באילת מובילים גם בעתידים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/1/2019 09:34 ● מה נשמע 582
400 מתלמידי התיכונים באילת פעילים בתוכנית "קדם עתידים" המלווה תלמידים מצטיינים מהפריפריה עד לקבלת תעודת בגרות איכותית, ממשיכה במסלולי עתודה וקצונה אקדמית בצבא וגם לאחר השחרור במסלולי תעסוקה ● 80% מתלמידי התוכנית לומדים 5-5-5 (5 יח"ל במתמטיקה, אנגלית ומקצוע מדעים), שליש מהם נרשמו השנה למסלולי קצונה אקדמית בצבא ● 20 מבוגרי התוכנית לומדים השנה באוניברסיטאות מובחרות בארץ ● גם בעתידים עולה אילת מעל הממוצע הארצי
באילת מובילים גם בעתידים

400 תלמידי כיתות ט'-י"ב לוקחים חלק בתכנית "קדם עתידים" הפועלת לקידום חינוך למצוינות מדעית טכנולוגית ולטובת תעודת בגרות איכותית לתלמידים מצטיינים מהפריפריה. המצטיינים שאותרו לעתודה אקדמית ממשיכים בתכנית "עתידים בצה"ל" ונהנים מליווי חברתי, אקדמי וכלכלי. במפגש שהתקיים השבוע הגיעו נציגי תכנית "עתידים" לביקור השנתי באילת ונועדו עם ראש העירייה, ראש מינהל שח"ק ונציגי החינוך בעיר. במסגרת הביקור, נפגשו אנשי "עתידים" גם עם תלמידי התיכונים, למפגשים אישיים ולכנס הסברה על התוכנית. 

בהתאם לנתונים לשנת תשע"ט, שהציגו מפקד תוכנית "עתידים" בצבא - סא"ל מורן טפירו, ומנכ"ל עמותת "ידידי עתידים" - זאב חיות לראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ולמנהיגות החינוכית באילת בראשות ד"ר דרורי גניאל, 400 תלמידים משלושת בתי הספר התיכוניים, לוקחים חלק בתוכנית "קדם עתידים" הפועלת בכיתות ט'-י"ב בשיתוף משרד החינוך, ובתוכנית "פוסט עתידים" הפועלת לאחר הצבא, בתחומי ההיי טק והשלטון המקומי בישראל. אחוז התלמידים הממוצע של תלמידי קדם עתידים מתוך שכבה עומד על 20%. 30% מתלמידי י"ב בתכנית ביצעו את בחינת הפסיכומטרי. ממוצע הפסיכומטרי של המתקבלים לעתודה עמד השנה על 651. כאמור בוגרי התוכנית, משרתים כיום בתפקידים משמעותיים בצה"ל, לומדים בפקולטות יוקרתיות באקדמיה ונמצאים בעמדות מפתח בתעשייה. לצד אלה, ובמסגרת העתודה האקדמית שמפעילה התוכנית, סיימו 17 בוגרים אילתים מסלול של קצונה אקדמית ומשרתים כיום בצבא. הסטודנטים של "עתידים" לומדים בפקולטות להנדסה, רפואה, מדעים, משפטים וכלכלה. גם השנה שמרה אילת על מספר עתודאים גבוה – 20 בני ובנות אילת בוגרי התכנית לומדים באוניברסיטאות המובחרות בארץ. "מספר התלמידים החזקים בשכבה מעיד על איכותה של מערכת החינוך באילת" אמר מפקד התוכנית. 

"תכנית "עתידים" היא חלק מאוד משמעותי בפעולות העירייה בתחומי תעסוקה, בתחומי גיוס איכותי לצה"ל ובתחום של עידוד מצוינות ושדרוג מתמיד של הרף הדמוגרפי בעיר" אמר ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, ושיבח את האילתים בוגרי התכנית: עודד בלומנטל, רון שטרן ויאיר קן המשמשים כסביוני עתידים - קצינים מלווים ביחד עם בוגרת התכנית הוותיקה יותר, סרן יהל בוימגולד המשמשת מנטור מלווה. 

ראש מינהל שח"ק – ד"ר דרורי גניאל, שיזם את שילוב התכנית באילת התייחס לנתונים וציין "אני שמח שהפעולות שאנו עושים ביחד עם התכנית, מביאות לגידול בכמות ובאיכות התלמידים הפונים למקצועות המדעים. הם המפתח לעתיד העיר ולעתידם של צה"ל והמדינה. ההישגים של נתוני הקבלה לעתידים זאת השנה השנייה הם אות נוסף למצוינות החינוכית של החינוך העל יסודי באילת". 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש