פרסומת
דלג

הרוג ושני פצועים בתאונת דרכים בכביש 90

מאת: אהובה מאמוס ● צילום: מערכת ערב ערב ● 4/1/2019 13:12 ● ערב ערב 2896
הרוג ושני פצועים בהתנגשות בין משאית למכונית בכביש הערבה ● שר התחבורה ישראל כץ הורה לגבש תכנית לאומית אסטרטגית לשדרוג כביש 90 מאילת ועד אצבע הגליל ● התכנית תובא לאישור ראש הממשלה נתניהו והממשלה ● בטווח הקצר יוצבו הפרדות רכות על הפסים הלבנים
הרוג ושני פצועים בתאונת דרכים בכביש 90

כביש הערבה ממשיך לגבות קורבנות. ביום חמישי שעבר ארעה תאונת דרכים קטלנית סמוך למושב עין יהב בין רכב פרטי למשאית. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל ולוחמי האש מתחנת מתנדבים בכביש הערבה, ומתחנת עין יהב, יחד עם כבאי תחנת נגב מזרחי, פעלו לחילוץ לכוד שנלכד ברכב הפרטי. במהלך החילוץ החלה שריפה במשאית והצוותים פעלו לכיבוי השריפה. לאחר ניסיונות החייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו של אחד מנוסעי הרכב ובמקביל העניקו טיפול רפואי ל שני פצועים במצב קל עד בינוני שפונו בעזרת מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. ההרוג הינו תייר שהגיע לביקור באילת. 
מחקירה ראשונית שביצעו משטרת התנועה ובוחן תנועה, עלה כי הרכב הפרטי יצא מתחנת הדלק בעין יהב כאשר משאית שחלפה בכביש פגעה בו בעצמה. 
כביש 90 נחשב לכביש מסוכן. הכביש המתחיל מגבול טאבה ונמשך עד לגליל, גבה במשך השנים קורבנות רבים. תנאי הכביש שבחלקו הינו בן מסלול אחד, לצד המחסור בגדר הפרדה וכן הדרך הארוכה והמשעממת הינם חלק מהגורמים לתאונות. 


שר התחבורה ישראל כץ הודיע בתגובה כי הורה לצוות משרדו לגבש תכנית לאומית אסטרטגית לשדרוג כביש 90 מאילת ועד אצבע הגליל, בכוונה להפוך את כביש 90 לציר האורך המזרחי של ישראל שיקרא "חוצה ישראל מזרח". התכנית תכלול את הפיכתו של הציר, מכביש חד מסלולי לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון, השר כץ הודיע כי בכוונתו להביא את התכנית לאישור ראש הממשלה, בנימין נתניהו ולאחר מכן לאישור הממשלה.
המיזם אותו מתכוון השר כץ להגיש לאישור הממשלה, יכלול גם את הפיכת הדרכים המתחברות לכביש 90 לכבישים דו מסלוליים, בעלי שני נתיבים לכל כיוון. השר כץ ערך דיון מיוחד עם הנהלת משרדו וחברת נתיבי ישראל, והנחה אותם להכין תכנון ראשוני של המגה-פרויקט. בנוסף לכך, השר כץ הורה להאיץ את הפיכתו של קטע הכביש הנוסף, מיוטבתה ועד קטורה שבערבה, לכביש דו מסלולי בעל שני נתיבים לכל כיוון. במשרד התחבורה מציינים כי "חברת נתיבי ישראל השלימה עד כה את שדרוג כביש הערבה מאילת ועד יוטבתה, בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים".
על מנת לעמוד ביעדים פנה השר למשרד האוצר במטרה לאשר את הפרויקט באמצעות המגזר הפרטי בשיטת PPP (Public Partnership Private) שבה יזם פרטי יסלול ויפעיל את הכביש החדש ובתמורה יקבל זיכיון לאחזקתו למשך 25 שנה. 


במשרד התחבורה ציינו כי "בהמשך להוראת מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, הנחה השר כץ לבחון בתקופת הביניים עד להשלמת המיזם, הקמת הפרדות קשיחות, במקטעים שונים של הכביש. בטווח הקצר הנחה השר כץ להציב הפרדות רכות על הפסים הלבנים, במקומות בהם ניתן לבצע זאת, תוך ניצול השוליים. על פי התכנית, לאורך הכביש יוצבו תמרורי אזהרה בולטים, אמצעי בטיחות רכים, תותקן תאורה במקומות חיוניים, ויוקמו מפרצי חנייה בקטעי כביש ארוכים. שר התחבורה הורה לנתיבי ישראל לזרז את ביצועם של 17 פרויקטים של מוקדי סיכון ופניות שמאלה לאורך כביש 90. במקביל, משרד התחבורה יפנה למשטרת ישראל בבקשה לתגבר את האכיפה לאורך כל כביש 90 ולגבש תכנית של כל האמצעים הנדרשים לתגבור קבוע לאורך כל מוקדי הסיכון בכביש".


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש