוב להדגיש, כי לעתים ישנם נושאים ותחומים תקשורתיים שאמנם מגדילים את הנראות שלהם בעקבות התעניינות תקשורתית וחיפושים רבים ויוקדים של קהל משתמשים רב. ואולם, אז נשאלת השאלה- האם גם במקרים שבהם תחומים אלו נגועים בתדמית שלילית ובמוניטין ירוד בשל סיבוכים וכשלים- כדאי להפעיל את המנגנון הטכנולוגי של קידום אתרים על מנת להגיע למקום פופולרי ובעל נראות? ( דוגמה מצוינת לתחום כזה הם האופניים החשמליים ואזכורם בכלי התקשורת) האם להיות בין התוצאות הראשונות בכל זאת בזכות אופטימיזציה או שמא להעדיף לתקופה מסוימת פשוט להיעלם מהתודעה בזכות ירידה לעמודים נמוכים יותר בין תוצאות החיפוש?

להיות בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש או לא להיות בכלל? סערת האופניים החשמליים

 

למה חשוב להשתמש בטכנולוגיה כדי להשיג אזכורים חיוביים בלבד ברשת האינטרנט?

 

אם כן, המטרה של בעלי החברות והיזמים שלהם אתר אינטרנטי היא אחת ומובהקת: להגיע לעמוד הראשון של רשימת תוצאות החיפוש כפי שהיא מוגדרת בעיני מנועי החיפוש השונים. על מנת להגיע לדירוג כזה, אין ספק, כי יש לעבור תהליך של אופטימיזציה, קידום אתרים. בתהליך זה שמבוצע אך ורק על ידי חברות מתמחות ובעלות ידע רב ומקצועיות שאינה מוטלת בספק עובר האתר מקצה שיפורים ושינויים על מנת לעמוד ביתר הצלחה את ניתוח האלגוריתמים הצפוי של מנועי החיפוש. אלו – מעבדים את כל המידע העצום המצוי ברשת האינטרנט ומדרגים את המשאבים השונים על פי דרישותיו של המשתמש והעדפותיו כפי שנוסחו במילות החיפוש שלו בשורת השאילתה שלו. מנועי חיפוש אלו סורקים את המידע על פי מספר פרמטרים קבועים או/ו משתנים בהתאם לתוכנם ולתפקידם ומעניקים לכל אתר רלוונטי במידה כזאת או אחרת דירוג שמעמיד אותו בין רשימת תוצאות החיפוש, כאמור. בין הקריטריונים הנבחנים מצויה ראשית חוויית המשתמש- כל פגם או תקלה באתר שעלולים לפגום בחוויה של המשתמש ( לדוגמה שגיאה 404, "העמוד אינו קיים") תתוקן ותטופל לתועלת העלאת הדירוג. כך, ייבחנו גם מילות המפתח וביטויי הקוד המרכזיים הפזורים על פני המאמר הרלוונטי. גם רמת התכנים שבהם וגם המיקום שבו הוחלט למקם אותם. כדי למצות את פוטנציאל ההלימה בין מילות המפתח שבאתר לבין מילות החיפוש שבשורת החיפוש שהוקלדה על ידי המשתמש יעמלו אנשי קידום האתרים על ניתוח מקצועי ויעיל של מילות המפתח. כמו כן, שלב קישורי הפרופיל החיצוניים אל תוך המאמר ואיכותם ייבחן וייסרק על ידי מנועי החיפוש, שכן אתר בעל קישורים חיצוניים שמכוונים אליו ממקורות מוסמכים ומהימנים בעיני ציבור הגולשים יקבל ניקוד גבוה שיעלה אותו בדירוג התוצאות. וכמובן הפרמטר שיישאר לעולם החשוב מכול- התוכן. תוכן איכותי, רלוונטי ומקורי יהווה את המקור היסודי לבניית תהליך הקידום.

אם כן, מרגע שאשת האינטרנט הפכה להיות הכלי הטכנולוגי החשוב ביותר והפופולרי בעולם- השקעה של עסק דיגיטלי בתהליך אופטימיזציה אינה נחשבת עוד פריווילגיה, אלא חובה בסיסית לטובת הרחבת מדד הנראות והגדלת הפופולריות בקרב נתח גדול יותר של משתמשים שעשויים לשמש גם קהל לקוחות פוטנציאלי. על מנת לשרוד בג'ונגל האכזרי של שוק התקשורת העולמית שהולך ונעשה חד יותר ומורכב הרבה יותר משנה לשנה כל עסק דיגיטלי שחפץ חיים חייב לבצע כל תמהיל פרסומי אפשרי על פי כל מהלך של קידום אתרים לצורך העלאת הדירוג שלו ומיטוב התדמית הציבורית שלו בעיני קהל הלקוחות הפוטנציאליים העצום המצוי ברשת האינטרנט. מובן, שניהול תהליך קידום אתרים הופך להיות מורכב יותר מפעם לפעם, שכן גם מנועי החיפוש משפרים כל הזמן את היסודות הטכנולוגיים שלהם ובפרט את האלגוריתם שעל פיו יישק דבר. בין יתר התחומים שבהם מצוי התהליך של קידום האתר החל לאחרונה להתבסס עוד פקטור מרכזי שנענה לתכתיבי מגבלות המדיה הדיגיטלית ועונה על צרכים של מציאות תחרותית שמביאה לעתים את הצורך לא רק לשדרג את המיקום בין תוצאות החיפוש, אלא גם לנקות את המידע השלילי שנקשר עם העסק, החברה או תחום הדעת שעליו הם מתבססים. במקרה כזה חברת קידום האתרים המקצועית תבצע מארג פעולות על מנת להדחיק אזכורים שליליים שעלולים להרחיק דווקא את קהל היעד מהאתרים הרלוונטיים. תחום זה קרוי ניהול מוניטין ובניית יחסי ציבור חיוביים. אחד התחומים הבולטים שעשויים להיקשר לניהול מוניטין באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ובייחוד בעזרת תהליך של אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש הוא השימוש באופניים חשמליים. כלי תחבורה שעד לא מכבר נחשב יעיל ופופולרי בעיני רבים, והנה בעקבות מצוקה תקשורתית שאליו נקלע- חייב לעבור תיקון תדמיתי על מנת לא רק להגיע לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, אלא רק בהקשרים חיוביים.

 

ניהול מוניטין מיטבי לצורך הדחקת אזכורים שליליים ובניית תדמית חיובית- האופניים החשמליים

 

אחת הדוגמאות המאלפות של התקופה האחרונה לחשיבות לבצע ניהול מוניטין ראוי ומקצועי קשורה ליחס השלילי שנבנה אצל הציבור הרחב ביחס לאופניים החשמליים. מיותר לציין, כי לאחר גל של פגיעות קשות שבהן היו מעורבים אופניים אלו ברחבי הארץ התפתח יחס של סלידה וחשש מתמיד כלפי השימוש בכלי תחבורה שעד לא מכבר נחשב אחד הפופולריים ביותר בקרב בני נוער. נדמה, כי אין חברה המשווקת אופניים חשמליים באופן דיגיטלי שיכולה לוותר בשעה זו על הצורך לבצע תהליך קידום אתרים מקצועי ואפקטיבי על מנת להתרומם חזרה לתודעה חיובית אצל הציבור הרחב. האופניים החשמליים נחשבים במדינות רבות מספור כלי תחבורה יעיל ואופטימלי במרחב האורבני. דווקא בזכות העובדה שהם זולים באופן משמעותי מכל כלי תחבורה פרטי אחר, הם יכולים לפתור משמעותית את בעיית עומסי התנועה המוכרת במרחבי הערים הגדולות ( ראו ערך תל אביב) וכמובן מהווים כלי תחבורה ידידותי לסביבה שמתאים לאג'נדה המוכרת כיום לצמצם ככל האפשר את זיהום האוויר. אלא שכל אלו נדחקים בעקבות המופע השלילי שצבר תחום זה מאזכורים בתקשורת. לכן, ללא ספק, כל בעל עסק לממכר אופניים חשמליים חייב להילחם על שמו הטוב, על שיפור המוניטין של העסק- את זה אפשר לעשות רק על ידי תהליך מוצלח של קידום אתרים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש